Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest radziurulez

hamowanie silnikiem w 1.7 TD ISUZU

Recommended Posts

Guest radziurulez

Witam wszystkich!

Jestem nowym użytkownikiem forum i do tego od 3 dni świeżym posiadaczem Vectry B 1.7 TD (ISUZU)

Nie mogę znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie, które nie wiedziałem pod co podczepić.

Czy hamowanie silnikiem wspomnianym powyżej pomoże mi zaoszczędzić paliwo? Przepraszam jeśli pytanie jest tendencyjne ale strasznie mnie to dręczy a nie mam się kogo zapytać. Wiem, iż w trakcie hamowania silnikami TDI itp. są bodajże odcinane wtryski paliwa. Jak to natomiast wygląda w moim przypadku?

Dziękuję za konkretne odpowiedzi.

P.S. Viki zrobiłem już prawie 300km na start musiałem w sumie wymienić aby pompę wody, gdyż miała wycieki. Na razie jestem zadowolony.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Vectra 1.7 TD 1996r. 210tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak z ciekawości ile pali obecnie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno zaoszczędzi paliwo, ale w tym wypadku nie następuje kompletne odcięcie paliwa, gdyż jest to wtrysk mechaniczny, czyli zawsze coś tam podaje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jeżeli chodzi o oszczędność, to w tym wypadku bodajże lepiej zadziała "bieg autobusowy", czyli luz

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie z ta jazdą na luzie to chyba nie do końca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> fachowcem nie jestem, ale z tego co słyszałem o eco-drivingu to właśnie hamowanie silnikiem daje lepsze rezultaty jeśli chodzi o oszczędność paliwa. Zawsze stosując eco-driving np dojeżdżając do skrzyżowania powinno się jechać na biegu jak najdłużej. Wrzucenie luzu i toczenie się do "czerwonego światła" jest mniej opłacalne. Wiadomo, że chodzi tu dosłownie o mililitry paliwa... Ale jak jest przy tym silniku konkretnie - to tylko najstarsi Indianie wiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radziurulez

Dzięki za odpowiedź!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli ktoś będzie wiedział więcej to temat jest jeszcze otwarty.

Viki mam od niedzieli i dokładnie Ci nie powiem ile pali, jak na razie ok 5l/100 z tym ze większość było jeżdżone w trasie. Grudziądz - Gdańsk ok 140km bez pasażerów i bagaży, oraz przy spokojnej jeździe.

Dzięki i pozdrawiam! Z czasem wypucuję ją, dokupię 2 kołpaki ;P i wstawię jakieś foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdanie to takie rzeczy to tylko na wycieczki w góry. Może i zaoszczędzimy litr paliwa na kilka tysięcy kilometrów ale przeciążanie silnika jest raczej nie zdrowe. Panewki jęczą, zawory dzwonią, wszystko się trzęsie i do tego jeszcze od czasu do czasu silnik zgaśnie. Wolę wlać litr więcej niż remontować silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pali 5 i jeszcze narzekasz???? to moj pali 10-11 po miescie i w dodatku jest to benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecież w tym nie chodzi o to żeby redukować bieg tak żeby silnik aż wył.. szkoda silnika i sprzęgła.. ja jezdząc na codzień b.dużo hamuje silnikiem - często zamiast dohamowywac hamulcem poprostu odpuszczam 'gaz' i wytracam prędkość równie szybko co gość przedemną któremu świecą stopy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie mowie tutaj oczywiście o radykalnym hamowaniu ale o dostosowywaniu prędkości do innych użytkowników drogi czy dojeżdzaniu do świateł.. hamulcem czasem sie lekko wspomagam, asekuruje... nie skracam tym żywotności silnika a i przy okazji dłużej wytrzymują mi klocki i tarcze niż np. jakbym dojeżdzał do świateł na luzie - zawsze jest to dodatkowy czynnik skracający drogę hamowania - dlatego też m.in. nie wciska się sprzęgła w czasie awaryjnego hamowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

.................na piątym biegu do 50km/h ;p...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do hamowania silnikem i wrzucania luzu więcej wiedzą ci którzy zdawali prawko na C

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radziurulez

z tym spalaniem trochę przesadziłem na razie pali tak 6 - 6.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłopie no to ci dobrze pali:)

jeżeli chcesz żeby ci palił mniej to musisz używać BIEGU JAŁOWEGO (luzu) ale to jest troszkę nie bezpieczne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misio2401

Moja Vectra isuzu pali 6-6,5/100km!!Wracając do hamowania silnikiem to sam chciałbym dokładnie wiedzieć;ja jadąc hamuję silnikiem i jest to odruch gdyż na codzień jeżdżę ciężarówka i postępuję dokładnie tak samo.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Vectry B isuzu jest the best!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może należy zacząć tak: Co do ecodrivingu to rzeczywiście zalecają hamowanie silnikiem i faktycznie samochód wtedy spala 0 ale tylko w przypadku elektronicznego zasilania paliwem. W isuzu paliwo podawane jest mechanicznie więc w czasie jazdy bez gazu samochód spala dokładnie tyle co przy jeździe na luzie. Do tego trzeba wziąć pod uwagę mniejsze zużycie hamulców i brak możliwości unieruchomienia silnika przez co nie stracimy ani wspomagania kierownicy ani hamulców. Jeśli nie pakujesz np. przy 80km/h dwójki albo trójki to napewno silnik na tym nie odcierpi.Trzeba tylko pamiętać aby nie wciskać sprzęgła zbyt późno żeby nie dusić silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak kolega cichy117 napisał powyżej ale styl ECO to nie tylko to co napisał kolega cichy to ci troszkę pomoże

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.

2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla

. ja osobiście mam 2.0 DTI i jak mam dzień na styl eco to zmieniam przy 1500

3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.

4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.

5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.

6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni odpowiednie smarowanie.

7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.

8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji

używaj z umiarem.

9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

10. Unikaj zbędnego obciążenia.

11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).

12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu

? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.

Należy zawsze pamiętać, że w sytuacji zagrożenia na drodze zapominamy o powyższych zasadach i robimy wszystko aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

sprawdź ciśnienie w oponach i dostosuj je do teho co producent nakazujejeżeli masz typ silnika X17DT to powinno być takie

Please login or register to see this attachment.

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

eco driving w tym silniku nie działa jak w dislu sterowanym elektronicznie (TDI VAG, HDI, DTL, DTH, DTR i inne) oraz jak w benzynowym silniku mającym wtrysk jedno lub wielopunktowy (na gazniku sie nie da), w tym silniku dawke sie reguluje naciągiem linki i cigna na pompie itp itd... jezeli puscimy pedal gazu do konca to auto bedzie hamowac silnikiem (bardzo szybko tenakurat motor wytrąca prędkość-chwała mu za to) ale będzie palić taką samą ilość paliwa jak po wrzuceniu na luz lub co najwyżej ciut więcej, tutaj nie odetnie się calkowicie paliwo..niestety...

ale hamowanie silnikiem popieram, tylko trzeba to umieć robić z głową, jak ktoś mówi ze hamowanie silnikiem przeciąża silnik to co robi przyspieszanie?? Głaska go

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

W jedną i drugą stronę działają różne przeciążenia i w obu przypadkach trzeba to robić z głową

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maziu

Co do hamowania silnikiem to wątpię żeby to miało wpływ na kondycję jednostki napędowej, wystarczy sobie przypomnieć kurs na prawo jazdy i egzamin, wyraźnie jest powiedziane że nie można jeździć na tzw. luzie... więc jeśli jest to ujęte w przepisach to wątpię aby niszczyło silnik, w końcu L-ki jeżdżą po naszych drogach i szkoły nauki jazdy nie wymieniają aut czy remontują z powodu hamowania silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radziurulez

Dzięki wielkie za odpowiedzi i zainteresowanie tematem!

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kalnka

Please login or register to see this quote.

Wszystkie punkty się w miarę zgadzają oprócz 3. To największy bezsens, idiotyzm i bzdura jaką kiedykolwiek przeczytałem. Człowieku, jeśli wciskasz pedał gazu tak głęboko to wtedy jest bardzo duży pobór paliwa. Taka dynamiczna jazda powoduje największe spalanie. Potwierdza to również komputer pokładowy. Trzeba jeździć delikatnie, łagodnie przyspieszać - wtedy spalanie jest najmniejsze. Obroty nie mają prawie żadnego znaczenia. Hamując silnikiem np. na 3 biegu możesz mieć zerowe spalanie nawet przy 5 - 6 tys. obrotów, za to mając włączony np. bieg 4 czy 5 przy obrotach np. 2 tys. możesz mieć ogromne spalanie jeśli wciśniesz mocno pedał gazu. To pedałem gazu przede wszystkim ustalasz spalanie, a nie obrotami. Jedź np. ze stałą prędkością powiedzmy 80 km/h i wrzucaj różne biegi od 5 do 3-ki i zobaczysz, że mimo wyższych obrotów na niższych biegach spalanie nie rośnie. Bieg 5 czy 6 stworzony został nie po to, żeby mniej palić, bo to jest nieprawda, lecz po to, żeby silnik ciszej chodził (w aucie było ciszej). Spalaniem samochodów i ekonomiczną jazdą zajmuję się od kilku lat i wiem, że mam rację. Przy delikatnej jeździe po mieście moje punto 2 pali ok 6 litrów na 100 km. Przy takiej dynamicznej jeździe jak każesz wciskać pedał gazu na 3//4 auto od razu żre prawie 10 litrów na 100 km. Jak można wypisywać takie głupoty???? Może jakaś stacja benzynowa ci płaci za to, że ludzie potem więcej kupują paliwa dzięki twoim durnym zasadom???

Więcej logiki w rozumowaniu Moi Drodzy.

Co do hamowania silnikiem to oczywiście prawda, że auto wtedy nic nie pali, bo silnik napędzają koła i paliwa nie potrzeba, pod warunkiem, że mamy co najmniej 1,2 tys. obrotów. Poniżej tej wartości silnik pobiera paliwo, żeby nie zgasł.

Edited by Ravcio1985
nie cytuj calych dlugich postow. jak sie odwolujesz do jakiegos zdania to ja zacytuj. R1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche Cię poniosło chyba. neo_82 dał tu porady eco drivingu z jakiegos innego portalu ( juz kilka razy sie z tym spotkalem ).

A co do przyspieszania na 3/4 gazu. No to na logike jest to "oszczedniejsze", bo szybko osiagasz docelową prędkość i spala ci te 10 litrow przez powiedzmy 20-30 sekund, a pozniej juz utrzymujesz predkosc, a jak powoli przyspieszasz to masz powiedzmy 8litrow ale przyspieszasz 10 sekund dluzej, wiec bilans wychodzi taki sam. Czyz nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W przyśpieszaniu chodzi o osiagniecie docelowej prędkosci, a nie o ciągłe przyśpieszanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Obroty przy przyśpieszaniu mają znacznie, gdyż najlepszym dla diesla jest zakres ok 2 tys.obr. min gdzie ma największy moment obrotowy i osiagnie daną prędkość najszyciej. Ilu ludzi, tyle teori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to jest moja sprawa kto mi płaci rzeczywiście wkleiłem ten tekst ale za to ty jesteś nie grzeczny wręcz ale to zrozumiałe wśród nowych forumowiczy

Edited by Ravcio1985
nie cytuj dlugich postow. R1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal99

Kolega krytykuje, a sam poleciał z takimi bzdurami, że ręce opadają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

>> Trzeba jeździć delikatnie, łagodnie przyspieszać - wtedy spalanie jest najmniejsze.

Jasne - łagodnie i spokojnie rozpędzam się, lekko wciśnięty gaz, w moim x20dth mam na kompie spalanie w granicach 10 - 12 litrów. Nie zdążę się rozpędzić zanim dojadę do świateł, potem znowu to samo. Spalanie wychodzi ok. 11 litrów. W przypadku szybszego rozpędzenia do tych powiedzmy 60 km/h przez chwilę mam na kompie 25 litrów/100 km, ale większość czasu wartość ok. 3,5 l/100 km. Spalanie wychodzi w granicach 6 litrów.

>> To pedałem gazu przede wszystkim ustalasz spalanie, a nie obrotami

Całe życie myślałem, że jak wciskam gaz, to obroty rosną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

>> Jedź np. ze stałą prędkością powiedzmy 80 km/h i wrzucaj różne biegi od 5 do 3-ki i zobaczysz, że mimo wyższych obrotów na niższych biegach spalanie nie rośnie

No to już jest kompletna bzdura, nie wiem skąd takie info, ale nie ma najmniejszego pokrycia w rzeczywistości. Kto ma samochód z kompem pokładowym, to doskonale wie, nic tu nie trzeba tłumaczyć. U mnie przy 80 km/h spalanie na piątce jest poniżej 4 litrów, na trójce pewnie w granicach 8 - 9. No, ale jak kolega wyznaje zasadę, że obroty nie mają znaczenia, to nie mam pytań.

>> Bieg 5 czy 6 stworzony został nie po to, żeby mniej palić, bo to jest nieprawda, lecz po to, żeby silnik ciszej chodził (w aucie było ciszej).

Ta teoria to już chyba naprawdę prowokacja, aż szkoda w ogóle odpowiadać na to. Kolego polecam jeżdżenie cały czas na dwójce, w końcu biegi są tylko po to, żeby było ciszej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż. Wbrew temu co piszesz, poprzedni kolega nieco ma racje. Wystarczy pojeździć autem z tempomatem. Utrzymanie tych 80km/h na 4 biegu jest niekiedy oszczędniejsze niż na 6. Przykładowo jadąc dużą przyczepą z plandeką w sumie nie używa się ostatniego biegu, bo wtedy wychodzi dopiero spalanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985
nie musisz cytowac dlugich postow. R1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal99

No masz rację w przypadku przyczepy, niemniej jednak to są specyficzne warunki. Co do tych 80 km/h na tempomacie, to u mnie jednak wychodzi mniejsze spalanie na 5 niż na 4 (nie mam skrzyni sześciobiegowej). Generalnie trzeba zachować jakiś umiar i proporcje. Wiadomo, że nie jest ani zdrowe ani oszczędne jechanie 40 km/h na piątce czy 110 km/h na trójce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...