Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sambor

Rozrzad 2.2 Direct wymiana

28 posts in this topic

Pare dni temu podczas porannego odpalania uslyszalem metaliczny dzwiek trwajacy ulamek sekundy.Zostawilem wczoraj samochod w ASO i niestety.Napinacz lancucha, tylko 100tys przejechane.Niestety paru kolegow z Vectra-C Owners mialo juz ten przypadek w 2.2 Direct.Okazuje sie,ze wadliwy jest napinacz,ktory wymieniany jest na napinacz od 2.0T i nie ma problemu.To sie nazywa pech!Sam rozrzad to kwota okolo 160 funtow nie mowiac o robociznie!Glowa mala!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus co za chlam.... mialem zwykle 2.2 i dokladnie to samo, po 60kkm pada lancuch z braku smarowania. W firmie bylo pare aut z tym silnikiem i w kazdym to samo....

Potem wpuscili tego directa to juz mogli to poprawic, a tu to samo co zwykle...

A to nieszczescie zostalo przyslane wogole z za wielkiej wody.... opel naprawde by takiego silnika samemu nie wyprodukowal - maja troche honoru...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie.Czemu nie wymienic tylko wadliwego napinacza,w przypadku kiedy lancuch jest dobry?Niektorym moze to pytanie wydac sie dziwne zle dla mnie laika w tych sprawach dosc wazne!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

kolego mozna wymienic sam napinacz ja mialem to samo i wymienili mi sam napinacz lancucha w ASO napinacz(kod:636549) 270zl+robocizna 140zl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mechanik chce wlasnie najpierw wymienic napinacz i zobaczyc czy lancuch ucichnie.Jezeli nie to wowczas caly.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem i co mowil mi glowny mechanik w ASO w Siedlcach wystarczy sama wymiana napinacza. no chyba ze usterka napinacza uszkodzila lancuch to wtedy pewnie bedzie trzeba caly rozrzad wymieniac

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jezeli wystapi taka sytuacja to oczywiscie!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wmieniony zostal sam napinacz i lancuszek ucichl.Stary napinacz mial juz rysy wzdluzne i tloczek na sprezynie chodzil ciezko.Tylko co mnie zdziwilo!Po wyjeciu starego napinacza sprezyna byla luzna(zdjecie 2) a powinna to wygladac jak na zdjeciu 3.Czy moze ktos wie dlaczego tak sie stalo?To raczej nie jest normalne?!Niedlugo zapodam pare zdjec starego i nowego napinacza.

A oto one.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

witam kupilem vectre 2,2 i mam chyba problem z napinaczem lancuch mocno halasuje na wolnych obrotach ,zdemontowalem napinacz i mysle ze jest zatarty nie moge go wcisnac zadnego luzu i mam pytanko czy jest to prawidlowo pomocy,kolega pokazuje zdjecia napinacza ktory sie prawdopodobnie rozlecial

Edited by kop
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tloczek powinien chodzi luzno.Najlepiej jakbys zrobil zdjecia to moglbym cos powiedziec.Po wyciagnieciu napinacza mozna wyciagnac tloczek i widac sprezyne.Jak wciszniesz palcem to wyczuc mozna duzy opor i tak ma byc.U mnie tloczek chodzil dosc ciezko,a nowy chodzil bardzo delikatnie.

Nowy tloczek trzeba odblokowac i ma on wygladac tak jak na zdjeciu.Mam nadzieje,ze troche pomoglem.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Sambor
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzieki za pomoc dzis postaram sie kupic nowy napinacz bo moj tloczek stoi na stale a gdzie go najlepiej kupic i jaka kasa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tutaj mozna dostac tylko w VX,tak ze podejrzewam,ze w PL chyba tez.Uwazam,ze ta czesc kupic orginalna!W UK zaplacilem okolo 44 funtow.Pozdrawiam @kop!

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam kupilem nowy orginalny napinacz halas zniknal ale auto nie mocy chyba przestawilem lancuch pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podpowiedz jak się demontuje , czy wyjęcie napinacze nie spowoduje przestawienia rozrządu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam podobny problem z hałasującym łańcuchem na zimnym silniku.

Ponieważ dość mocno mnie męczył ten temat podzielę się kilkoma znalezionymi w sieci informacjami.

Info, w których silnikach montowano łańcuchy z za małą dyszą:

Please login or register to see this link.

Info z angielskiego forum Z22SE:

Please login or register to see this link.

Link do manuala wymiany rozrządu w jęz. angielskim (wkopiujcie pełny adres do przeglądarki):

Please login or register to see this link.

).pdf

Pozdrawiam!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie,gdyz lancuch wisi i tak na dwoch zebatkach.Nie powinien sie przestawic.Oczywiscie przed wyjeciem napinacza ustawiles rozrzad tak jak do wymiany rozrzadu?

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No i chyba cos jest na rzeczy z lancuchem.Po paru rozmowach z moim ASO moze wynikac pare przyczyn nierownej pracy silnika na wolnych obrotach.Przepustnica,listwa zaplonowa,pompa paliwa oraz lancuch rozrzadu(obydwa).Jezeli nie beda to trzy pierwsze rzeczy to pozostanie tylko rozrzad.Znalazlem pare przypadkow,ze rozrzad byl lekko przestawiony i po wymianie objawy znikly.Musze tylko znalezc teraz kogos kto uzyczy na chwile listwy i przepustnicy aby wyeliminowac je.Techem sprawdzic,czy jest odpowiednie cisnienie.Jezeli objawy beda dalej wystepowac wymienie rozrzad.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

No i jasne!!!!Samochod od wczoraj w ASO.Po 11-tej dzisiaj dostalem tel.Rozrzad przestawiony,nowy napinacz,ktoey 3 tygodnie temu byl wlozony zostal uszkodzony i tez do wymiany.Oprocz tego drugi lancuch,ten mniejszy tez do wymiany!:joopi:Od paru tygodniu zaczal palic i chodzic na wolnych obrotach coraz gorzej a nawet przy dodawaniu gazu czuc bylo nierowna prace silnika.Sciagaja czesci z Aberdeen aby na jutro go zrobic.Zobaczymy jak bedzie chodzil po wymianie kompletnego rozrzadu?Napisze jutro napewno!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Caly rozrzad wymieniony.Dynamika jazdy o niebo lepsza!Pozniej wstawie zdjecie napinacza,ktory byl wymieniony miesiac temu.Masakra!Mialem duzo szczescia,ze silnik nie jest do remontu.Jak wymieniac to tylko caly rozrzad!Nie bawic sie w sam napinacz bo to sie zle moze skonczyc.A jaka cisza teraz:)

Please login or register to see this attachment.

widac jak podstawa napinacza jest wygieta

Please login or register to see this attachment.

strzalka zaznaczono wyzlobienie ,ktore zrobil rozciagniety lancuch pompy wodnej.Glebokosc okolo 3mm!

Please login or register to see this attachment.

inne ujecie tego wyzlobienia

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy dobrze rozumiem z lektury powyzszych postow, ze ASO najpierw wymienilo sam napinacz i spapralo robote przestawiajac rozrzad? Jak tak, to czy pozniejsza naprawa skutkow, czyli wymiane rozrzadu wzieli na siebie? Jak nie, to jesli mozna wiedziec, ile taka przyjemnosc? Jaki tez masz przebieg?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To ja niestety zrobilem blad wymieniajac sam napinacz!Nigdy wiecej czegos takiego!Niech to bedzie przestroga dla wszystkich!A zeby bylo jeszcze weselej to dzisiaj uslyszalem metaliczne tarcie dochodzace z silnika.Od razu do ASO.Dzisiaj sobota i tylko glowny mechanik+2 mechanikow.Po dwoch godzinach telefon i co?Na 90% pompa wody!To sie pytam.Kto tam pracuje,ze nie powiedzieli ze lepiej ja wymienic!Czytajac posty raczej powinno sie ja wymienic.Vicki zostaje w ASO do poniedzialku.Porozmawiam sobie tez z menagerem dlaczego nie zasugerowal jej wymiany???Wymiana rozrzadu to koszt okolo £700.

A moze cos nie tak z nowym rozrzadem?Jadac na biegu i puszczajac noge z gazu slychac ten dzwiek glosniej niz na biegu jalowym,gdzie musialem krecic powyzej 4000tys obr.

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

700 funciorow i takie problemy. Powinienes poszukac dobrego warsztatu, byle nie ASO. Czytam ten watek, bo sam slysze czasem dziwny dzwiek, ale dochodzi tylko podczas odpalanie i nie za kazdym razem, dlatego nie bardzo chce zaczac cos ruszac, bo czasami nadgorliwosc gorsza od faszyzmu. Poobserwuje jeszcze troche i zobacze czy sie pogarsza, czy nie. Ja mam niecale 50 tys mil, wiec nie wiem, czy to juz czas na problemy, czy jescze nie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Zobaczymy w poniedziale co sie stalo.Moze tez byc wina wadliwego nowego napinacza?Trudno powiedziec.U mnie glownie objawialo sie podczas odpalania.Nawet na zimnym odpalal dziwnie i nie mial swojej mocy nawet na 3 biegu.Po wymianie silnik jak nowy...i trwalo to 1 dzien.No coz.Niektorym trafi sie Vicki,ktora kaprysi:19:

Co tez zauwazylem w sobote ze temperatura podnosila sie i obnizala.Tego wczesniej nie bylo.Zawsze strzalka byla ponizej srodkowej,gornej kreski.

Pompa zalozona.Koszty wzielo ASO na siebie.Az przyjemnie posluchac pracy silnika!

Kto ma problemy z brakiem mocy,glosna praca silnika i okolo 100kkm,powinien pomyslec o wymianie calego rozrzadu lacznie z pompa wody!Koszty duze ale moga byc jeszcze wieksze.Malo do tego u mnie nie doszlo kiedy wymienilem sam napinacz!

Pozdrawiam i szerokosci!:41:

Edited by Sambor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

chce wymienic sam napinacz tylko jest male ale czy przed montazem nalezy sciagnac pierscien Segera wkrecic napinacz i odblokowac czy nie trzeba go zdejmowac???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wkręcasz zablokowany napinacz powinieneś go zresetować czy uaktywnić, poprzez dociśnięcie do niego lewego ślizgu, jednak bez zdjęcia pokrywy zaworów nie zrobisz tego.

Sądzę, że napinacz po uruchomieniu silnika sam się zresetuje ale to tylko moje domysły nie potwierdzone praktyką.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie . Czytalem niemieckie forum i tam pisalo ze nalezy wykrecic stary wkrecic nowy napinacz ustawic wal 10 ° przed gornym punktem tloka i odblokowac nowy napinacz poprzez przycisniecie na slizg lancucha az uslyszy sie klikniecie odblokowywanego napinacza. Tylko nic jie ma na temat pierscienia siegera. Sadze ze niepowinno sie go sciagac. Sprawa nastepna to ustawieniectrzpienia . Wycieciem w pionie czy poziomie ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dotykasz segera, a trzpień się sam ustawi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.