Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest qu34

Zapaliła mi się najpradopodobniej instalacja...

Recommended Posts

Guest qu34

Na wstępie powiem dzień dobry, nazywam się Kuba jestem tu nowy, posiadam VA 1.6 90'

Opiszę moj problem. Wracalem wczoraj w korku, słysząc fajny kawałek w radio puściłem go kapkę głośniej w miedzyczasie ustawiając temperaturę nawiewu na srodek. (radio mam niestandardowe pionner + glosniki magnata instalacja okablowania zostala seryjna).

A więc słuchając muzyczki zauważyłem dym wychodzący z nawiewu srodkowego i pasażera. Zaczęło się robić go coraz więcej, zaczął być czarny i wyłaził wyłącznie od strony pasażera... Zaszokowany wizją spłonięcia (panika jak nic) zjechałem na trawę (droga 2 pasmowa z pasem zieleni) otworzyłem maskę a tam nic ? Pierwsza myśl instalacja siłą wyrwałem klemę (brak klucza rozmiar 10) i zadzwoniłem po znajomwego. Dym opadl samochod wywietrzyłem ( ze smrodu spalonego plastiku) i po około 30 minutach odjechałem do domu (czas jazdy około 15minut). Dymu więcej nie zauważyłem.

Pytanie moje jest takowe? co to było czy jakiś "komputer" czy sterownik znajduję się w okolicy nóg pasażera? Radio wyjąłem i sprawdzając wiązkę nic nie dostrzegłem. Czy jest możliwe ze jakimś cudem kawalek izolacji wpadl do nagrzewnicy i się przypalił ?

Proszę o pomoc i instrukcje co mam zrobić.

Odpowiedz typu google.pl znam. wyszukiwarkę również.

Pozdrawiam, Kuba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sewciu

Hmm najlepiej aczkolwiek nie wiem czy najprościej było by rozebrać deske i zajżeć w okolice nagrzewnicy. I zlokalizować źródło "pożaru".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw maska w gore i obadaj opornice od wentylatora.

Zerknij nastepnie w bezpieczniki- w przypadku przeciazenia powinien jakis bezpiecznik poleciec (zerknij czy nie masz wlozonej monety zamiast bezpiecznika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Pozar przewodow nalezy do zadkosci.

Jesli nic nie znajdziesz, to niestety rozbiorka deski czeka i lokalizacja problemu.

Mozesz takze z ryzykiem powtorzyc warunki i sprawdzic czy ponownie cos sie bedzie palic (nie wskazane)

Nawet jesli cos sie dostalo do nagrzewnicy, to nie ma szans by kopcic. Raczej brak w pojezdzie materialow, ktore mialyby temp. zaplonu ponizej 100st. C (no oprocz benzyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">), a szansa zassania takowego przez nadmuch jest praktycznie znikoma.

Jesli posiadasz airbagi, pamietaj o tym ze aku musisz bezwglednie rozlaczyc, a demontaz elementow z poduszko robic niejako od boku, by ewentualny strzal nie pozbawil Cie czesci uzebienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie sie palil przekaznik ogrzewania szyby. Po prostu musisz porozbierac troche deske, wyjmij schowek, obadaj przekazniki i bezpieczniki. Odpal auto i szukaj czy sie ciagle pali, posprawdzaj czy ci dzialaja niektore elementy, np suwak obrotow nawiewu itd, bo jak cos nie dziala p sie moze juz caliek wypalilo i zobaczysz sobie czy to naperwno to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Polek

Podpinając się pod temat, ostatnio stojąc w korku z nawiewu szyby przedniej po środku zaczął wydobywać się biały dym(brak zapachu, tak mi się wydaje), włączyłem dmuchawę i trochę go przewiało. Warunki takie same jak u kolegi wyżej. Co w tamtym miejscu jest, że mogło się kopcić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadzam sie z Kolega. Opornica od wentylatora - no jeszcze ewentualnie cos od silnika wycieraczki, ale jak wycieraczki nie pracowaly w tamtym momencie to co mialo sie spalic.... Zadne przewody nie biegna w kanale nawiewowym :-( Wyjatkiem jest tutaj jakby wylacznik swiatel awaryjnych, ale ten jest w srodkowym nawiewie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest qu34

Sprawa wyjaśniona: nagrzewnica wymieniona.

Pomocny był mi art. z Vectra Unlimited:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi kiedyś w seju poleciał biały dym z nawiewu bo sprzęgło przypaliłem. Nic nie śmierdziało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...