Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
adam_hybrid86

Podciśnienie.... ostatni raz

Recommended Posts

Witam.

Czytałem już może setki postów i tematów na VKP, V-U oraz opel24 na temat instalacji podciśnienia i jestem rozczarowany. Jest mnóstwo informacji wykluczających się wzajemnie, które piszą osoby językiem slangowym nie mającym pojęcia o technice. W Was ostatnia nadzieja. Gdy ja o coś pytam nie zadaje pytań typu "coś stuka co to może być..." staram się mozliwie jasno, precyzyjnie i dobrze udokumentować swój problem ( po to między innymi zdjęcia). Oto moje pytania:

1. Schemat instalacji podciśnienia jest każdemu dobrze znany. 2 elektrozawory kolo akumulatora, "jakiś zawór na podszybiu - czy jest zawsze" i jeszcze koło przepływomierza od turbo, U mnie koło turbo jest jeszcze jeden - pytanie od czego? Przy wejściu VAC od elektrozaworu turbo jest trójnik i leci dalej podciśnienie do zaworu który ma VAC OUT i wtyczkę elektryczną. Od czego on jest? Za filtrem tez mam trójnik i leci przewód....

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

2. Pytanie drugie dotyczy turbosprężarki. Czy w vectrach B były montowane turbosprężarki

Please login or register to see this link.

3. Dodam, że zmierzyłem podcisnienie wytwarzane przez pompę vacuum po podpięciu się bezpośrednio pod dolny króciec pompy vacuum (czyli z odłaczeniem całej instalacji oprócz serwa). Podciśnienie wynosi nonstop -0,9 bara bez względu na to jak mocno wciskam hamulec 9wskazówka nawet nie drgnie czyli serwo jest szczelne a pompa dobrze wytwarza podciśnienie. Zawór zwrotny serwa ustawiony jest dobrze, czyli strzałką w kierunku pompy vacuum

Please login or register to see this link.

Dzięki z góry za jasne i klarowne odpowiedzi. Pozdrawiam =)

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Rzuć okiem na

Please login or register to see this link.

wątek. Powinien Ci wyjaśnić kwestie sporne dotyczące turbiny.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakiś czas temu właśnie na tym forum mi powiedziano, że vectry B nie miały turbin o zmiennej geometrii

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

a jednak działa to zgodnie z tym:

sprawa turbo rozwiązana =) został jeszcze ten "dodatkowy" elektrozawór kolo elektrozaworu od turbo

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Co do turbosprężarki to Y22DTR ma VTG.

Jeżeli chodzi o elektrozawór to w tym rejonie, który zaznaczyłeś jest chyba elektrozawór regulacji powietrza doładowującego. Ale nie jestem pewien.

Edited by riv11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to akurat wiem, że to elektrozawór od turbo o numerach 91158200 (taki sam jak od EGR). Chodzi mi o ten drugi obok niego. Być może w Y22DTR jest to ten zawór który w innych wersjach silnikowych jest na podszybiu koło filtra kabinowego.. ale w takim razie po co trójnik za filtrem paliwa i gdzie leci ten przewód skoro na podszybiu już nic nie powinno być..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

A to zagwostka, ja w tym miejscu nie mam żadnego elektrozaworu.

Tutaj są rożne schematy

Please login or register to see this link.

Tutaj kolejne schematy ( przejrzyj całość tematu):

Please login or register to see this link.

Ale tez nie ma tutaj tego elektrozaworu.

a morze chodzi ci o ten elektrozawór od ogrzewania?

Edited by riv11

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem wiem.. czytałem już te tematy kilkanaście razy... prawda jest ,że każdy mówi aby użyć "szukajki" ale jeśli chodzi o temat podciśnienia w naszych Viki to im bardziej się zagłębisz na forum tym mniej wiesz... dotyczy to schematu instalacji, rodzaju elementów i sposobu ich działania.

Please login or register to see this quote.

to by nawet coś wyjaśniało..

W 99% postów dotyczących sprawdzenia instalacji podciśnienia mówicie:

* sprawdzić pompę vacuum

* sprawdzić szczelność instalacji

* sprawdzić elektrozawory EGR, klapek i turbo

Gdzie mowa a tych dodatkowych elektrozaworach?? Gdzie mowa o jakimś zbiorniku (akumulatorze) podciśnienia... jest mnóstwo tematów na forum dotyczących instalacji podciśnienia ale nikt jeszcze nie opisał całej instalacji... np. w temacie wymiana wężyków podciśnienia nawet nie ma wspomniane o akumulatorze podciśnienia i dodatkowych zaworach sterujących jego pracę - przecież tutaj też trzeba wymienić wężyki podciśnienia prawda??

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest remus-gt

Please login or register to see this quote.

Witaj mam podobnie jak u ciebie kolo turbo siedzi jeszcze jeden mniejszy elektrozaworek i nie wiem po co on zastanawiam sie by na probe podmienic go z takim jak te 3szt bo mam w zapasie a wyskakuje mi p1125 - (5)

blad krytyczny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...