Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skuter1975

Odma - gdzie jest?

Recommended Posts

Jak w temacie. Czy też jest tam filtr? Jeśli jest to jaki? Nie chce dać ciała przy wymianie turbiny i chce wszystko powymieniać skoro już pół samochodu rozbiorę

Share this post


Link to post
Share on other sites

odma znajduje się za silnikiem (stojąc przed samochodem) na lewo od filtra paliwa. to taka czarna puszka do której wchodzą od góry 2 wężyki, a raczej jeden wchodzi z silnika (głowicy) a drugi wychodzi i idzie do dolotu powietrza do turbo. a tak z ciekawości zapytam dlaczego chcesz wymieniać odmę prze naprawie turbiny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może filtr jest zasyfiony... A tak ogólnie profilaktycznie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w środku pewnie jest jakiś tam filtr ale z tego co mi powiedział mój meches (jak ją oglądał bo miałem ją i nadal mam zabrudzoną nieco olejem) jest niestety nie rozbieralna i jeśli ją chcesz ją zrobić to tylko przez wymianą na nową używkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta czarna puszka to separator oleju. Ja u siebie go wyjąłem z ciekawości, bo też myślałem, że może jakiś filtr jest. Ale opel tam nic takiego nie zastosował. Ciężko tam zajrzeć bo separator jest klejony. W środku jest coś w stylu przegród z kanalikami które mają zatrzymywać zabrudzenia ze spływającego oleju. U mnie jakoś strasznie zasyfione nie było, ale jak płukałem to miałem wrażenie, że na początku jakby kanaliki nie były całkiem drożne, dopiero po chwili zaczęło wypływać - najpierw syf aż do czystego. Wszystko wysuszyłem sprężonym powietrzem i założyłem ponownie. Na razie sucho na separatorze, ale robiłem to tydzień temu, więc trudno powiedzieć czy będzie się znowu pocić. Trochę przejadę to dam znać jakie efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli dobrze zrozumiałem wyjmowałeś odme (separator oleju) bo ci się pocił a po wyczyszczeniu przestał. łatwo poszło z wymontowaniem separatora, z czym były największe problemy? u mnie też trochę się poci od góry ale nie wymontowywałem go na razie bo myślałem że jedyną pomocą jest wymiana na inny, a tu wystarczy go tylko wypłukać a czym go płukałeś w środku, ropą czy benzyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pociło się więc chciałem zajrzeć co tam jest. Na razie jest sucho ale po przebiegu 300 km ciężko powiedzieć czy będzie dalej. Według mnie wymieniać tego nie ma sensu, bo jakieś koszta poniesiesz, a tak naprawdę to w środku nie ma nic co mogło by się zepsuć. Z tego co widziałem przez otwory to są przegrody, kanaliki i dalej nic nie widać (podejrzewam może jakieś sito). No chyba, że między przegrodami jest jakaś membrana, która się wyrobiła. Płukałem to odtłuszczaczem - zmywaczem do smarów i olei bo mam dostęp do takich w pracy (o tyle lepszy, że odparowuje), ale benzyna też będzie ok. Potem wysuszyłem to sprężonym powietrzem. Operacja cała zajęła ok. godziny, same wyciągniecie separatora to odczepić węże dochodzące, ten górny luźny od podciśnienia, trzeba przytrzymać śrubokrętem metalowy pierścionek i pociągnąć wąż do góry. Ze względu na brak miejsca, problem jest też z założeniem zacisku na dolny wąż, ale można wymienić na skręcany. Separator mocowany jest dwoma śrubami od góry potem odciągasz do tyłu, pierwszy raz może iść ciasno bo jest osadzony niżej na pasowanym trzpieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie nie dalem rady z zaciskiem na luznym wezu. Poprostu nie mam pojecia jak to chu... jak ten brzydki zacisk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> poluzowac.

Meczylem sie chyba z 20 min i dalem sobie spokoj, na dodatek 1 srubka spadla mi na oslone silnika - dolna.

OK srubke juz wydobylem - musialem odkrecac cala oslone tylko 2 srubki na tyle zostawilem... i skubana siedziala 10 cm od konca. Wrr... Co do tego zacisku nadal nie wiem co i jak :/

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak ruszasz luźnym wężem góra-dól widać mosiężną rurkę wchodzącą do separatora, na niej jest stalowy czarny pierścionek który idzie do góry razem przyłączem węża. Musisz oddzielić ten pierścionek śrubokrętem i docisnąć w stronę separatora, potem wąż do góry i wychodzi razem z mosiężną rurką z separatora. powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no chyba cos ze mna nie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z separatora wychodza 2 weze od gory i 1 od dolu. 1 u gory jest na zacisk skrecany a drugi tez ma jakis zacisk do ktorego nie da sie dobrac - jesli dobrze rozumiem, to tylko przytrzymac pierscien ktory razem z wezem lazi gora dol - dzis probowalem i jakos nie dalem rady, lecz balem sie zeby niczego nie skopac w koncu niedziela. Sadze, ze pierw nalezy zacisk na nim poluzowac ale cholera nie jest on skrecany ani zaciskany tak jak ten na dolym wezu. Jakies wskazowki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówiąc o luźnym wężu mam na myśli ten wchodzący z góry na środku do separatora co idzie do dolotu turbiny za filtrem powietrza, jak nim ruszasz to masz wrażenie jakby on za luźny był ale nie można go wyjąć. Ten czarny pierścionek co zaznaczyłem strzałką dociskasz do separatora (w dół) i wyciągasz do góry wąż z rurką mosiężną.

Please login or register to see this attachment.

Edited by dziki-prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok... w takim razie ide za chwile sprobowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zajelo mi to troche, ponad 1,5 godziny. Tak dlugo, bo:

- problemów z wyciagnieciem dwoch wezykow z gory nie bylo,

- z dolnym zaciskiem byl problem... ale dalem rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">,

- wykrecenie srubek zaden problem,

- kwestia mycia calego separatora:

a) pierw psikalem preparatem do czyszczenia przepustnic,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> stwierdzilem, ze to prawie nic nie daje i heja, plyn na mocne zabrudzenia tluszczem np. brudpur

c) dlugie mycie, az leciala czysta woda

d) osuszenie recznikiem, wytrzepanie, dmuchanie odkurzaczem KARCHER

e) przelanie spyrytusem

f) dmuchanie KARCHERem

- montaż nie byl trudny, tylko musialem zmienic zacisk na skrecany

- u gory mialem problem z zaciskiem "zaciskowym", bo wczesniej go otwarlem aby porozlaczac weze - wiecej miejsca - ale tez dalem rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

- przy okazji wykrecilem elektrozawor podcisnienia turbo i przeczyscilem styki + spray kontakt

Bede teraz bacznie obserwowal separator. Juz sobie zapisalem przebieg 113442km.

Jesli ktos chce taka operacje zrobic, nic trudnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jesli zaczai sie o ktory pierscien chodzi i ma sie zacisk skrecany pod reka o min. srednicy 16mm.

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie zamiast rurki mosiężnej (2 posty wyżej ) jest plastikowa !

Edited by toki0987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak z powrotem włożyć ten miedziany króciec w obudowę odmy? Wczoraj podczas czyszczenia EGR-a, zauważyłem, że jest całkiem luźny i wyszedł bez problemu, ale nie mogę go wepchnąć na swoje miejsce, tak żeby było w miarę szczelnie. U mnie z tej nieszczelności wydobywa się dymek przy odpalonym aucie.

Czy ta nieszczelność może powodować zbyt duże doładowanie turbiny? Mierzyłem OP-COMem na szybko wczoraj i wychodzi o paręnaście kPa więcej niż oczekiwane.

Błędów nie mam, ale ostatnio przepustnice wymieniałem, była cała w oleju wewnątrz.

Czy przez zbyt duże doładowanie turbiny idzie więcej oleju z IC do przepustnicy?

Tak to u mnie wygląda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna rura ma być luźno bo pełni role odpowietrzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, ta rura jest wciskana na szybkozłączce. Kiedyś robiłem zafirę, w której jakiś nierozgarnięty mechanik przykleił ta rurę super szczelnie na silikon, silnik był cały zarzygany olejem rzygało każdą możliwą lekko luźniejsza złączką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Okręciłem trochę taśmą, bo u mnie całkiem wyszła ta rurka i dymek leciał, ale pewną nieszczelność pozostawiłem.

Edited by M_VB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tasm skręciłem złaczką na śrubokręt ile dałem rady i nic sie nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam ten sam problem co M_VB z nieszczelności w odmie wydobywa się dymek, że się poci to normalne ale dlaczego dymi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież z odmy zawsze unosi się dymek, kłaniają się podstawy działania silników spalinowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołącze sie do tematu.

czy i jak bardzo ma bys ta rurka luźno? u mnie lata dosyć luźno, i plami olejem. czy to jest normalne?

czasem wywala mi błąd "nieszczelnośc dolotu powietrza". czy to może być przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam to samo może ktoś wie czy taka luźna odma może powodować błąd nieszczelności dolotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten luz to normalne, mam tak samo u siebie. Tyle, że wokół suchutko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...