Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest woolf

Tarcze- ciągle krzywe

Recommended Posts

Guest woolf

Cześć,

może ktoś z was miał taki kłopot.

A mianowicie od 1,5 roku nie mogę sobie poradzić z ciągłym krzywieniem tarcz hamulcowych.

ATE - nowe po 4 tys. kilometrów krzywe, przetoczyłem na aucie u mechanika (problem znikł). Za kolejne 4 tys. znowu to samo.

Zmieniłem na Brembo oczywiście z nowymi klockami. Identycznie jak wyżej.

Teraz mam Zimmermann'y (nawiercane, wentylowane) i wytrzymały 10 tys. Problem wrócił.

Oczywiście w zawieszeniu żadnych luzów, nic nie stuka nie puka.

Poradźcie coś.

Może jakiś dobry warsztat w Warszawie, kto zdiagnozuje problem. A nie tylko posmęci i powie- napewno jeździł Pan po kałużach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nostra1

Witam

Po 1 trzeba dobrze oczyścić piastę przed montażem tarczy, rozruszać prowadnice oraz tłoczek i co najważniejsze nie gnieść hamulca przez pierwsze 100-200 km tylko delikatnie

Miałem dokładnie tak samo jak wymieniali mi fachowce, zrobiłem sobie samemu i problem znikł :33:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Które tarcze: przednie czy tylne (chyba że masz bębny z tyłu to wiadomo)?

tarcze się krzywią jeśli po intensywnym użytkowaniu (ala sportowe) wjedziesz w kałużę albo.... masz niesprawność polegającą na ciągłym styku klocków hamulcowych z tarczą + woda + naprężenia = szok metalu i wygięcie ;p . Jeśli to jest przyczyną to znaczy, że Klocki przysłowiowo Ci "nie odbijają" i non stop trą o tarczę. Czy jadąc na luzie samochód Ci znacząco zwalnia? Dotknij tarczy po zakończeniu jazdy - nie powinna być mocno gorąca a czasami nawet dodatkowo gorąca jest felga. Dodatkowo mówisz o "firmowych" tarczach, a jakie stosujesz klocki?

Nie zaszkodzi wymiana płynu hamulcowego... powinno się to robić z maksymalnym interwałem 3 lat. Może jest już w układzie tyle czarnego syfu (osadu), że masz zwężone przewody hamulcowe. Póki serwo Cie wspomaga przy wywieraniu siły nacisku na klocki to jest dobrze ale już samoczynny powrót przez zwężony przewód hamulcowy może być utrudniony.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gackes

Please login or register to see this quote.

Witam

Mam ten sam problem w tej chwili co kolega woolf

Własnie bede sie zabierał za zmiane tarcz i klocków mam nadzieje że ponownie sie nie pojawi ten problem.

W tej chwili wydaje mi sie ze sam do tego doprowadziłęm np. ze czesto korzystam z myjni tzw. bezdotykowych i zaraz po jezdzie wjechalem na hale zaczołem myć samochód oraz koła no i wiele nie trzeba. Mam nadzieje że problem sie nie powtórzy, choć dla pewności sprawdze jak tu radzisie czy klocki nie obdzierają cały czas o tarcze ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dasz nowe piasty i łożyska na przód i problem z krzywieniem tarcz zniknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

(oczywiście tarcze znów trzeba dać nowe)

Wypracowanie łożysko zaczyna sie krzywo obracać i po ostrzejszym nagrzaniu tarcz bicie gotowe.

To samo z piastami, jak dobrze pamiętam to dopuszczalne bicie boczne piasty to 3 setne milimetra - tyle max mają nowe.

Jeśli mają wiecej są do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarcze jakiej firmy preferujecie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam takie pytanie do posiadaczy średnicy alufelg 17" i więcej. Czy możliwe że większa średnica powoduje wykrzywienie tarczy hamulcowej podczas hamowania? Byłem u mechanika, sprawdził bicie i wyszło lewa 0.1mm prawa 0.09mm i twierdzi że takie bicie jest w granicach normy i że przy hamowaniu bicie może powodować większa średnica felgi (17x7 5x112 śruby na pływakach). Osobiście pierwszy raz o tym słyszę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...