Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest maxsoft

Gotuje mi się płyn w chłodnicy. Wentylator załącza się dopiero przy 95'C

Recommended Posts

Guest maxsoft

Witam.

Posiadam Vectre B KOMBI 1999 DIESEL.

1.Gotuje mi się płyn w chłodnicy. Jak jeżdżę na trasie problemu niema. Tylko w mieście w korkach jak powietrze nie przepływa przez chłodnicę.

Wentylator załącza się dopiero przy około 95'C jak gotująca woda już wydostaje się ze zbiorniczka korkiem. Nie znam sie kompletnie.

Proszę o pomoc/radę co nawaliło. Czy jakaś pompa wody mi nie działa? Czujniki? Przekaźniki? Co może być tego przyczyną?

2.Jeszcze jedna sprawa która może jest czymś normalnym ale mnie nurtuje. Otóż na zdjęciu zaznaczyłem strzałką wąż który nigdy nie jest gorący.

Nie wyczuwam po zduszeniu go, obecności wody wewnątrz. Zaznaczam że wody w zbiorniku wyrównawczym jest dostatek. To normalne?

Podpiąłem fotkę.

Bardzo proszę o jakąś pomoc/radę dla moich dwóch pytań.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym wężem nie idzie żadna woda tylko powietrze do kolektora ssacego z ic.Co do gotowania wody to w ostanich dniach przy tych upałach w warszawskich korkach też strasznie mi się grzeje,wentylator tez włącza sie tak ok 95st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator załącza się poprawnie przy 95oC.

Jak może Ci się płyn gotować przy 95oC ... jak woda gotuje się przy 100oC ! ... chyba, że jeździsz na wodzie... albo płyn już stary i stracił swoje właściwości.

Zalej jakiegoś płynu chłodniczego, który będzie wrzeć przy minimum 110oC.

Oczywiście zalej go, po opróżnieniu chłodnicy z wody (lub tego co tam masz) - nie dolewaj do tego co masz teraz ... przy okazji powiem Ci, że potrzebne będzie ci około 5l aby zapełnić cały układ chłodzenia i mieć rezerwę w zbiorniczku.

Edited by kukli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxsoft

Problem w tym że mam dobry płyn w chłodnicy.

Jak na zegarze pokazuje mi temperature powyżej 95' to już para wali z pod maski a po krótkim czasie kipi. Wentylator dopiero załączy się jak jest za późno. Codziennie mam tą samą przygodę i zbankrutuje na dolewaniu tego płynu. Wystarczy że stanę w korkach na 10min i już kipi z korka. Czy wymiana jakiegoś czujnika coś pomoże? Jaki sprawdzony płyn zastosować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat puszcza wode na chlodnice a czujnik na chlodnicy zalacza wentylator

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wiele osob w tym ja leje Prestone. tylko pamietaj - oproznij uklad ze starego plynu i zalej nowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

liczniki czasem głupoty pokazuja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak masz mozliwosc sprawdz OPcomem temp cieczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze głupie, ale nie zapominaj o mocnym dokreceniu korka i zaworze korka wlewu. To ma za zadanie utrzymac pewne cisnienie w zbiorniku po to a zeby przeniesc punkt wrzenia płynu do ok 120*C. Jak nie ma cisnienia w układzie to płyn sie zagotuje przy nizszej temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....szukaj nieszczelności w układzie....lub wymień termostat

..sama chłodnica może być już zakamieniona i przez to już nie daje rady ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxsoft

Chłopoki!

Mam pewien knyf aby woda się nie gotowała jak stoje w korkach.

Na maxa robie ogrzewanie na wnętrze i temperatura wody się schładza dość szybko.

Za to moja temperatura rośnie bo wewnątrz bez otwartych szyb nie da się jechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kobita mnie wyzywa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to i tak tymczasowe rozwiązanie.

Kupiłem ten koncentrat PRESTONE, łącznie mam 3 Litry. Aby przygotowaną mieszankę (wyjdzie mi prawie 6 litrów) wlać muszę spuścić stary płyn.

Niestety nie ma korka spustowego w chłodnicy. Znajomy oglądał razem ze mną, twierdzi że tylko odkręcenie węża i spuszczenie tym sposobem.

Do węża nawet nie można się dostać bo za mało jest miejsca na włożenie ręki. Ale z tym sobie jakoś poradze, chyba że zawór spustowy jest.

Jeśli tak to w którym miejscu on jest???

Gdzie jest czujnik który odpowiada za załączanie się wentylatora (może po wymianie będzie go załączał wcześniej i problem zniknie)

Gdzie jest termostat? Czy to to samo co czujnik odpowiadający za to załączenie wentylatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdjęcie węża u dołu chłodnicy ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

post 19

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik S66

pin 1 czarny 1,5mm2 masa

pin 2 czarny 1,5mm2 idzie na przekaznik K87 (pin 85)

pin 3 czarny 1,5mm2 idzie na przekaznik K53 (pin 85)

pin 4 czarny 1,5mm2 idzie na przekaznik K96 (pin 85)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxsoft

Wymieniłem płyn w chłodnicy, jeszcze nie testowałem zachowania się auta.

Na forum wyczytałem że wentylator chłodnicy ma 2 biegi,

moje auto nie załącza pierwszego biegu wentylatora (o ile coś takiego istnieje w moim silniku) tylko ten drugi jak woda już kipi.

Sprawdziłem wszystkie przekaźniki z osobna i są ok.

W załączonym zdjęciu jest czujnik załączania wentylatora. Może on jest padnięty.

Od czujnika wychodzą 4 kable bo model mojego silnika to X20DTH.

Szukałem na allegro ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego czujnika. Nowy około 90zł.

Proszę o jakiegoś linka gdzie to kupić, może będzie taniej niż u nas w motoryzacyjnym.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Może się trochę powtarzam, ale zasada działania bardzo podobna

Zanim wymienisz czujnik, to sprawdź, czy to na pewno jego wina

1. Zdejmij wtyczkę z czujnika (S66)

2. Włącz zapłon

3. Wyłącz klimę

4. Kawałkiem przewodu zewrzyj piny (tylko we wtyczce z przewodami a nie na czujniku)

Pin 1 z 2

Oba wentylatory mają się kręcić z połową prędkości, bo będą połączone szeregowo z bezpiecznika F52(30A)

Pin 1 z 2 z 3

Oba wentylatory mają się kręcić na około 3/4 prędkości, bo będą połączone przez oporniki pierwszego biegu

Wentylator klimy z bezpiecznika F52(30A), a wentylator silnika z bezpiecznika F50(30A)

Pin 1 z 3 z 4

Oba wentylatory mają się kręcić na pełnej prędkości

Zasilane będą tak jak poprzednio

Jeśli tak będą działać to będzie to wina czujnika,

jeśli nie to czujnik Masz sprawny, a usterki szukaj w przekaźnikach.

Czujnik to OPEL 13 41 048 / GM 9174629

Nie podaję linków do Allegro, bo nie chcę robić komuś reklamy, ale są i ceny są wyższe niż u Ciebie w motoryzacyjnym.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxsoft

Wymiana czujnika załatwiła sprawę. Dziękuję wszystkim za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Pozwolę podłączyć się do tematu bo mam podobny problem... Tylko że jak odłączę wtyczkę od czujnika S66 (na górze chłodnicy po stronie kierowcy) to wentylator cały czas chodzi... dodam że posiadam Viki z 2001r z silnikiem 2,0 DTI 101km...

Edited by Kynias

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytaj 1 post ->

Please login or register to see this link.

sprawdz przekazniki, przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdejm dodatkowo wtyczkę z czujnika S65. Jeśli wentylatory się wyłączą to czujnik do wymiany.

Widac go trochę poniżej akumulatora na rurce od klimy. W razie wymiany nie musisz opróżniac klimy.

Tu Masz rysunki wtyczek:

Please login or register to see this link.

To ten z prawej:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tasiol, zrobiłem tak jak mówiłeś i wentylator wyłączył się, więc to pewnie on jest do wymiany.

A powiedz mi tylko czy podczas wymiany tego czujnika układ klimatyzacji rozszczelni się i będzie trzeba nabijać jeszcze raz klimę ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytales co napisal Tasiol...

nie rozszczelni sie. pod czujnikiem jest zaworek. czynnik z klimy nie ucieknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak hehe brawo dla mnie ;-)

A powiedzcie mi czy jak odłączę wtyczkę od czujnika S65 mogę jeździć ?

Wentylator będzie się normalnie włączał ?

PS Odłączyłem... Przejechałem jakieś 20 km, Viki osiągnęła temperaturę lekko ponad 80'C jadąc po mieście...jak wyskoczyłem na trasę temperatura spadła :| do niebieskiego pola... Termostat jest nowy, płyn wymieniony i odpowietrzony.

Gdy jeździłem z podpiętą wtyczki od czujnika S65 nawet w mieście nie osiągała temp 80'C ponieważ non stop chodził wentylator. Teraz nie chodzi a temp dalej spada.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może czujnik na zegary przekłamuje?

Spróbuj podpiąć się pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak kolega wyżej pisze może przekłamywać czujnik który podaje info na deskę. Jeżeli nie to termostat ciągle puszcza na duży obieg. Sprawdź to. Możliwe, że kupiłeś termostat który się zawiesił i jest cały czas otwarty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Więc Vectra była podłączona pod komputer - okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego w bloku silnika (koło termostatu) był walnięty - maksymalnie pokazywał 30'C... Wymieniłem go i dalej Viki nie trzyma temp :/ Czy ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak ?

A niech mi ktoś powie jak to jest z termostatem... A mianowicie chodzi mi o to jak powinien się on zachowywać ? Czy po przejechaniu pewnego dystansu które węże powinny być ciepłe?

Pomału mam już dość tego auta - SPRZEDAM Viki żart hehe

Czekam na wszelkie info i sugestie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Węże prowadzące od termostatu do chłodnicy powinny być ciepłe gdy temperatura płynu chłodzącego wyniesie 90 stopni - tyle bynajmniej jest u mnie i tak powinien prawidłowo pracować termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...