Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pepe_lodz

Duże spalanie 9,5L i słabe osiągi

Recommended Posts

Guest pepe_lodz

Witam

Zaczynaja mi sie jakies problemy z VIKI i prosze was o pomoc. Mam silnik 2.0 DTI 101KM. Auto zaczelo mi teraz bez klimy palic po miescie ok 9,5L/100km. Nie wiem co sie dzieje. Wczesniej tak nie bylo. Wymienione mam wszystkie filtry, oleje. Przeplywomierz tez byl rok moze troche wiecej temuy wymieniony i byl oryginal BOSCH wsadzony. Termostat wymienilem w marcu jakos i auto normalnie sie nagrzewa. W korkach to nawet ponad 90 stopni lapie. Ale widze ze nagrzewa sie ok. Jedyne co wydaje mi sie ze zauwazylem to ze jak po dluzszym postoju odpalam np po nocy lub w pracy po 8h stania to nieraz za 1 razem nie zalapie i za drugim zalapie a nieraz za pierwszym odpali ale puszcza dyma z tylu auta. POdczas pracy juz nie dymi tylko przy odpalaniu. Tez mam wrazenie ze nie odpala za pierwszym jak za szybko zaczne krecic, jak poczekam az spokojnie pogasna wszystkie kontrolki to mam wrazenie ze wtedy jakby lepiej odpala, jakby moze jakies cisnienie sie wyrownaloi cos w tym stylu. Ale co nie wyklucza ze czasem mniejszy czasem wiekszy dym puszcza z tylu. A wkoncu auto 2000r wiec nie wypada zeby tak dymilo.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie mialem tez okazji az tak sprawdzic ale mam wrazenie ze auto do 140km/h sie rozpedza i dalej juz ma problem a pedal wciskam do oporu. Pomozcie od czego zaczac poszukiwania ? Nie mam pojecia ale boje sie ze to pompa. Wiem ze niby pompa byla robiona albo wymieniana w holandii jak auto bylo sciagane. POMOCY bo lato przyszlo a ono pali jak smok.

Aha przy wysokich predkosciach tez mam cos takiego lekko osczuwalne jakby bujanie moca, pedal do podlogi a ona jakby lekko przyspiesza pozniej mniej i tak na zmiane, buja jakby moca.

Edited by pepe_lodz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

tylko o to chodzi ze mmnie nie odpala trudno bo nie chyram go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale tam masz 80 stron na tamt problemów z dieslem, mysle ze cos znajdziesz a tak na pierwszy rzut oka wyglada na problem z któryms czujnikiem temperatury, moze sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

hmmm temperatura cieczy pokazywana jest niby ok nagrzewa sie dobrze. A jak sprawdzic te czujniki ten zwlaszcza 2 pinowy, bo termostat mam od marca wiec w nim czujnik jest nowy i OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstaw przepływkę. Testowane u mnie i na forum też było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">.

Niby pokazuje parametry w normie, ale może fałszować pomiar i dlatego dawki paliwa są nieadekwatne do ilości i temperatury zasysanego powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

u mnie tez wzorslo spalanie a przeplywka nówka orginal, filtry i olej tez. srednio ok 7/100, wczesniej ok 6/100 a 6.4 przy dosc szybkiej jezdzie - silnik 2.2

jestem ciekaw przyczyn. odpala normalnie, pompa po regeneracji z gwarancja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

no dzis umyje moze przeplywke. NIe martw sie spalaniem 7L takie maja ale 9,5 to przesada

Przeplywka umyta, co do predkosci max sie pomylilem , wczoraj poleciala 180km/h ale to juz max moze minimalnie sie wiecej by byjnela ale watpie. Spalanie zresetowalem i obecnie mam kawalek trasy i miasto 6,6 ale rosnie. Domyslam sie ze wzrosnie i tak do jakies 8L jak nic. Nie wiem co jeszcze robic. Jak sprawdzic ten czujnik temp 2 pinowy. Czy da sie jakos go sprawdzic ? A wie ktos jak rozebrac EGR i go wymyc ? Czy mycie macie na mysli wykrecenie z pokrywy kolektora ssacego i wymycie z nagaru. Bo mnie czasem olej wycieka z niego i nie wiem jak rozebrac zeby wymyc ?

Edited by pepe_lodz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzies wczesniej to znalazlem i zapisalem.tu masz link:)

Please login or register to see this link.

Edited by miekki85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

umyj, umyj..... dolot i EGR, powinno coś pomóc, mi litre mnie spala w mieście ok 6,5 aktualnie po takim zabiegu.Pamietaj o ręczwiczkach by syf nie z tej ziemi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

przeplywke umylem ale nic nie dalo, kolektor dolotowy mam idealnie czysty (zero nagaru-goły metal) bo mylem nicaly miesiac temu, jedyne zostal do umycia EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od najprostszych rzeczy. Jakie masz opony? Ciśnienie odpowiednie? Hamulce OK? Co do odpalania, o takiej porze przy skrajnych temperaturach po nocy do 10C odpalanie bez świec tak się własnie objawia. Wymuszone grzanie i spróbować czy będzie lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

A wiec tak. Mam zmienione oprogramowanie na chyba wersje 4 ze swiece grzeja przy wyzszych temp. Opony mam 205/55 R16 wiec troszke szersze. Cisnienie w oponach wydaje mi sie ze mam ok. Jakie sugerujecie do takiego rozmiaru ?

Hamulce ok bo niedawno nawet sprawdzalem sobie reczny i za jednym machem sprawdzilem wszystkie.

Po umyciu zaworu EGR rozszczelnil sie caly. Juz wali bledami wiecej opisalem tutaj.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zobaczyć mój temat, mam mniej więcej ten sam problem..

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...