Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Spawacz

Szarpanie 1.8 16v

Recommended Posts

Witam mam problem z 1.8 16v samochod szarpie mi przy zmianie biegow i jak odejmoje gazu i go dodaje... Help (czyscilem przepustnice wymienilem przewody i swiece i nic to nie dalo jak szarpie tak szarpie) Prosze bardzo o pomoc:) Pozdrawaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A błędy jakieś wyskakują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik nie ma zadnych bledow to jest bezyna gaz ale czy to bezyna czy gaz chiodzi tak samo slabo czesto dochodzi do tego jak by odeszlo mi 20 koni;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki dokładnie masz silnik ? Poczytaj może coś znajdziesz

Please login or register to see this link.

Edited by Śliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

kombi 1.8 16v 115koni rok produkcji 99 caly czas szukam i nic nie wiem co jest grane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

sprawdzałeś poduszki pod skrzynią i silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie sprawdzalem rok temu wymienialem tylko drazek reakcyjny. Jak zmieniam biegi to bardzo wyraznie slychac je jak jest otwarte okon kazdy na okolo wie ze zmieniam bieg bo jest halas troche... ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

obejrzyj poduszkę pod skrzynią bo jak walnięta to skrzynia delikatnie się opuszcza i biegi też już inaczej wchodzą i może być słychać a skoro piszesz że słabszy to sprawdź czy sprzęgło się nie ślizga

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to sprawdzic czy sie nie slizga?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

mi kiedyś ktoś doradzał tak ; zapalić silnik wrzucić 4 bieg i puścić szybko pedał sprzęgła jak zgaśnie jest ok jak silnik lekko się przydusi i dalej będzie chodził to się ślizga. nie musisz się sugerować mi tak doradzano i ja tak sprawdzałem

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha okej dzieki za porade:) tylko dziwi mnie to ze rok temu mielem wymieniana skrzynie biegow i byly niby sprawdzane poduchy i byly podobno dobre a przed wymiana skrzyni juz mi szarpal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

to nie reguła że wymienione to się nie popsuję sprawdź jak to co pisałem jest ok to już wtedy inne rzeczy będzie trzeba obejrzeć powodzenia

p.s. wiesz jak sprawdzić poduchy przy silniku?

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego tez nie wiem;/ jak masz dobra rade jak to sprawdzic to napisz:). Sluchaj tej zimy jak samochod stal cala noc to rano na biego jalowym jak wcistakel sprzeglo i puszczalem to samochod delikatnie jechal do przodu czy sasami to tez nie jest przyczyna ze sprzeglo mi sie slizga czy to normalne jak stal w temperaturze -20 stopni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

poduszki pod silnikiem sprawdza się prosto tylko potrzebujesz jeszcze jednej osoby do tego jedna patrzy na silnik a druga odpala auto wrzuca 2 bieg zaciąga ręczny i delikatnie puszcza sprzęgło ale żeby nie zgas a druga osoba patrzy czy silnik się unosi do góry, jeżeli minimalnie to w normie jak dosyć wysoko to poduchy do wymiany. co do tej drugiej rzeczy nie miałem styczności wiec nie pomogę ale gdzieś na forum było że auto po wciśnięciu sprzęgła próbuje ruszać wiec poszukaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki dzieki jak jutro sprawdze do dam znac czy to poduchy czy cos innego thx pozdrawiam:)

Witam ponownie wlasnie sprawdzalem te motody co pisales poduchy sa napewno do wymiany slinik sie podnosi i to mocno, natomiast sprzeglo to sprawa wyglada tak ze samochud mocno szarpnie przesunie sie jakies 10-20cm i zaraz gasnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

Please login or register to see this quote.

czyli sprzęgło jest ok. rozumiem że błędy nie wyskakują, musisz sprawdzić kolor świec czy nie są czarne, stan przewodów WN, przeczyścić zawór egr można go zaślepić ewentualnie ,sprawdź czy przepustnica jest czysta, czy gumowa rura od dolotu powietrza jest cała,stan filtra paliwa najlepiej odrazu wymienić jest tani narazie sprawdź to.

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawor erg juz dawno zaslepiony, swiece nowe przewody nowe tylko martwi mnie kopulka jedno gnioazdo jest cale czarna jak wymienialem swiece, przepustnica jest czysta, jezeli chodzi o krokowiec to jest popsuty chyba go czasami gasnie mi silnik zaraz po tym jak dam mu za mocno w pedal i wrzuce luz to gasnie a czyscilem juz go chyba z 10 razy i nic;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

kopułka od czego kolego? może być uwalona cewka zapłonowa jakbyś podmienił od kogoś jak masz możliwość, sprawdź jeszcze rurę przed filtrem powietrza czy nie jest skrachciały i ciepłego powietrza czy nie łapie z komory silnika i czy jakiś przewód podciśnienia nie spadł. jaka jest temperatura silnika chodzi mi czy jest stała? bo i tak to co na desce a naprawdę to często duża różnica

a autem jakie robisz odcinki długie czy krótkie?

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

samochodem robie dlugie odcinkki okolo 2o km, temperatura nigdy nie jest stala podczas jazdy w lacie od 80 do 85 a w zime to nie przekracza 80 stopni, natomiast jak postoje 2-3 min w korku to zaraz skacze do 93 i zbija do 85 i tak caly czas az sie nie rusze. Chodzi mi o ten punkt gdzie wychodza kable od swiec nie wiem jak to sie nazywa ale jedne gniazdo jest okopcone(nie znam sie na mechanice:D) Nie widze nigdzie zeby byly jakies przewody uszkodzone albo cos w tym rodzaju;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

Please login or register to see this quote.

jak masz teraz zimny silnik to idź odpal go podnieś maskę połóż rękę na takim grubym wężu co jest po lewej stronie auto niech cały czas będzie odpalone i poczekaj tak kilka minut ten wąż powinien zrobić się nagle gorący jak stopniowo będzie się nagrzewał to termostat do wymiany, może też być to że silnik się nie dogrzewa. nie masz białej mazi na korku oleju? p.s. tą cewką jednak bym podmienił i sprawdził nie koniecznie od niej był okopcony czpień mógł przewód robić przebicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzalem rure rura robi sie stopniowo ciepla po3-4 min pracy silnik mial okolo 75 stopni. Sluchaj zaobserwowalem ze styl z rury wydechowej widac jek by cos czarnego cos w podobie oleju wydostawalo sie z wydechu moze to tylko woda ale czy ja wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

Please login or register to see this quote.

jak ci nie ubywa drastycznie oleju nie przejmuj się to różnica temperatut to woda. więc poduszki do wymiany to może być przyczyna szarpania termostat do wymiany co do spadku mocy wymień termostat wtedy jak silnik będzie miał właściwą temp a spadek mocy będzie dalej będziemy myśleć dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw to bede musiel jak najszybciej zmienic olej do jak ostatnio wymienialem uszczelke pod pokrywa zaworow to okazalo sie ze mam ogromne ilosci nagaru i to bylo tak zle ze nawet olej nie splywal rowkami tylko stal w miejscu teraz nie wiem czy zostac przy shellu 15w/40 czy wlac moze 10w/40 i do tego cos do czyszczenia moze to od tego samochud tak slabo dzila, ciscienie na zaworach jak sprawdzalem na cieplym silniku to wyglada tak 14-14-12-12 biorac pod uwage to ze ako bylo rozladowane i przy 2 ostatnich ledwo ledwo chodzilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

to śmieszne ale mój kolega miał kilka przypadków że przez tyle lat pracy i to w vectrach powodem właśnie zamółu silnika był albo niedobór albo stary olej trochę śmieszne ale prawdziwe

to śmieszne ale mój kolega miał kilka przypadków że przez tyle lat pracy i to w vectrach powodem właśnie zamółu silnika był albo niedobór albo stary olej trochę śmieszne ale prawdziwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak tylko pytanie jaki olej mam teraz wlac... jeden mowi ze 15w a drugi 10w ja juz sam nie wiem nie chce zeby cos potem nie wywalilo jak zle zaleje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...