Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość weny

blad P1901-75

Polecane posty

Gość weny

hej wszystkim jestem posiadaczem signum 2004. 1.9 cdti 150. zaswiecila sie kontrolka z kluczykiem juz poraz kolejny pierwszym razem przegonilem samochod skasowalem blad i byl spokoj przejechalem okolo 8500km i znow to samo teraz ciagle sie wlacza i nie wiem co to dokladnie jest . blad P1901-75. co to jest to 75??? co jeszcze dziwniego w miescie sie nie wlacza ja juz to bardzo bardzo rzadko ale jak wyjade na autostrade predkosc okolo 120km na 6 biegu odroty okolo2000 i po przejechaniu okolo 2-3km zaswieca sie od nowa.prosze o jakiekolwiek rady.probowalem przegonic samochod na odcinku okolo 60km i ciagle to samo .prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ogólnie zajmij się filtrem cząstek stałych... a konkretnie czujnikiem ciśnienia cząstek stałych.

Ma za wysokie albo za niskie ciśnienie...

Czy- oraz kiedy wypalany był filtr DPF?

Może przeoczyłeś objawy wypalania się filtra kilka razy z rzędu?

Możliwe, że jest zatkany...

Opcomem albo Techem wypal filtr, zacznij od tego...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

blad P1901-75. co to jest to 75???

Te 75 to priorytet błędu, czym niższy tym bardziej poważny!, nie olewaj tego błędu z "Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień"

Wypal serwisowo Tech2 lub op-com, bo wejdziesz w duże problemy (finansowe) DPF zapchany!!!ale próbuje sam wypalić w trybie awaryjnym 2000obr/min, ale czujnik ciśnienia już może "deko" uszkodzony i to właśnie przerywa proces wypalania!

Jak serwisowe wypalanie też przerwie, to zostaje jeszcze płukanie DPF.(Wymiana DPF w ASO to ok. 6,5 tys. zł.)

Kiedyś udało mi się przepalić DPF (metoda:"na chama" tzn. na max. osty palnik) po 8-u restartach wychodząc z trybu awaryjnego, faceci z ASO mieli oczy ... jak 5zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Edytowano przez wichpos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kibaska

wypalanie dpf-a od 3500 tys obr, jeśli masz op-coma to choćby nie wiadomo jak był zawalony sam wypalisz, mi już też nawet op-com nie dawal rady, więc wjechałem na a4 i staralem się utrzymywac obroty 4000 i jadąc kasowałem tryb awaryjny który kilka razy się zaświecił, a po przejechaniu ok 40km dpf wypalony do zera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyzej wymieniony blad pojawil sie u mnie po raz pierwszy jakis czas po wymianie wtryskow. W trybie

serwisowym wypalilem PDF'a bylo duzo dymu ale po jakims czasie blad powrocil... wyplailem potwornie

z nadzieja ze blad juz sie nie pojawi tym bardziej ze 90% mojej jazdy to autostrada... niestety blad znowu sie pojawil.

Czy ma ktos pomysl dlaczego filtr sie nie wypala? Co prawda nie jezdze na 4000 obr tylko na okolo 2700...

wyglada na to jakby teoretycznie sie wypalal i ECU zmniejsza wartosc zapchania.

Bo jak wytlumaczyc to ze po wypalaniu serwisowym pokazuje 70% op-com czyli

op-com zczytuje prawidlowa wartosc a po 2 tygodniach jezdzenia (codziennie ok 80km)

pokazuje tylko 50% zapchania i nie wypala tylko wyskakuje blad roznicy cisnien.

Nic nie wskazuje na to ze czujnik padl bo wowczas by sypal bledami ale by mial

moc chyba? a tak czuc ze auto jest zatkane gdzies. Wczoraj sie zdarzylo ze na 2

biegu przycisnalem do podlogi to chmura czarnego dymu zostala za samochodem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz typowe objawy padniętego DPFa, przyczyną mogło być zamulanie albo jeżdżenie na niedogrzanym silniku, raczej skończy się jego wycinką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W Niemczech sie nie wycina... nie chodzi o to ze Niemcy tak bardzo dbaja o srodowisko a

o to ze nie przejdzie badania technicznego bo tutaj jest badanie techniczne tzw. tüv i AU czyli

badanie spalin. Jak wywalisz DPF'a nie przejdziesz badania spalin. Bede niedlugo w PL znalazlem

firme kolo Krakowa co plucze TUNAP'em za 290zl. wiec sprobuje najpierw to.

Na niedogrzanym silniku raczej nie jezdze bo do pracy mam 40km 90% autostrada.

Ostatnio zauwazylem ze od roku jezdze na oleju Shell 5w-30 ktory ma co prawda standard GM LL-B-025

ale nie jest do samochodow z filtrem DPF moze to go zapchalo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P1901 - czujnik ciśnienia filtra cząsteczek stałych gdzie różnica zmierzonych ciśnień jest za duża/za mała (zatkany filtr mechanicznie), za duże/za małe napięcie (usterka samego czujnika/czujników) jednak ja przyjrzałbym się przyczynom problemów z wypalaniem samego filtra jeśli ten proces się uruchamia a do końca nie zachodzi poprawnie. Sprawdź koniecznie układ wydechowy, chodzi o złącze elastyczne wydechu albo jakieś rozszczelnienia w okolicy kolektora wydechowego (turbina) gdzie często pęka szpilka i spod uszczelki uciekają spaliny. Silnik jest wyraźnie głośniejszy, owszem ale wtedy właśnie podczas wypalania czujniki odnotowują zbyt dużą różnicę ciśnień.

Jeśli mechaniczne wypalenie nic nie da to oznacza że filtr raczej się już nie nadaje do użycia...

Po regeneracji awaryjnej (wypalanie) opcom zawsze pokazuje procent nasycenia na poziomie 70%.

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie DPF wypala się raz na tankowanie (zbiornik), u mnie to cykl mieszany jeśli idzie o samą jazdę, powiedzmy że to mniej więcej 800 km. Gdybym jeździł głównie w trasy jak Ty to być może byłoby to 1200 km.

Jak to przebiega u Ciebie ?

Tak z ciekawości zobacz jeszcze to :

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czujnika nie podejrzewam bo po wypaleniu serwisowym pokazywal 1-2 kPa a wczesniej dochodzilo do

ok 50 z tego co pamietam wiec pokazuje to co jest. Wypalanie serwisowe pomaga ale na krotko(ok. 2-3 tygodnie).

Wyglada na DPF... turbine wymienialem ok 30 tys. km temu bo bolec poszedl i gwizdalo ze hej teraz nie gwizdze wiec raczej wykluczam(chyba ze inny bolec i gwizdania tak nie slychac). Jak wyglada u mnie niestety do konca nie wiem kiedys nie zwracalem w ogole uwagi bo nie mialem BC ktory niedawno udalo mi sie aktywowac z op-comem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wypal fizycznie filtr, jeśli masz taką możliwość...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Servisowo- przez op-com juz 2 razy wypalalem teraz jade do PL(ok 1000km)

wiec wypale przed wyjazdem po raz 3-ci bo inaczej masakra 0 mocy i kopci

jakby gumy w piecu palil. W Polsce zrobia mi plukanie Tunap'em zobaczymy czy pomoze...

Jak nie to kupie nowy DPF

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

znalazlem cos takiego. Cena przystepna. Moze mi ktos powiedziec czy to warte kupna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na spokojnie ten temat :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Od początku oczywiście...

A co do ceny tego filtra ?

Chyba dobra bo oryginał kosztuje ze 2 500 zł.

Ciekawe jak będzie z jego jakością...

Najpierw jednak wypal sobie go w Polsce.

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duzo czytania malo konkretow(poza 2-ma pierwszymi wpisami). Ten post powinien chyba sie nazywac "jak wyrwac chwasta i klotnia o ekologie"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sumujac 23 strony mozna wywnioskowac ze moj problem z dpf'em moze byc spowodowany np.problemami

z kolektorem dolotowym, turbina chociaz nieawno wymieniana,wtryskami, jakimis nieszczelnosciami w ukladzie turbo

czy nawet zlym olejem silnikowym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tragedia. Filtr wyplukali mi w Krakowie Tunapem efekt- zatkanie calkowite nawet

wypalanie serwisowe przestalo dzialac. Kupilem nowy filtr i wstawilem jak sie okazalo

to tez bylo bledem bo ujechalem ok 400km...az jechac przestal.

Filtr znowu zapchany na max nie dziala wypalanie serwisowe.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Podejrzewam wtryski badz uszkodzenie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... a jesteś pewien sprawności czujnika różnicy ciśnień ?

Przewody do sprawdzenia, może być uszkodzony przewód elastyczny od czujnika różnicy ciśnień. Uszkodzenie powinno być zlokalizowane w okolicach przekładni kierowniczej nad sankami.

Masz 2 czy jeden czujnik ciśnienia przy DPFie?

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile mam czujnikow, tak jak kazdy 1.9 cdti 150KM wiec chyba jeden przed i drugi w DPF-ie...

Nie podejrzewam zeby pokazywaly bledy jak filtr jest wypalony pokazuje 0 kPA a w trakcie zapychania coraz wiecej.

Problem jest ze silnik ma jakies problemy ze spalaniem mieszanki bo jak rozszczelnie uklad to przy 1 czy 2-ce do podlogi

czarna zaslona dymna za autem. Poderzewam ze cos z wtryskiwaczami po wymianie ktorych zaczely sie problemy... pomimo

ze na biegu jalowym wartosci sa ok.

Sprawa wyjasniona - idioci zle przelozyli wtryski po pierwsze nie wymienili uszczelek co jest bardzo wazne bo sa miedziane

i dopasowuja sie minimalnie do wtryskow po 2 w jednym byly 2 uszczelki! wiec wtrysk byl w zlej pozycji...

Rada dla innych - jezeli chodzi o wtryski i inne bardziej skomplikowane sprawy z silnikiem uwazajcie gdzie oddajecie auto...

ja oddalem do warsztatu ktory niby istnieje od ok 20 lat w Niemczech ale barany z Polski w nim pracuja.

Niemieckie FOH (odpowiednik ASO) podolalo zadaniu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ważne, że wszystko ok ale powiem Ci, że trochę tego nie rozumiem. Otóż jeśli wtryskiwacz był źle włożony, uszczelka pod nim nie była wymieniona (a nie musi być, wystarczy ją "zglejować" czyli podgrzać a ułoży się na nowo, dotyczy to właśnie miedzianych podkładek) to przy złym montażu nie ma szansy aby nie było widać i słychać, że spod wtrysku po prostu "strzela" podczas pracy silnika. Nawet bez zdjętej osłony plastikowej silnika.

W zasadzie wszystko tu było robione "od doopy strony" ale to już historia i zakończona sukcesem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do reszty wypowiedzi... Może to także "wymieniacze", którym nie płaci się za myślenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jestem mechanikiem podejrzewam ze nie robili sobie trudu zeby cos tam podgrzewac.

Mechanicy z Opla do mnie zadzwonili i pokazali jak to wygladalo w jednym wtrysku byla podwojna uszczelka

reszta podkladek usyfiona. Nie wiem jak to dzialalo ale nic nie strzelalo. Silnik chodzil rowno i cicho ale

jak rozszczelnilem wydech to przy porzadnym depniecu zaslona dymna za autem wiec mieszanka sie nie

spalala jak powinna stad zapychanie DPF'a i jezdzil jakby turbo bylo wymontowane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mam mały problem z czujnikiem różnicy ciśnień po wypalenie dpf ok na 65 % włącza mi się błąd p1901-75 dpf dochodzi do wartości 100% wypala się spada do 16 % i mam spokój na 400 - 500 km na błędzie ma wartość powyżej 50 kp a po wypaleniu -1 0 zamówiłem nowy czujnik za 186 zł wlazłem pod auto wszystkie rurki złącza szczelne może ktoś się orientuje o co chodzi nowego czujnika jeszcze nie założyłem bo będę go miał jutro z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też miałem niedawno ten problem, co jakiś czas check i tryb awaryjny. Po wymianie czujnika jak ręką odjął i samochód jakby żwawszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za odp bo czujnik już mam ale zrobiło się wypalenie i błąd zgasł i się zacząłem zastanawiać czy to czujnik czy wywaliłem w błoto kasę ale wymienię i dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik ale nic to nie dało chyba kasę wywaliłem niepotrzebnie dalej mam wysokie wartości na opcom nie wiem co mam dalej robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i mnie dopadł błąd tylko że z końcówką 02 co to może oznaczać szukałem i nic nie mogę znależć P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za wysokie napięcie

(02) - Obecny
Edytowano przez piter410

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz dokładnie cały kod błędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przecież jest napisany cały kod taki mi wyświetlił opcom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×