Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Erfro

Klapka antywybuchowa

Recommended Posts

Witam,

mam pytanie jak powinna byc zamontowana klapka (metalowa) antywybuchowa? Zawiasem do gory, zeby klapka zamykala sie pod wplywem sily grawitacji, czy zawiasem na dole zeby byla caly czas otwarta?

Mam problem z praca na benzynie, na gazie wszystko jest ok. Zmienialem rozrzad i mechanik demontowal mi dolot, przeplywomierz, klapke, filtr. Moze zle ja zalozyl (jest zawiasem do gory, otwiera sie w strone przepustnicy), moze na benzynie silnik dostaje z amalo powietrza poprzez ta klapke i dlatego zle pracuje, dusi sie , albo zalewa, gasnie. Czy ta klapka moze miec wplyw na prace na benzynie?

Z drgiej strony lambda pokazuje mieszanke uboga caly czas, wiec jakby za duzo powietrza, ale to moze byc zmylka.

Prosz eo porade co z ta klapka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapka do pracy na PB niema nic do gadania. Jesli auto pracuje poprawnie na LPG to pojeździj z ok 100km na PB to się samo poustawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak by sie wydawalo, ze skoro pracuje dobrz ena LPG to na Pb te zpowinno, ale

a jak ta klapka pomijajac fakt zlek pracy powinna byc ustawiona, zawias do gry, zawiias na dole czy zasiaz pionowo z boku, ktore ustawiemnie jest najlepsze ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawias z góry, otwiera się na zewnątrz. Podczas normalnej pracy powinna być zamknięta. Jest po to by w czasie anormalnej pracy silnika jak mu się "odbije" nie rozerwało Ci puszki filtra, tylko nadmiar gazu uszedł do atmosfery poprzez właśnie tę klapkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to tak mam, bo sprawdzalem

myslelem ze moze za malo sie w ten sposob otwiera i na Pb nie zasysa dobrze powietrza w wystarczajacej ilosci, albo przytyka przeplywomierz co wplywa na parametry pomiaru, a na LPG mu to za bardzo nie przeszkadza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musi się otwierać na zewnątrz. Nie może zasysać niefiltrowanego powietrza z atmosfery. Podciśnienie zasysania ma ją zamykać. Otworzyć się musi tak jak pisałem powyżej tylko jak pójdzie "zwrotka" z gazu by nie rozerwało puszki filtra, ani węży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym silniku masz II generację?

chyba piszesz o klapce w przewodzie doprowadzającym a nie na obudowie filtra?

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisalem o klapce antywybuchowej za przeplywomierzem a przed przepustnica, ale faktyczni eczy jest zawias u gory czy z boku ni ema to znaczenia, bo sprawdzilem, dlatego zostawilem u gory, dla bezpieczenstwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...