Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wojtas89

Carlube engine flush

Recommended Posts

Please login or register to see this link.

Interesuje mnie jakiś środek do wyczyszczenia silnika . podobno działają takie środki i jak pierścienie są zapieczone nagarem źle zbierają i wtedy więcej oleju bierze . 

Używał może ktoś czegoś podobnego chociaż i czy przyniosło skutki???

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy po zastosowaniu tego nie wystąpi czasem taki efekt jak może wystąpić po zalaniu po półsyntetyku syntetyka chodzi mi o rozszczelnienie silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz zapieczone pierścienie to ci napewno nie pomoże.ja tam takich wynalazków nie używam . zawsze coś z tego zostanie w silniku i sie zmiesza z nowym olejem. lepiej spuszczać na rozgrzanym silniku i odczekać az zleci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

benzyna tworzy więcej nagarów i laków niż diesel - szczególnie w fazie rozgrzewania silnika. W nowych samochodach zabroniona (w instrukcji) jest praca samochodu na biegu jałowym przy zimnym silniku. Czasy w których uruchamiało się silnik w zimie i za ten czas odśnieżało samochód miały zastosowanie w polonezach. Faza ogrzewania silnika powinna przebiegać jak najkrócej i silnik powinien mieć już swoje obciążenie chwile po uruchomieniu.

Wracając do tematu, do diesla bym to wlał ale do benzyny - NIE. Benzyna ma więcej syfu i ten środek je może rozpuścić. Co jeśli w wyniku rozpuszczenia np. kawałka nagaru zatka on jakiś kanał ciśnieniowy oleju? Moim zdaniem trzeba było zadbać od początku o prawidłową eksploatację samochodu (szczególnie benzyny) niż teraz po latach zalać go "rozpuszczalnikiem czarnych syfów". cały ten syf częściowo ci uszczelnia silnik - co jeśli to dodatkowe "uszczelnienie" się rozpuści?

Przeczytałem setki postów na rożnych forach na temat dolewania uszlachetniaczy i widzę że w naszych Viki najlepiej rolę spełnia mixol dodawany do paliwa w dawkach 0,5l / cały zbiornik co kilka tankowań ;]reszta to wystarczy zadbać o terminową wymianę oleju i wymieniać go na porządnie rozgrzanym silniku!! na nierozgrzanym silniku wejdzie ci nawet 0,5l oleju mniej - co jest stosowane przez nieuczciwe zakłady mechaniki pojazdowej. Wystarczy wymienić olej przy już ostygniętym silniku i zamiast katalogowego 5,5l zalewasz 5 i już masz dobry poziom na bagnecie. Ta różnica 0,5 l to chłodny (a co za tym idzie gęsty i lepki) olej który zwyczajnie nie spłynie na skutek oporów przepływu. Podstawa podczas wymiany oleju to dobrze rozgrzany silnik - tylko żeby rąk nie poparzyć gorącym olejem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...