Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest fragles

spalanie 2.2 dti automat

Recommended Posts

Guest fragles

Witam!!!

Mam do Was pytanie odnośnie spalania mojej vectry gts 2.2 dti z 2003 r.Otóż spalanie średnie na komputerze przy właczonej klimatyzacji waha się w przedziale 13,5-13,8 l/100km w cyklu miejskim, jak dla mnie to trochę za dużo !!! I tu mam pytanie ile pala wasze samochody z takim silnikiem?

Prosiłbym o w miarę żwawą odpowiedź. Z góry dziekuję!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblicz lepiej przy dystrybutorze czy tyle spala czy tylko komp tyle pokazuje

Wprawdzie nie mam automata ale silnik ten sam. Dodając z litra na automat to nie ma prawa spalić więcej jak 9. U mnie spalanie średnie pokazuje 7,2- 7,5 w cyklu mieszanym (większość w mieście)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

ja mam tez 2.2 w automacie, ale benzyne i srednie spalanie ok. 10l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej VC z 2004 r. 2.2 dti 8,5 miato, mieszany 7,4, trasa 6,4 - wszystko z klimą

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mój ostatnio palił 8,5 i za cholere nie mogłem zejść niżej jeżdżiłem oszczędnie jak się dało a on dalej swoje 8,5 więc wpadłem na pomysł żeby zrobic reset ECU  ,no i sukces po tym resecie następnego dnia miałem kurs do Ostrowia Wielkopolskiego w jedną strone około 440 km czas przejazdu niecałe 5 godzin  spowrotem to samo więc naginałem ile się dało w połowie trasy średnia 125 i spalanie na całej trasie 6.6 według kompa i ilości zatankowanego paliwa , a teraz cały czas 7.5 ale wszystko w mieście ,i cos w tym musi byc słyszałem że od czasu do czasu powinno się robic reset ECU w każdym bądż razie  u mnie pomogło acha jeszcze jedno skrzynia manual 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego a jak można zrobic ten reset ECU samodzielnie czy trzeba na TECH2? Dodam że moja Viki pali ok 11,1L a wg ksążki norma 11,3L/100km po mieście dom praca dom i takie tam,a w trasie ok.7Lprzy szybkiej jeździe taka średnia obliczona z tankowania do tankowania do pełna bo na kompie pokazuje zawsze większe zużycie! nie chciałbym nikogo urazic ale nie wieżę że automat 2,2 dti pali 8-8,5L po mieście nie ma takiej opcji.Dzięki za odpowiedź.Nara

Edited by Daro 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja z 2004 w mieście pali ok 9. Zależnie od stylu jazdy itp. Krótkie dystanse (żony do pracy) to prawie 10l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda mam manuala a nie automat ale pochwale sie swoim spalaniem(dojazd do pracy)

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gwoli wyjasnienia mam manuala , a z resetem ECU trzeba uważać bo jak robiłem rok temu to musiałem jechać z CIM do Radomia na naprawe ale to był mój błąd z niewiedzy , ale kiedys tez taki znajomy zrobił to samo i tez mu się CIM wysypał , także róznie bywa teraz robie reset ECU kiedy chcę i jest wszysstko ok , ale wracając do tematu , OP-COM da radę ale musisz mieć PIN z Car Pass , gdzieś maiłęm opisane dokładnie jak to zrobic jak znajde to wrzuce

Edited by dare40

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi ten silnik w manualu w mieście pali od 9 do 10 litrów. Jak jeżdżę dziadkowato to udaje mi się zejść do 8. Na trasie nawet nie pamiętam bo niewiele jeżdżę poza miasto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebuje kotleta.

Jakie powinno być spalanie na biegu jałowym przy w/w zestawie, 2.2 + automat? U mnie oscyluje około 0.9L/h i wydaje mi się to trochę za dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zimny mam też 0.9 - 1L/h jak ciepły spada do 0,5-0,6L/h Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj robiłem pomiary przy dystrubutorze - Signum 2.2 dti automat. Testowy odcinek 50 km jazda bardzo ekonomiczna, 20 km miasto w godzinach szczytu, 30 km trasa prędkość do 150 km/h czyli łącznie 100 km. Wynik - 7,1 l/100 km


Kolejny dzisiejszy pomiar przy dystrybutorze. Testowy odcinek 100 km z czego 70 km jazda emerycka a reszta to miasto. Wynik to 9,1 l/100 km a więc spora rozbieżność. Tankowałem na Lukoilu gdzie paliwo jest najtańsze ale mam wątpliwości co do "wyskalowania" dystrybutora. Nie chce mi się wierzyć w tak dużą rozbieżność na tym samym odcinku testowym z podobnym stylem jazdy.

Dodam, że jestem przed wymianą filtra paliwa i filtra powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz napisać jakie masz spalanie chwilowe na rozgrzanym silniku? bo u mnie coś jest nie tak z tym 0.9L/h... za dużo. Tyle miałem w VB 2.5 V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami faktycznie jest tak jak piszą przedmówcy czyli 0,9 l/h jednak ta wartość bardzo szybko spada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nigdy nie spadło poniżej 0.8L/h, czyli trzeba szukać przyczyny problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termo, filtr powietrza, przepływka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko bdb.

Pewnie pompa rozregulowana jest. Jeżdże aż padnie a potem DTI wypad spod maski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiejszy test spalania na odcinku ponad 600 km w cyklu mieszanym - 7,4 l/100 potwierdzone przy dystrybutorze.


Następny pomiar na całym baku - średnia 6,7 l/100 km w cyklu 70% trasa, 30% miasto i sporo jazdy na klimie. Dodam, że jestem po wymianie wszystkich filtrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w mieszanym z ostatnich 2000km wychodzi 9,2L/100km... przy spokojnej jeździe.

Coś jest nie tak, tylko co? Właśnie rozmawiałem ze znajomym i u niego w tej samej konfiguracji auta na jałowym pokazuje 0,5L/h a u mnie przy mocno rozgrzanym silniku 0,7L/h. Niby mała różnica, ale przekładając to na średnie spalanie to już się robi sporo. Od czego zacząć szukanie przyczyny? Filtr powietrza jest nowy, termostat też, przepływka dobra. Wtryski mogą lać? Pompa? Jak to sprawdzić?

Dodam jeszcze, że jak włączę klimę to na jałowym mam 1,8L/h


nikt nie podpowie czegoś?

Edited by Primex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień filtr paliwa, to na początek. Ja po wymianie wszystkich filtrów zauważyłem dość znaczny spadek spalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi w mieście palił 11-12l/100km, przy nodze raczej ciężkiej, na trasie 6-8l w zależności od prędkości, przy 160-180km/h chwilowe spalanie około 8,5l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj podpiąłem opcoma i zastanawia mnie kilka parametrów. Ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz na biegu jałowym to ~109kg/min. Wydaje mi się, że powinno to oscylować w granicach 20kg/min. Kolejna rzecz to dawka paliwa, u mnie ~7.5mg/suw, a powinno być? koło 4? Początek wtrysku 21CA

Obstawiam uwalony przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...