Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Grzybek_Radom

Wysoka temperatura - dziwne zachowanie.

Recommended Posts

Guest Grzybek_Radom

Witam.

Z początku chciałem się przywitać i zaznaczyć że jestem nowy, więc proszę nie katujcie mnie za mocno za ew. błędy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Generalnie problem wygląda następująco. Auto dziwnie się zachowuje od dłuższego czasu. Podczas jazdy po mieście, temperatura jest od 90-100 stopni jednak gdy tylko włączę klimatyzację łapie wysoka temperaturę (wchodzi na czerwone pole) i tak pozostaje. Wyłączam silnik, przypuśćmy na światłach, w pozycji zapłonu (gdy włączają się kontrolki) wskazuje ok 90 stopni. Uruchamiam silnik i znów wskazówka wędruje na czerwone pole. Nie ma jednak ubytku mocy, co świadczyłoby o przegrzaniu silnika. W trasie wszystko jest w porządku temp ok 88-89 stopni, jednak gdy tylko włączę klimatyzację, następuje gwałtowny wzrost temperatury i znów wizyta wskazówki na czerwonym polu. Wyłączam ją i wszystko wraca do normy. Płyn chłodniczy w zbiorniczku jest (chociaż wydaje mi się ze nieco go ubyło), termostat wymieniany rok temu (z reszta nie ma objawów jak przy ostatnim uszkodzeniu termostatu), przewody cieple. Teraz mam serię pytań:

a)co może być tego przyczyna ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> może to być związane z pompa wody ?

c) jeśli tak to czy można wymienić samą pompę wody, bez wymiany rozrządu ? (auto na łańcuszku, który był niedawno sprawdzany i da rade jeszcze na ok 100 tys.)

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Grzybek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

b.pompa..... jakby padla to by nie chodzila czy z klima czy bez...

c. mozna sama pompe ale ogolnie sie przyjelo ze pompe robi sie z rozrzadem zeby nue robic 2 razy....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzybek_Radom

Heh

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To już dużo wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> zwłaszcza na pytanie a

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli możemy odrzucić wersję z pompą jak mniemam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakieś propozycje co to może być ? ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wentylatory startują jak włączysz klime? Powinny się automatycznie włączyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj problemu albo w wentylatorach albo w niewydolnej chłodnicy. Czasem trzeba ją przepłukać bo może być przytkana owadami i piachem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzybek_Radom

Wczoraj troszeczke się jej przyjrzałem i wnioski są takie:

a) termostat odrzucony - gorąca chłodnica świadcząca o poprawnym działaniu termostatu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> w momencie włączenia klimy jest lekkie zaburzenie obrotów- coś się włącza, jednak nie słychać typowej pracy jakiegokolwiek wentylatora

c) wentylator główny zachowuje się dosyć dziwnie bo włącza się na okres 2-3 sekund żeby zbić temperaturę o ok. 3 stopnie po czym wyłącza się.

d) po wyłączeniu silnika w sytuacji gdy wskazówka była na czerwonym polu i ponownym przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonu wyszło 95 stopni.

po uruchomieniu silnika znów na czerwonym.

e) Płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie wrzał - a chyba powinien w przypadku zagotowania silnika, czyż nie ?

f) znalazłem sobie kolejny problem pt. wyciek oleju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

b - lekkie zaburzenie obrotów powinno być, ale nie sprawdzaj na słuch czy działa wentylator, tylko otwórz maske i sprawdź czy wentylatory działają

c - jeżeli włącza się na 2-3 sekundy to albo wentylator kończy swój żywot, albo czujnik temperatury w chłodnicy szaleje

Takie jest moje zdanie na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wentylator ma jeszcze zabezpieczenie termiczne [znajduje sie na wentylatorze i 2 przewody ida do niego]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzybek_Radom

A jest jakis, nazwijmy to- domowy, sposob na to zeby sprawdzic ten wentylator ? Szczerze mowiac tez sie zastanawialem nad czujnikami, tylko czy wtedy do kabiny bylby podawany bledny odczyt ? Raczej nie, a tutaj tak jest... Jest roznica w odczycie miedzy silnikiem pracujacym i niepracujacym... Co wiecej, jezeli faktycznie okazaloby sie ze wentylator jest uszkodzony, jest wysoka temperatura silnika, to czy przypadkiem nie powinno dojsc do zagotowania silnika? Kleby pary, ubytek mocy i te sprawy? Z miejsca zaznaczam ze nie jestem znawca mechaniki samochodowej, to sa wylacznie moje przypuszczenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za zainteresowanie i pomoc przy tym problemie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są 3 czujniki temperatury, jeden w chłodnicy, drugi daje informacje do komputera, trzeci daje temperature na deske. Wentylator można sprawdzić zwierając któreś styki, dokładnie nie pamiętam, trzeba by było poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzybek_Radom

No to w sumie to co z miejsca odrzucilem okazalo sie przyczyna... wcale nie ma bledow odczytu, tylko auto rzeczywiscie sie grzeje. Dzis po spotkaniu z Ozzym i sprawdzeniu na OP-COMie wyszlo ze mam termostat do bani ;]

Oczywiscie termostat, termostatem ale do tego spalony byl bezpiecznik wentylatora i termowlacznik, ktory u mnie jest 4-ro pinowy kwdratowy i kosztuje ok 150 zl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edited by Grzybek_Radom

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnę się pod temat bo mam podobny problem z wzrostem temperatury silnika.

Włączam klimę i jest ok, stoję dzisiaj w korku i patrzę a temperatura silnika wzrasta stopniowo, wentylator załącza się razem z klimatyzacją a drugi również przy wzroście temperatury ale nie obniża jej.Niestety temperatura wzrosła prawie do 100stopni i wkońcu wyłączyłem klimę,spadła normalnie, jak jeżdze bez klimy to załącza się przy 92stopniach.Wytłumaczcie mi czy tak powinno być że na klimie tak wzrasta temperatura, chyba raczej nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

ktory u mnie jest 4-ro pinowy kwdratowy i kosztuje ok 150 zl

ja na ten czujnik czekałem w Aso 3-miechy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i coś mnie więcej policzyli bo 270 zeta i to ponad 2 lata temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie

Mam problem z przegrzewaniem się silnika :/

Gdy nie przekraczam 140 - 150 km/h to temperatura jest w normie

potem się troszkę podnosi ale ostatnio gdy udało mi się osiągnąć 210 km/h temperatura podskoczyła ponad 100C i osiągnęła czerwone pole !!!

zwolniłem i kilka sekund później temperatura wróciła do normy ;/

Co jest grane??

Termostat już wymieniłem bo przedtem na autostradzie auto nie chciało osiągnąć odpowiedniej temperatury.

Czy do wymiany jest już chłodnica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jimmy_24

Witam serdecznie wszystkich, miałem ten problem co wy czyli przegrzewał mi sie silnik, mechanik mówił że jest wszystko ok i pojechałem tym autem na chorwacje, samochód się bardzo grzał, w połowie drogi odkręciłem grill co pomogło temperatura spadła i mogłem grzac jednak skutki przegrzania wyszły w drodze powrotnej, wydmuchało mi uszczelke pod kolektorem czego efektem był głośny odgłos ale dojechałem do domu. Pojechałem do mechanika i wymienił mi tą uszczelke również wymienił mi chińską chłodnice którą założyli mi mechanicy po ostatnim dzwonku, okazało się że chłodnica nie miała odpowiedniej przepustowości, prawdopodobnie któryś kanał miała przytkany, za oryginał używany zapłaciłem 250zł a chinska nowa kosztuje 150zł chyba to mówi samo za siebie. POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...