Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
grappa

stale się paląca kontrolka od akumulatora

Recommended Posts

Witam,

ostatnio mam taki problem, że podczas jazdy stale pali mi się kontrolka od akumulatora, z tym ze jak wcisnę bardziej w gaz to ona się mocniej świeci. Dodam ze alternator jest ładowany. Ktoś mi powiedział ze wysiadł regulator napięcia, jednak nei wiem czy to prawda i ewentualnie jak to sprawdzic albo ugryźć .. mozecie mi cos doradzic ?

pozdrawiam

roman w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze co masz na myśli pisząc

Please login or register to see this quote.

a druga sprawa, ktoś ci dobrze powiedział że mógł paśc regulator napięcia, a jak sprawdzić- prosto, podłaczyc voltomierz do klem akumulatora na pracującym silniku i jeżeli napięcie będzie duzo poniżej 14V to regulator do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem lezy w alternatorze, koniec szczotek, regulator napiecia,

Kolejne to połaczenia altek-rozrusznik-akumulator, kiepski styk na nich np.

Na poczatek jak nie masz to kup sobie w sklepie elektronicznym multimetr taki za 10zł, przyda sie na przyszłosc.

Zmierz napiecie spoczynkowe aku, jesli bedzie duzo ponizej 12V naładuj go, odpal auto i zmierz prad ładowania na zaciskach akumulatora, ma byc 14-14,50V, jesli bedzie mniej niz 14 to wtedy pomiar robisz na zacisku alternatora tu gdzie kabel gruby jest podłaczony, jesli tu bedzie ładowanie ok to problem lezy w połaczeniach, jesli nie to problem w alternatorze.

Jak to sprawdzisz to daj znac

Share this post


Link to post
Share on other sites

14.7 powinien ladować, uwazaj kolego bo jesli ładuje Ci wiecej to z akumulatora wydziela sie siarkowodór

Share this post


Link to post
Share on other sites

max 14,4 a nie 14,7

powyzej 14,4 to juz za duzo i moga byc problemy

zaczac od sprawdenia klemy (jak goraca to ma dosc)

czesto one siadaja wymiana pomaga

poruszac nia przy sprawdzaniu napiecia ladowania

jak wartosc podskoczy to wiadomo ze to to

Share this post


Link to post
Share on other sites

70% że to regulator napięcia, 30% że mostek alternatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...