Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
18bbdsz

świeca żarowa

6 posts in this topic

Witam

Świece żarową mam do wymiany i mechanicy mówią że istnieje możliwość zerwania gwintu bo ponoć jest aluminiowy. Powiedzcie mi czy to jest prawda i czy jest jakiś sposób na odkręcenie tej swiecy zarowej. I mam jeszcze jedno pytanie : podpiąłem viki pod komputer i wyskoczył mi w silniku błąd żarzenia i to zapewne ta świeca prawda??? Powiedzcie mi czy silnik mocno cierpi kiedy jedna świeca nie iskrzy i jakie mogą być konsekwencje jeżdżąc na takiej świecy. Z góry wielkie dzięki. Czekam na info

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę Ci powiedzieć, że jeżeli masz diesla, to żadna świeca ci nie iskrzy. Jeżeli mechanik ci naopowiadał takich rzeczy to zmień mechanika. Świeca żarowa to nie świeca iskrowa.

A że nie wpisałeś jaki masz silnik to nie wiem czy chodzi ci o diesla i tam masz świece żarowe czy benzynowy bo wtedy masz iskrowe. Jeżeli masz benzynowy to oczywiście, że masz problem, że nie masz iskry, a jeżeli masz diesla to problem będziesz miał zimą. Jeżeli chodzi o zerwanie gwintu, to w odpowiednim warsztacie powinni sobie z tym poradzić, ale poszukaj najpierw takiego, gdzie spróbują wykręcić bez zrywania gwintu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam silnik 2.0 dieselek. Sprawdzał mechanik na komputerze i wyszedł błąd żarzenia. Sprawdzam jakimś tam przyrządem świece z tyłu bloku silnika i 3 swiece zaiskrzyły a czwarta nie. Nie znam sie na tym więc proszę wytłumacz mi jak możesz o co tu chodzi. Z góry bardzo gorąco ci dziękuję i pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeca żarowa w dieslu to najzwyklejsza grzałka dużej mocy. Z jedną uwaloną świecą możesz jeździć, może być jedynie problem z odpalaniem w ujemnych temperaturach.

Nie wiem gdzie w okolicy znalazłeś takiego "fachowca", ale podjedź do Bestwiny na górkę do auto-elektro Stanclik i oni sobie dadzą z tym radę. Chyba że chcesz spróbować na własną rękę odkręcić to pisz do mnie na p.w. i jakoś się zgadamy kiedy możesz podjechać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja pierwsza i podstawowa rada- Zmień mechanika.

Jeżeli mechanik przyrządem sprawdził, że trzy świece iskrzą w dieslu to porostu nie ma pojęcia o silniku.

Masz oczywiście świece żarowe- są to świece, które nie dają iskry, one grzeją. Są potrzebne przy rozruchu zimnego silnika. Zresztą poczytaj to na czym polega różnica.

co do świecy żarowej przy obecnych temperaturach nie stanowi ona problemu, ale musisz ja wymienić, bo w zimie w ogóle nie odpalisz samochodu. znajdź mechanika, który się na tym zna i spróbuje ja wykręcić bez zrywania gwintu- choć samo zerwanie gwintu nie jest jakimś problemem, ale ja myślę, że twój mechanik ma na myśli "ukręcenie świecy", a wtedy to już może wchodzić w grę ściąganie głowicy. Więc spokojnie poszukaj dobrego mechanika, który spróbuje wyrządzić małe szkody. Po wykręceniu świecy gniazdo należny nagwintować gwintownikiem i dopiero wkręcić nową świecę.Poszukaj w dziale vectra b - diesel

, tam gdzieś była mowa o wymianie świec żarowych.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

podlej wcześniej trochę WD-40. Świece żarowe lepiej odkręca się na cieplejszym silniku wykonując lekkie ruchy w lewą i prawą stronę. Pamiętaj że świece żarowe w naszych dieslach są dokręcanie z momentem tylko 10 Nm! Nie przykręć ich za mocno. Trud z jakim się je wykręca wynika z prostego zapieczenia aluminium względem innego materiału konstrukcyjnego.

Sprawdzenie świecy.

1. oczywiście organoleptyczne - np czy nie jest ukruszona sztabka świecy (element który się rozgrzewa)

2. podłączenie do akumulatora - czas żarzenia poniżej 3-4 sekund (do temp 800 st C

3. rezystancja świecy około 0,8-0,9 Ohma

Zakładam, że masz sprawny przekaźnik świec żarowych, moduł świec żarowych i na wszystkich kopułkach masz napięcie

Edited by adam_hybrid86
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.