Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest krzysiekchl

P0400

Recommended Posts

Guest krzysiekchl

WITAM

Czytam czytam czytam i nie wiem, nic nie rozumiem...Od pewnego czasu mam problemy z autem (nie zawsze). Co pewien czas w aucie nie załącza się turbosprężarka. Auto przyspiesza no ale wolno. Jadąc błędów nie ma, dopiero jak się zatrzymam to auto po chwili pokazuje check - błąd P0400. Po ruszeniu i lekkim przegazowaniu błąd znika i znowu można kręcić do 5 tyś obrotów ale nadal bez turbo. Po czym np następnego dnia problemu nie ma. Sprawdzone te zaworki, które są po lewej 2 i po prawej 1. EGR trzyma. W załączeniu pliki z parametrami z odczytu OPComem. Czy jest ktoś np z Łodzi kto chciałby mi pomóc? Bo już sił brakuje, chęci i szkoda kasy na wymianę wszystkich opisanych w postach części.

Aaaaa i Serdeczne Dzięki Sempik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzysiekchl

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co masz na myśli mówiąc, że zaworki sprawdzone? Podciśnienie w układzie badałeś? Cięgno od turbo sztywne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

Zaworki założyłem od innego auta - natomiast odnośnie 2 porady - jak sprawdzić i czy masz jeszcze jakieś pomysły. Ciśnienie badane ale jak auto wczoraj nie miało problemów bo jak pisałem to on się pojawia co jakiś czas

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czy na ten problem może mieć wpływ duża wilgotność i np zawilgocenie tych kabli co idą od tych zaworków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciśnienie badam wakuometrem (na allegro za ok 30zl). Specjalnie kupiłem bo walczyłem z P0400 i u mnie była vacu zużyta. Warto sprawdzić to cięgno od turbo (czy wciągnięte i sztywne) bo to dużo wyjaśni. Wątpię by wilgotność miała wpływ, bo swoje auto też stawiam pod chmurką i jest ok. Jeżeli check pojawia się zazwyczaj po hamowaniu, np. dojazd na skrzyżowanie itp. to dużo wskazuje na zużytą vacu pompę, która nie jest już tak wydajna i podczas hamowania całe podciśnienie idzie na serwo. Tak było bynajmniej u mnie.

Edited by lukas311

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

Ale jak walczyłeś to co? Problem miałeś zawsze? Bo u mnie dziś rano było ok, latało jak ta lala a po południu po tej ulewie - problem się pojawił - i mam nadzieję, że rano zniknie. A gdzie to cięgno? Jak sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wcześniej napisałem u mnie check był co jakiś czas i dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że ma to związek z hamowaniem. Spróbuj kilka razy powciskać hamulec na postoju do podłogi, aż będzie sztywny i zobacz czy czasami nie wyskoczy check. U mnie po ok. 4 depnięciach był błąd. A cięgno jest przy turbo, dochodzi do niego wężyk od elektrozaworu (ten osamotniony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Taka gruszka i przy niej cięgno. Powinno być sztywne, że nie da się beż użycia siły ruszyć. Spróbuj nim ruszyć, powinno być wciągnięte maksymalnie w stronę tej gruszki.

Edited by lukas311

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

Czyli co? miałeś błąd P0400 i chodziło o tą pompę co z boku silnika jest i miała związek z hamowaniem? Mi koleś powiedział, że bardzo dziwnie się pedał hamulca zachowuje. I co? Po badaniach ciśnienia zauważyłeś, że jest pompa walnięta? Jak coś to daj gada bo tak pisać to czasochłonne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poszło na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arris_Van_K

nie bede zakladal nowego tematu, wiec tutaj jesli mozna...

skad wiadomo kiedy zalaczyla sie turbina? jak to rozpoznac i mniej wiecej kiedy alacza sie w vectrze B 2.0 DTI kombi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najprościej to posłuchać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie w 2.2 DTI charakterystyczny świst słyszę od 2000 obr/min więc pewnie turbina się załącza powyżej 1800 obr/min.

Please login or register to see this attachment.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

u mnie w 2,0 się nie załącza ale od 1700 obr po prostu czuć start - to naprawdę czuć!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czytaj post wyżej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

No jak tylko problem znowu się pojawi to chętnie tak zrobię i po tym temacie można sądzić, że od czasu do czasu coś się dzieje i zaczyna pompa vacum siadać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

można powiedzieć że pompa vacuum obsługuje 5 elementów - 4 zawory i serwo hamulcowe. W przypadku gdy pompa nie wytwarza podciśnienia rzędu 0,8 bara to jest "swoista bitwa" o podciśnienie. Używając gwałtownie hamulca (i to jeszcze podczas intensywnej pracy nagrzewnicy) powodujesz że w instalacji spadać może podciśnienie nawet do 0-0,1 bara. Wtedy z oczywistych wględów reszta elektrozaworów nie pracuje jak powinna i wyświetla Ci się CHECK, który może później zgasnąć - gdy już przestaniesz hamować i pompa vac szybko wytworzy ponownie -0,8 bara

według kosztów i prostoty to:

* najłatwiej wymienić wężyki i trójniki (będziesz miał pewność że doprowadzenie jest szczelne)

* sprawdzić elektrozawory ( sposób sprawdzenia w brew pozorom nie jest opisany na tym forum - jest mnóstwo informacji/tematów/postów mało jasnych i niejednoznacznych) - do tej pory wiem że można sprawdzić rezystancję elektrozaworu (ok 6 Ohma) i napięcie doprowadzone do elektrozaworu, które w zależności od parametrów pracy silnika zmienia się i oscyluje wokół kilku Voltów. Jak sprawdzić dokładnie pod względem mechanicznym nie wiem i chyba nikt nie wie co ma cykać i czy tak być powinno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

* sprawdzić podciśnienie jakie daje sama pompa vacumm, czy nie przepuszcza oleju

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem temat i mogę doradzić coś na temat szukania błędu ponieważ sam z nim walczyłem sporo czasu.

P0400 może być spowodowane wieloma błędami ale najszybsze do diagnozy to właśnie podciśnienie. Zaopatrz się kolego w wakuometr (20-30zł) i troche wężyka.

W dieslach opla podciśnienie steruje poprzez elektrozawory:

- Siłownikiem wastegate przy turbinie

- EGRem

- Klapami zawirowań

Ponadto podciśnienie podawane jest również na serwo hamulców oraz jeden wężyk idzie do kabiny do sterowania klapkami od nawiewów. Wymiana tych wężyków została opisana na forum przez kolegę Jenota i jest banalna do wykonania oraz dość tania (20-30zł spokojnie). Do tego polecam obejrzeć wizualnie wszystkie elektrozawory pod kątem pęknietej obudowy.

Elektrozawory spokojnie można pomierzyć. Wyjmujemy elektrozawór z samochodu i na vac podpinamy źródło podciśnienia (pompe vacu w odpalonym aucie ogołoconym z zaworów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Następnie na out podpinamy wakuometr. Pod styki podpinamy zasilacz regulowany 0-12v i zmieniamy napięcie. Jeśli wraz ze zmianą napięcia w miare liniowo zmienia się wartość wskazywana na wakuometrze. To znaczy że membrama w zaworze jest sprawna. Kolejnym krokiem jest zmierzenie szczelności zaworu. Podpinamy pomiędzy pompą a elektrozaworkiem wakuometr i uruchamiamy pompkę. Jeśli trzyma podciśnienie, znaczy że obudowa zaworu jest szczelna. Na dole każdego zaworka jest taki mały "gwizdek" który przy podpięciu podciśnienia będzie gadać, to prawidłowe zachowanie, w nim jest filtr żeby przez zawór nie dostawał się syf do układu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja w wyżej opisany sposób wyeliminowałem dwa niesprawne elektrozawory (padnięta membrama, nieszczelność na obudowie).

Ponadto możesz podpiąć się wakuometrem w kilka charakterystycznych miejsc układu podciśnienia i pojeździć z wakuometrem i poobserwować wartości. Potrzebny do tego jest wężyk około 1m który spokojnie można przeciągnąć do kabiny bez zbytniego kombinowania (pod przejściem maski z lusterkiem potem pomiędzy drzwiami i uszczelką do kabiny). W zasadzie są 4 punkty które należy zmierzyć: Zaraz za pompą vacu, za elektrozaworem od egra, za elektrozaworem od klap zawirowań, za elektrozaworem od turbo. Ja w ten sposób znalazłem wszystkie nieszczelności oraz niedomagające elektrozaworki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Fushigi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

Usterka najprawdopodobniej namierzona - zaczyna pompa próżniowa siadać. W sobotę oglądaliśmy - bez przyrządów czuć było brak zaciągania powietrza przez nią. I od czasu do czasu takie objawy. Więc na dniach montaż drugiej i testowanie. Jeżdzenie tym autem bez turbo to męczarnia i koszt przejazdu znacznie wyższy. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedni piszą że po podpięciu podciśnienia do VAC powinno być słyszach terkotanie (czyli zasysanie z AIR) a inni piszą że nie powinno w ogóle nic zasysać. to samo z OUTem... juz zgłupiałem bo sa chyba 4 rożne wersje....

Please login or register to see this quote.

czy ktoś się tak naprawdę zna na tym??

czytam od 3 dni tematy i posty na temat sprawdzenia elektrozaworów i już nie mam do tego siły... jest mnóstwo informacji które bardzo często wykluczają się wzajemnie.

Moje pytanie jest bardzo proste:

Jakie są relacje pomiędzy VAC OUT i dolnym AIR bez podawania zasilania na elektrozawór a jakie po podaniu zasilania..

proszę o krótką odpowiedź i na temat czy jest przepływ powietrza między:

"Bez zasilania elektrozaworu"

VAC-OUT

VAC-AIR

OUT-AIR

"Z zasilaniem elektrozaworu":

VAC-OUT

VAC-AIR

OUT-AIR

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym "gwizdkiem" zasysane jest powietrze i przez zastosowany filtr w środku brzęczy gdy ciągnie powietrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jose821011

krzysiekchl miałem identyczny problem, okazało sie ze były przetarte 2 przewody od recyrkulacji , teraz jak ręką odjął, auto ma moc od najnizszych obrotów, recyrkulacja działa wlasnie na niskich obrotach a na wysokich nie i dlatego jak mu pocisniesz gazem to auto jedzie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie mówiąc to stopnień recyrkulacji gazów spalinowych zależy od obciążenia silnika oraz rodzaju. Dla silnika o ZI jest to max 30% ilości spalin a ZS max 50%. Przy dużym obciążeniu EGR nie ma prawa być otwarty. Dlatego na postoju podglądając parametry pracy silnika i EGR nic tak naprawdę nie ocenisz..

mówiąc o dwóch przewodach masz na myśli przewody z wiązki elektrycznej tak? czy miałeś CHECKa z tym związanego

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

u mnie wogole nie działa pompa - momentami tak jak opisałem. Pompa wymieniona i od razu nawet bardziej czuć że zasysa powietrze. Zobaczymy, pojeździmy, się okaże. Mam nadzieję, że koniec kłopotów. Adam_hybrid86 - jak będę mieć okazję to podłączę jeszcze raz pod kompa i wyślę Ci jeszcze raz pliki - zobaczysz czy coś może tam jeszcze piszczeć, bo miałeś jakieś uwagi co do ostatnich parametrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ello tylko dwie uwagi.

zrób pomiary na jałowym, przy koło 2000 i koło 3000-4000 obr/min - bo masz ciągle te same wskazania z przepływomierza.

Dodatkowo jak byś mógł przy okazji spisać jakieś numery (oznaczenia z przepływomierza - może ktoś wymienił na coś "taniego" za 90 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...