Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest liposek

U was też tak głośno?

Recommended Posts

Guest liposek

witam wszystkich...

Czy w waszych autach jest tez tak głośno jak w mojej viki 2.0 dti? Hałas silnika jest mocno słyszalny i denerwujący, ciężko go zagłuszyć radiem, trzeba nieźle podkręcić...

Co ciekawe słyszalny jest taki dziwny "harholący" dzwięk gdy mocniej nacisnę pedał gazu -przy większej dawce paliwa, nawet na bardzo niskich obrotach np. 1000.

Ale pomijając ten dzwięk i tak jest dość głośno.

Może to pseudo fachowcy przerabiający auto z wersji angielskiej czegoś nie dopełnili w zwiazku z wygłuszeniem ściany grodziowej.

Co tym myslicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mysle ze cos masz nie halo z silnikiem skoro tak Ci chalasuje ja mam 1.9CDTI i zeby silnik uslyszec musze calkowicie radjo wylaczyc Czasem nawet jak cos mnie niepokoi i cus tam uslysze nie tak to musze sie zatrzymac i i maske otworzyc i wlozyc glowe pod mache Tak ze powinienes sie tym zainteresowac najlepiej podjedz do kogos z klubu lub forum kto sie na tym zna i ci doradzi Ale napewno nie powinienes miec problemu z zagluszeniem silnika radjem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ps kolega mial ten sam silnik co ty w Vicki 97rok i tez nie bylo go slychac ladnie mu chodzil i zbieral sioe nawet dynamicznie

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal99

Na pewno coś jest nie tak. Ja mam 2.0 DTI i jest zaskakująco cichy. Przy normalnej jeździe niemal zupełnie niesłyszalny, chyba że się dociśnie przy przyspieszaniu, ale to też jest taki przyjemny pomruk, a nie hałas. Właśnie to mi się z tym silniku podoba - jazda 120 km/h i szum powietrza jest głośniejszy niż silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liposek

skoro mowicie ze ma byc cichy to rzeczywiście jest coś nie tak....

Na diagnostyce nic specjalnego nie wychodzi, jeden parametr jest tylko poza zakresem - początek kata wtrysku czy jakos tak.

Na zewnątrz odgłosy silnika nie wydają się odbiegać od innych dti - tak mi się wydaje.

Sam nie wiem... może jednak coś z tym wygłuszeniem, może zostawili jakąś dziurę w ścianie grodziowej podczas przekładni. Ale na oko nie widać niczego podejrzanego.

uff rafal99 marzę o takiej sielance w aucie, ale chyba nie z tą Viki.

A znacie jakiegoś forumowicza w okolicach Zamościa?

A czy osłona pod silnikiem ma jakieś znaczenie w tym wypadku? Bo ja jej nie mam...

Edited by liposek

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj nie ma co porownywac silnika 1.9cdti do 2.0 dti moze wlasnie te pompowtryski ci leja i sie tlucze u mnie zauwazylem roznice lejąc na stacjach ta gorsz ropkę od tej lepszej raz ja zatankowałem i od tamtej pory tylko verva lub ulitmate i warto wlac od czasu do czasu dodatek czyszczacy wtryski

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

no. kolego. niewłaściwy kąta początku wtrysku skutkuje glosna pracą, trudnym odpalaniem, wiekszym spalaniem i brakiem mocy. moze wlasnie to jest to... koszt od ok 100

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzejbe

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liposek

no ale właściwie do czego sprowadza sie naprawa tej usterki?

Czy da się przestawić to przez złącze diagnostyczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzejbe

Kąt wtrysku ustawiany jest przez sterownik. Ustawić można chyba tylko dawkę startową. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liposek

panowie ja jeszcze o tym hałasie....

za cholerę nie moge dojść o co chodzi z tym hałasem w środku.

Zrobiłem diagnostykę ponownie ale wszystko jest w normie.

sam nie wiem. Czepie się chyba skrzyni biegów, bo jakby lekkie wycie słyszę... jak puszczę pedał gazu przy np 3000 rpm. ale to może moja paranoja tylko.

Tak myślę... może to wina szyby. Jest nieoryginalna, wymieniana w UK. Może nie jest prawidłowo zamontowana i przez nią się jakieś dzwięki czy drgania przenoszą.

A może jakichś uszczelek nie zamontowali podczas przekładki np, nagrzewnicy czy coś.

Ręce opadają.

Podczas dynamiczniejszej jazdy np.ok 3000obr/min jest naprade głośno.

Szlag mnie trafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...