Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lite44

Nieszczelność układu klimatyzacji

Recommended Posts

Guest lite44

Witam forumowiczów.

Mam nietypowy problem z klimatyzacją, zacznę od początku może miał ktoś taki przypadek jak ja i pomoże bo ręce mi już opadają.

Zaczęło się tak klima nie działa więc pojechałem do serwisu klimatyzacji, napełnili układ odgrzybili itp. Po niecałym miesiącu klima nie działa, więc wróciłem do serwisu gość powiedział że mam nieszczelność powiedział że to nie problem bo mają lampę i okulary więc spokojnie znajdą, co się okazało, ślęczeli z tą lampką i szukali godzinę czasu, nie znaleźli i pożegnali mnie.

Pojechałem do drugiego serwisu koleś zaczął od wentylatora powiedział że jak nie chodzi to czynnik ucieknie przez zawór, ale wentylator działa, świecił lampą i NIC powiedział że nie pomoże, a więc zostałem sam, co teraz? Mówili mi jeszcze że jak jest nieszczelność to wogóle maszyna nie napełni układu, jak nie jak u mnie normalnie napełnia, a czynnik i tak gdzieś ucieka po dwóch trzech tygodniach. Mówili że na 90% będzie to chłodnica od klimy ale rozbierał grila i mówi że nic tam nie widzi.

Może ktoś z was miał taki przypadek proszę o pomoc. Vectra B 2.0DTI 16V klima manual

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm....ja mam to samo....z 2 miechy temu ładowalem klime...a kilka dni temu zauwazylem ze wogole mi nie chlodzi....Jutro jade na sprawdzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lite44

Daj znać kolego co i jak, ja mieszkam w małym miasteczku dwóch speców na krzyż nie mam możliwości pojechać do konkretnego serwisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmien gosci od klimy... jezeli na poczatku klima Ci działała to znaczy ze masz niewielki wyciek, jedz gdzies do porządnego serwisu i tam Ci znajda (w serwisach barwia czynnik i widac go pod UV) w naszych opelkach dosc czesto leca sprezarki(rozszczelniaja sie) i chlodnic(chlodnice na wysokosci wentylatora) enentualnie niech sprawca kolo parownika chodz tam juz rzadziej sie to zdarza... Jezeli masz wyciek to na 1000% beda go wstanie okreslic. Mialem podobny przypadek jak TY ale w tamtym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może kolego masz uszkodzone zawory wlewowe. mialem ostatnio tak samo, mechanik podłączał tą swoją maszyne która sprawdzała szczelnośc i było wszystko ok, lecz czynnik po miesiącu mi znikł. wymieniłem te dwa zaworki od wysokiego i niskiego ciśnienia, od tej pory wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa te zawrki gdzie sie podlacza ta maszynke do obslugi klimy?Jaka cena tych czesci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to sa te co sie podlacza maszyne.

jeden ma w srodku kulke a drugi wyglada jak wentyl w rowerze.

popsikaj czyms pieniacym sie po zaworkach i zobacz czy nie puszczaja babli [u klimiarzy to podpatrzalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

od niskiego sam ten zaworek co się wykręca kosztuje 6zł a ten od wysokiego 25zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lite44

to na 100 procent nie są te zaworki bo to szpece sprawdzali dziękuję za pomoc musze jakiegoś konkretnego serwisu poszukać

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz czujniki ktore sa na srodku auta na przewodach od klimy, na nie nalozone sa wtyczki elektryczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> [m.in jest tam czujnik cisnienia - ktory rozlacza klime jak jest za wysokie lub za niskie cisnienie]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lite44

a gdzie dokładnie sie znajdują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis bylem u kumpla ktory ma zaklad obslugujacy klime ale dalem mu spokoj bo upal i byl zajepany robota.

Pogrzebale sam.wlaczyme klime na spokojnie i nic nie mrozi..niby zaworki sa ok bo sparwdzalem..cos tam jest bo jak wciskalem zaworki cos tam psikło:D.Ok

Czy to jest normalne ze jak klime sie wlaczy to slychac z nawiewow takie ciche syczenie?

I pod jakim kątem sparwdza sie te czujniki?

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

syczenie oznacza małą ilośc czynnika. musisz mieć duża nieszczelnośc jak tak szybko ci ucieka. ja miałem na sprężarce minimalny wyciek i wytrzymało mi 3 miesiące. jak dobry szpec to znajdzie gdzie ucieka, chyba że ucieka ci w środku tam gdzie nagrzewnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest porcoo

Witam!

ja mialem podobnie jak kolega tzn slabo chlodzila, pozniej prawie w ogole, ale spece od klimy od razu znalezli nieszczelnosc pod UV na chlodnicy - od wymiany na nowa spokoj i chlodno:)

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MasterViki

Koledzy, zanim napełnicie klimę u kogokolwiek a nie wiecie czy macie szczelny układ to mówcie w warsztacie i wam sprawdzą, dzięki temu zaoszczędzicie. Ja dziś zajechałem do fachowca bo klima już prawie w ogóle nie chłodziła(od początku coś słabo było). Zrobili mi próżnię(wyciągnęli resztkę czynnika) i wyszło ze miałem 100g. Następnie podłączył azot i nawalił pod jakimś ciśnieniem, pozostawiając na 10 min. Zeszło sporo. I od razu powiedział, że nie ma co napełniać bo 3-4 tyg i ucieknie. U mnie nieszczelność widać ewidentnie. Kompresor od dołu jest mokry trochę. Teraz nie wiem, czy pompę kupować czy regenerować. Podobno lepiej kupić. Ile w tym prawdy, nie wiem.

I podstawa, nie jesteś pewny czy masz szczelny układ? Powiedz to ci sprawdzą. Nic za to nie zapłacisz.

Edited by MasterViki

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi jak lała sprezarka to wolalem ja zrobic [uszczelniacze] - zestaw naprawczy Helli ok. 100 + robota = 250 zl [z wymontowaniem, zrobieniem, zamontowaniem i gwarancja na rok]

jak zrobisz uszczelnienia to wiesz co masz a uzywke kupisz i moze byc na wyzionieciu ducha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

nieszczelnosci:

chlodnica [powierzchnia za wiatrakiem], sprezarka, przewody, zaworki, nagrzewnica

ok. 10% ubytku na rok to norma.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dieslach leca przewdoy na zlączach i w miejscu styku np z uchwytami , rozbierz schowek pasazera i cale podnoze i tam jest skraplacz i pewnie tam masz nieszczelnosc,a druga sprawa to sprezarka ktora w vectrach sie rozszczelnia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grosiu

Podobny problem mam w Vectrze B 2.0 DTI. Napełniłem klimę test szczelności (podciśnienia przeszedł)i cieszyłem się klimą 3 tygodnie. Podjechałem ponownie na sprawdzenie. Gościu zmienił zawór na niskim ciśnieniu (taki podobny jak w samochodowym kole) i przy napełnieniu dodał kontranstu znowu pojeździłem 3 tygodnie i znowu nie miałem czynnika. Pojechałem znowu i gościu lampą szukał nieszczelności i nic nie znalazł. Pojechałem do innego którego mi polecił by zrobić próbę szczelności pod azotem. Gościu napił 20 atmosfer do klimy. Po około 30 minutach ciśnienie spadło z 20 do 14 atmosfer. W tym samym czasie słuchaliśmy czy gdzieś nie ucieka pryskał przewody i miejsca dostępne i nic. Tylko mi powiedział że na 90 % to chłodnica klimy. Pokazywał mi 3 takie chłodnice które puszczały tylko jak napełnił azotem to było słychać i szybko zlokalizował ubytek azotu.

Ma ktoś jakiś pomysł co dalej? Czy zabrać się za wymontowaniem chłodnicy klimy i oględziny i jak będzie wyciek to powinien być widoczny bo poprzednio był dodany kontrast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chłodnica to łatwiej stwierdzić na nabitej azotem:)

Niestety wtedy jest trudny dostep

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Możesz zdemontować i podjechać z nią na sprawdzenie jak nie chcesz auta zostawiać.

Wyciek prawdopodobnie pod motorem wentylatora chłodnicy klimy.

Psikamy mydlinami i widać bąbelkowanie jak ucieka azot.

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam tez ten problem nabiłem klime trzy tygodnie temu wczoraj stwierdziłem ze słabo dmucha sam sprawdziłem ze w okolicy gdzie przewody wchodzą do kabiny są zielone od UV pamiętam ze dwa lata temu tam tez leciało może ktoś orientuje sie jakie tam są oryginalne uszczelniacze o wtedy mi tak na oko zakładali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...