Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lechu5137

Wyciek płynu chłodnczego do wnętrza auta

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Posiadam vectra B 12.1999 r. kombi, silnik X20XEV, czytałem dużo porad na forum, ale nie znalazłem nic na temat mojego problemu. Dziś viki zastrajkowała. Ucieka płyn chłodniczy, cieknie po rozgrzaniu auta i tak, cieknie wydaje mi się w okolicy trójnika zaworu nagrzewnicy przy ścianie grodziowej z zewnątrz oraz do wewnątrz auta. Mokre są dywaniki po stronie kierowcy jak i po stronie pasażera. Powiedzcie koledzy, co może być przyczyną takiego wycieku, czy to jest pęknięty wąż, czy ten trójnik jak cieknie, czy płyn może znaleść się też w środku auta? Cieknie i na zewnątrz i wewnątrz. Ogrzewanie działa dobrze, klima również działa. Może to jakiś wąż spadł? Proszę o wszelką pomoc jaką możecie zaoferować. Jak się do tego zabrać, gdzie w środku szukać wycieków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co mamy Ci zaradzić?

Ten zawór o ktorym mowisz potrafi odmowic posłuszeństwa bo wiele osób to miało, poprostu kupić nowy za 50 zł i tyle a jesli cieknie CI z przodu pod nogami to masz walnięta nagrzewnice. Jak chcesz sie upewnić pojezdzij troche z zamkniętą nagrzewnica i wszystko sie wyjaśni.

Albo wymieniasz ją sam albo dajesz do mechanika. Tyle mozna poradzić.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy nagrzewnica musi być uszkodzona? dziwi mnie, że w jednym czasie czyli dziś zaczeło lać się i na zewnątrz i w środku,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak z zamkniętą??

Można mi to objaśnić :-)

bym u siebie robił test.

Ma ktoś foto jak taka nagrzewnica wygląda i jaki ma nr

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim, ciężko jeździć z zamkniętą nagrzewnicą a jednocześnie sprawdzać ubytki płynu kiedy płyn wycieka również na zewnątrz.

Please login or register to see this quote.

Właśnie o to chodzi, że zdjąłem nagrzewnicę połączyłem przewody wężem i niestety, ale bez nagrzewnicy przy włączony silniku woda wylewa się w miejsce gdzie była nagrzewnica, więc raczej to nie jej wina, dlatego prosiłem o pomoc. Może ktoś miał podobny przypadek i może pomóc zdjagnozować usterkę, co jeszcze mogło się stać. Od zewnątrz również cieknie ale mniej i ciężko ten wyciek zlokalizować, musi być gdzieś przy samej ścianie grodziowej, ale nic tam nie widać nawet gdy kapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poprostu zakrecone ogrzewanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

są środki które dosypujesz do płynu chłodniczego(nie pamiętam jak sie nazywało) działa to na zasadzie UV. świecisz UV i patrzysz gdzie się świeci. zazwyczaj tam jest wyciek. zacznij od wymiany bądz sprawdzenia tego trójnika. potem bedziemy szukać dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znalazłem ten wyciek od strony silnika, rzeczywiście na tym zaworze nagrzewnicy, czyli tym trójniku leci. Odpaliłem auto,włączyłem klime Lo i max nawiew z tymże bez nagrzewnicy bo jest wyjęta, woda dostawała się do miejsca gdzie jest nagrzewnica jak poprzednio, natomiast z rurki gdzie skrapla się woda z klimy nic nie poszło. Jak zgasiłem auto to z tej rurki poleciała woda, tak jak ma być gdy klima chodzi, może to też ma jakieś znaczenie. Zacznę od trójnika tylko dopiero w poniedziałek, bo nie ma gdzie go kupić przez długi weekend. Proszę o komentarze jeśli komuś się coś nasunie

Problem został rozwiązany, okazało się, że to zawór nagrzewnicy, czytałem wiele tematów z tym związanych ale nigdy nikt nie pisał, że gdy na zaworze jest wyciek może on przedostawać się do wnętrza auta. Po wymianie nie cieknie, pojawił się natomiast inny problem. Kwestia ogrzewania i klimatyzacji. Mam klimatronic, jak włączę auto i dam np. 17stopni, chłodzi ładnie wentylator początkowo zasuwa potem zwalnia, czyli ok. natomiast jak na auto dam na 25 bądź na 27 stopni powinien grzać mocno i potem zwalniać, natomiast nic się nie dzieje, powitrze jest gorące co prawda, ale powinno wiać a nie wieje, jak dam na MAX i auto dmucha gorącym powietrzem. Co się mogło stać?

Edited by lechu5137

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...