Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
santos_1981

KLIMATORNIK koledzy pomóżcie!!!

Recommended Posts

witam. Mam problem ze swoim klimatonikiem. Na wstępie wspomne że wczoraj byłem robić serwis klimatyzacji a mianowcie: przegląd klimatyzacji, odgrzybianie, recykling, osuszanie próżniowe oraz dodawanie oleju.

Mój problem polega na tym iż przy automatycznym ustawieniu temperatur dajmy na 17st. z nawiewów od strony kierowcy leci ciepłe powietrze tak jakby klima była wyłączona natomiast od strony pasażera działa prawidłowo (mrozi). Zaznacze że jeśli ustawie na manual jest to samo. dopiero jeśli ustawie temp. na najniższą czyli LOW, dopiero wtedy leci zimne powietrze tak jak powinno.

Proszę o pomoc co może tego być przyczyną. Napewno to nie jest brak czynnika bo jak pisałem, wcześniej wczoraj byłem na serwisie.

ps. serwisant powiedział ze: "Uklad klimatyzacji dziala bez zarzutu. Cisnienia, wentylator, ilosc czynnika, wszystko prawidlowe."

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj tematów o czujnikach temperatury, które są w kratkach nawiewów

Share this post


Link to post
Share on other sites

A prucz tego jakies inne pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak klimatronik dwustrefowy to możesz mieć na jednej stronie ustawione co innego niż na drugiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

na 99% masz uwalony lewy czujnik,który znajduje sie w kratce wylotowej.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ten czujnik jest w każdej kratce? Bo cieple powietrze leci i z lewej kratki przy oknie i lewej kratce od kierowcy na srodku panela. Czyli jak to czujnik tzn że 2 są walnięte??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są 4 czujniki:

- nogi lewe,

- nogi prawe,

- kratki lewe (środkowa i skrajna),

- kratki prawe (środkowa i skrajna).

Edited by Javo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcel69

???

Edited by marcel69

Share this post


Link to post
Share on other sites

no włąsnie jak się nazywa ten czujnik fachowo bo za cholere na allegro tego nie idzie znaleść. ciekawi mnie też cena.

Tak apropo dzisiaj byłem na wymianie kolektora u JABOLA i on podłaczył mi autko pod kompa no i wyszlo właśnie że ten czujnik temperatury w kratce nawiewu jest walnięty. także na 100% to jest to. tylko teraz kwestia czy to idzie gdzies dostac po taniemu (nie w ASO) i wogóle ile to kosztuje i jak to się nazywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Szukaj u tego gościa. Zajmuje się tylko i wyłącznie vectrami, tygodniowo rozbiera na części kilka sztuk więc na bank będzie miał taki czujnik, ceny też ma dość przystępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petione

Please login or register to see this quote.

Koledzy ostatnio naprawiałem te czujniki i to po obu stronach. To są zwykle termistory NTC 10K po 2 zl sztuka. Ale to nie one się psuja tylko połączenie przewody-termistor wewnątrz "czujnika" czyli to czego nie widać, wiec samo dolutowanie nowego termistora nic nie da bo dalej nie będzie styku wewnątrz czujnika. Najłatwiej to obciąć ten niebieski "lizaczek" stanowiący termistor, odciąć kabel od czujnika, w obudowie czujnika rozwiercić dziurkę tak aby można było do niej z powrotem włożyć termistor, zlutować kabelki do termistora ( warto je sobie przydłużyć aby potem się nie męczyć z założeniem czujników na miejsce), wsunąć całość z powrotem do obudowy czujnika i zalać np klejem na gorąco i włożyć do kanału. Przed całkowitym poskładaniem można sobie sprawdzić OP-COMem. Przy wyłączonym nawiewie powinno wskazywać temperaturę w okolicy temperatury kabiny. Gdy czujnik był uszkodzony to chwile wskazywało poprawnie a chwilami skakało w okolicy 0 C.

Minął miesiąc od naprawy i nie było żadnej głupawki klimy typu raz zimne raz cieple.

A tak apropos bo tez mi fiksuje, gdzie jest czujnik jakości powietrza i jak się do niego dostać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy chciałbym odnowic temat, a mianowicie, czy ma ktos jakis schemat lub zdjęcia jak dostac się do tych czujników w kratkach nawiewów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba zdjąć niestety ten panel pod kierownicą aby dostać się do czujnika od strony kierowcy i go w ogóle wyjąć.

Tak samo po stronie pasażera - schowek pasażera trzeba także zdemontować.

Jeden z czujników jest za konsolą ("za radiem"), co widać po zdjęciu właśnie schowka pasażera oraz tunelu nawiewu na nogi pasażera, który wychodzi z tyłu konsoli środkowej. Było to widać podczas wyjmowania i naprawy silnika wentylatora nawiewu.

Generalnie jest tak, że te czujniki są wpinane od spodu więc wszystko co pod nimi trzeba jakoś wyjąć aby dobrać się do samych czujników.

Jest to możliwe chociaż troszkę upiardliwe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,

do wszystkich mozna sie łatwo dostac-

prawy /lewy wyjmujesz schowek ,osłonę pod kierownicą i po kabelkach idących do gory je znajdziesz,a żeby się dostać do środkowych musisz zdjąć panel sterowania klimą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie natomiast leci ciepłe powietrze z prawej strony na środkowym i zewnętrznym nawiewie na ustawionej jednakowej temperaturze. Może ktoś ma fote jak ten czujnik wygląda od strony pasażera. Byłem na kompie ale żadnego błędu nie wykryło.

Edited by tomek_199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

zerknij do tunelu wylotowego skrajnego prawego to zobaczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam gdzie takie Termistory NTC 10K mozna dostac POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Czy zna ktoś może sposób sprawdzenia, który czujnik jest uszkodzony? Zmiana strumienia nawiewu (nogi, fronf, szyba) nic nie zmienia i nadal strona pasażera nie jest chłodzona z żadnej kratki. Strona kierowcy chłodzi ładnie ze wszystkich kratek.

Vectra C 2006, klimtronic dwustrefowy.

Rozumiem, że aby wyjąć kratkę wentylacyjną (górną), trzeba zdjać listwę ozdobną w desce - jak się do tego zabrać aby nic nie wyłamąc?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tancze.gif" alt=":tancze:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem to trza by podpiąć pod kompa i sprawdzić który czujnik jaka temperaturę widzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy chodzi może o ten czujnik, który jest umieszczony za klimtronikiem, widoczny na foto (okrągły pod żółtą kropką)?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czemu się tak bronisz przed sprawdzeniem choćby OP-COMem czujników. Jak czujnik nawala to od razu to wyjdzie a jak nie to wymienisz centralkę choć wątpię aby to ona padła. Nie widziałem też opcji kalibracji centralki bo niby co tam można kalibrować. Sprawdź czujniki i jak są złe to kup nowe w sklepie elektronicznym po 1.20 zl/szt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myle ze nie ,

chodzi o te w tunelach wylotowych prawy lewy skrajny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Są tez czujniki na nogi i nie wiem czy czasem to nie te. Foto wykonane przy okazji demontażu panela (zimne luty w pokrętle klimy).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petione

Please login or register to see this quote.

Zainteresuj się wiec tym "Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz,7 °C" tym bardzie że z drugie strony masz "Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz,20 °C". Oczywiście test rób najlepiej tylko przy włączonym zapłonie ( nie pracują nawiewy i klima) bo wtedy temperatury z różnych czujników muszą być mniej więcej równe i jak auto nie stoi na słońcu podobne do temperatury otoczenia.

Edited by petione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze,34 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze,1.31 V

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze,29 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze,1.51 V

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz,32 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz,1.41 V

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz,31 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz,1.41 V

Temperatura czynnika chłodzącego silnik,82 °C

Ciśnienie A/C,784 kPa

Aprobata skoku sprężarki ukł. klimatyzacji,Szybkie wyłącz.

Moment obrotowy sprężarki ukł. klimatyzacji,0 Nm

Oto lista danych wykonana przed chwilą tylko na włączonym zapłonie (dziś klimy nie włączałem). Jak widać wszystkie 4 czujniki podają podobną temperaturę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Teraz tak myślę, czy nie jest to wszystko spowodowane chyba ucieczką chłodziwa. Kiedy jakieś 2 tygodnie temu robiłem powyższe odczyty, ciśnienie było na poziomie 1260kPa, teraz jest na poziomie 784kPa ale oczywiście na wyłączonej klimie. Jakiś czas temu słyszałem delikatne syczenie spod deski rodzielczej, ale wtedy miałem problemy z wentylatorami chłodnicy, od momentu naprawy tego, syczenia nie ma. Owe syki i problemy z wentylatorami były przed pierwszymi odczytami.

Skok sprężarki ukł. klimatyzacji,0 mA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...