Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest MasterViki

check....

Recommended Posts

Guest MasterViki

Koledzy, nie mam teraz zbytnio czasu na kompa skoczyć więc pytam, może się ktoś spotkał. Zapala się check podczas jazdy i się pali. I np jeśli na postoju bądź podczas jazdy wcisnę mocno i gwałtownie hamulec to gaśnie. I czasem się znów pojawia. Wciśnięcie hamulca mocno i gwałtownie zawsze pomaga.Czasem się pali, czasem nie, choć ostatnio codziennie. Ktoś kojarzy problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

problemy z podcisnieniem (temat rzeka) moze byc egr,przewodym,ja bym stawial na pompe vacum a blad to pewnie p0400

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Panowie, u mnie sprawa wygląda wręcz odwrotnie. To jest, Check się zapala właśnie po mocnym wciśnięciu hamulca. Ściślej mówiąc po "na pompowaniu" hamulca i natychmiastowym silnym wciśnięciu i trzymaniu cały czas mocno nogi na hamulcu wyskakuje właśnie Check. Trochę mi to czasu zajęło, by móc zorientować się kiedy check wyskakuje - pomógł mi fakt, iż zawsze się to się działo na parkingu przy ciasnym manewrowaniu. Co ciekawe, check gaśnie jak tylko dodam trochę gazu na biegu jałowym ok. 2tys/obrotów. Nie jestem biegły w tej działce, więc bardzo proszę o logiczne wytłumaczenie co ma wspólnego układ hamulcowy z układem podciśnienia (gdzie według schematu z forumowej porady na temat podciścnienia jest pompa vacu, egr, elektozawory itd) - wszystko potrzebne do sterowania pracą silnika. Gdzie tu jest związek z układem hamulcowym ?

Jeśli odpowiedź jest oczywista, proszę nie krzyczcie po mnie.

Z góry dzięki wszystkim i pozdrawiam

Sebastian

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....związek jest oczywisty....w dieslu podciśnienie wytwarzane jest przez pompę vacum....i to podciśnienie wykorzystywane jest przez servo hamulca....otwórz maske spójrz na przewód który wychodzi z vacu-pompy ....zobaczysz po drodze zawór zwrotny....i to ,że jest podpiety do serwa hamulca....sprawdż vacu....zawór...i na koniec serwo hamulca....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Please login or register to see this quote.

Dzięki serdeczne za szybko odpowiedź.

Dla pełnego obrazu sytuacji dodam, iż problem występuje u mnie od około pół roku. Jakieś 3 tygodnie temu oddałem auto do specjalistów od Opla (nie ASO), diagnozo była następują turbo do regeneracji i zawór egr. Faktycznie, turbo już hałasowało, z charakterystycznego gwizdu co raz bardziej słychać było dźwięk szlifierki kątowej, no i egr coraz więcej pluł olejem. Po wymianie (1690 zł za wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">) turbo praktycznie nie słychać, a na egr tylko sporadyczne plamki oleju. Ale niestety check znowu się zaczął pojawiać - tak jak pisałem wcześniej. Sądzisz, iż problem leży tylko w tym obwodzie: vacu - zawór zwrotny (od serwa) - serwo hamulca ? Czy też w pozostałych obwodach podciśnienia (elektorozawory od turbo, klapek zawirowań, egr itd) ?

Pozdrawiam

Sebastian

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jak masz kiepskie hamulce to serwo....jak brzytwy to sprawdż cisnienie vacu-pompy na luzie....i ten zaworek zwrotny .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Please login or register to see this quote.

Tracę powoli cierpliwość do tego samochodu. Byłem ponownie w tym samym warsztacie w którym robiłem turbo+egr (kilka tygodni temu). Zostawiłem autko na cały dzień, po czym diagnoza była następująca: uszkodzony egr. Zdziwiony, pytam się jak to możliwe, przecież niecałe 3 tygodnie temu był wymieniany. Na to mechanik stwierdził, iż błąd z układu podciśnienia plus chlapiący egr to jest tylko jedna diagnoza. Zatem wymienił mi na kolejny nowy (używany) zawór egr i powiedział, iż egr nie ma prawa pluć olejem, jeśli tak się dzieje to znaczy, że zawór się rozczelnił i jest do wymiany (ciekawe ?!). Dodatkowo sprawdził pompę vac plus przewód do serwa i powiedział - że jest ok. Na szczęście nic nie zapłaciłem. Szkoda tylko, że po 20km rura od intercoolera dalej jest zachlapana i jak napompuje hamulec i wcisnę go do oporu check się dalej świeci.

W poniedziałek jadę na warsztat powtórnie, ale nie ręczę za siebie.

Panowie jakieś wskazówki , po za tym "zmień warsztat" ?

Pozdrawiam wszystkich

Sebastian

Share this post


Link to post
Share on other sites

....plucie olejem przez EGR oprócz estetyki nie świadczy jeszcze o jego uszkodzeniu....uszkodzenie to peknięcie membramy i wtedy wywala cheka przechodząc w tryb awaryjny....mechanik montuje używki ....jak założysz nowy nie będzie chlapał olejem.

zczytaj ten błąd Techem...może wtedy znajdzie sie jakas rada....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest enax

Witam morze mi ktoś doradzi w podobnej sprawie - mianowicie ;chek zapalał mi się kilka razy podczas parkowania i na stopie ,po wyłączeniu zapłonu i załączeniu chek gasł . Doszło do mnie iż po 7-8 naciśnięciach hamulca chek zapala się lesz w sobotę podczas jazdy chek zapalił się - paczę na wskazania zegarów zauważyłem iż obrotomierz nie pokazuje obrotów silnika.

Zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik , po kilku minutach włączonym silniku -chek zgasł.Pojechałem dzisiaj na komputer ,wyszły trzy usterki ,mianowicie;

- czujnik położenia wału

- awaria sterownika pompy

- po 400

mechanik stwierdził -do wymiany ;egr ,czujnik poł. walu i pompa która była remontowana w styczniu do reklamacji .

Co do [ egr ] mam wątpliwość gdyż morze być to pompa vacum .

chciałbym zasięgnąć czyjej opinii czy dwie pierwsze usterki nie wynikają z trybu serwisowego-czy się mylę ?

Czekam na jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Kilka miesięcy temu przerabiałem dokładnie to samo: identyczne błędy. Wystarczyła wymiana czujnika położenia wału korbowego (ok. 150 zł). Prawdopodobnie uszkodzenie czujnika powoduje wyskoczenie błędu pompy mimo, że jest ona sprawna. W moim przypadku błąd p400 występował już wcześniej i nie miał powiązania z dwoma pozostałymi. Przyczyną był przetarty jeden z wężyków podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest enax

Dziękuję zacznę od sprawdzenia podciśnienia a w przyszłym tygodniu wymiana czujnika poł. wału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bari

Please login or register to see this quote.

miałem to samo...okazało się że przy jakiejś "robocie" wysunął się wężyk z elektrozaworku i nie było podciśnienia...sprawdź czy nie są przetarte wężyki, ży nie są luźne na wejściach i wyjściach elektrozaworków również na trójniczkach...poprostu włożyłem przewód w elektrozawór i było już ok...check się już nie świeci:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest enax

Witam ponownie ,wężyki i złączki sprawdzone -szczelne .Czy jest możliwość regeneracji vocum pompy?Jeżeli tak to gdzie na śląsku można naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Please login or register to see this quote.

I wszystko jasne. Wyrok padł na pompę VAC. Na zimnym silniku -0,6, natomiast już na ciepłym już tylko -0,4. Sprawdzony w bardziej specjalistycznym warsztacie, do pomiaru odpięty został cały obwód elektrozaworów, ten dolny króciec i w to miejsce miejsce wpięty vacumetr. Przy małej wartości podciśnienia pompowanie hamulcem czy też gwałtowne hamowanie powoduje, iż podciśnienie spada do wartości krytycznej i wywala checka.

Co do zaworu EGR, to jest sprawny (oczywiście w sensie membrany), a plucie olejem przez ten feralny otwór jest kwestią estetyki - gdy grzybek zaworu pracuje to właśnie cześć tego całego syfu z nim się zabiera i zostaje wyrzucone przez ten otwór, który jest poniżej membrany.

Kolejną sprawą było ewentualne czyszczenie kolektora dolotowego. Też nie było potrzeby czyszczenia, ponieważ klapki zawirowań pracują swobodnie bez większych oporów.

Zatem pozostaje temat pompy i dylemat - używka za 150 zł z allegro, czy oryginał za 800zł z gwarancją. Ten warsztat w którym, właśnie diagnozowałem autko, odradza zabawę z używkami. Pytanie do Was chłopaki, używka czy oryginał ?

p.s zaliczyłem dwa katowickie warsztaty specjalizujące się w opelkach. I na podstawie mojej historii.

1 opel24h - nie polecam - nie posiadali vacumetru, a diagnozę pompy opierali tylko na tym czy puszcza olej czy nie. Wymienili turbo i dwa razy egr'a, a check jak się świecił, tak się świecił.

2. opelpomocserwis - polecam - profesjonalna diagnoza, spokojnie i kulturalnie wszystko wytłumaczone co i jak. Autko zostawiłem na kilka godzin i najważniejsze za pełną diagnozę zapłaciłem 0zł !!! - nic Pan nie płaci bo przecież nic jeszcze nie zrobiliśmy.

Dla zainteresowanych więcej szczegółów na maila.

Pozdrawiam Wszystkich.

Sebastian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest enax

witam ponownie ,zrobiłem to samo co kolega zrobił a mianowicie zmieniłem lekarza i pojechałem do innego mechanika po podłączeniu do kompa ,szybka piłka -wymiana czujnika położenia wału-koszt 260 zł.(robocizna,część i podłączenie do kompa).Wymieniony- autka jak nowe,vacum pompa nie ruszana .

Pozdrawiam wszystkich .

enax

Edited by enax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę trochę temat.

We wtorek wymieniłem pompę Vacum (stara pluła olejem) na nową-używaną zakupioną od jednego użytkownika forum, który sprzedaje części. Po wymianie wieczorem ukazała mi się kontrolką silnika. Na początku nie wiedziałem czemu. Z czasem okazało się, że jak przypomuję hamulec to właśnie wtedy załącza się check. Tylko, że nie pompuje tak, że szybko cisnę pedał tylko jest "pomp" 1-2 sekundy przerwy znowu "pomp" i po trzecim "pomp" check. Użytkownik ten zapewniał mnie, że pompa wyjęta z silnika o przebiegu około 140 tyś km także powinna być jeszcze sprawna. Błąd to oczywiście P0400.

Na starej pompie nie było checka a tylko śladowe ilości oleju w układzie.

W najbliższy wtorek założę stara pompę i sprawdzę czy to ona jest winna czy też może coś innego.

Jeżeli coś innego to co ? EGR czy może serwo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiam na serwo aleeeeee! nie znam stanu pompy może mało wydajna.

Co do oleju w układzie podciśnienia to zrobiłem sobie coś takiego dopuki pompa działa.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I wszystko pod kontrolą filterek do paliwa rozwiązał sprawe.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na starej pompie nie było checka. A same hamulce są ok i jak dla mnie dobrze hamują.

Edited by Crismon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego EGR? Albo pompa albo serwo. Ale stawiam na pompę... Myślę, że się dogadasz z mikrusem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwo mogło paść tak samo z siebie ? Poza tym chyba jakby padło to by hamulce były tępe ?

W tej nowe-używanej pompie otwór w króćcu do którego podłączamy układ podciśnienia jest większy niż mojej starej. Czy średnica tego otworu ma znaczenie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ ma taką samą pojemnośc więc średnica nie ma znaczenia zauważ że nawet pompa która jest na 100% zła to hamulce działają. a strona podciśnienia nie ma prawidłowego podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak pompa tak ?

We wtorek wstawię starą i jak nie będzie błędu to można mieć 100% pewność, że pompa nie wyrabia prawda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś o pompach

Please login or register to see this link.

Olej do układu dostaje sie z układu smarowania po wyłączeniu silnika poprostu prużnia go wsysa do pompy dalej do przewodów.Przypuszczam że jest możliwość uszczelnienia od strony smarowania no i pompa powinna lepiej robić podciśnienie.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze to chyba nie potrzebnie w ogóle wymieniałem tą pompę, bo skoro trochę oleju w układzie podciśnienia to normalne. Co prawda podobno ten olej spowodował uszkodzenie membrany w siłowniku od klapek zawirowań ale nie wiem jak długo ten olej tam się zbierał. Bo być może sam siłownik był nie wymieniany od wyprodukowania silnika.

Dobra we wtorek zmieniam pompę na starą i wtedy będę miał jakąś wskazówkę skąd wziął się ten błąd.

Poza tym na tej nowej-używanej pompie auto ciężej pali według mnie.

Edited by Crismon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nie ma nic wspólnego z pompą,za małe obroty podczas palenia żeby jakiekolwiek wytwożyć podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...