Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sm76

sonda lambda

Recommended Posts

Witam,

Możecie mi powiedzieć, czy istnieją jakieś tańsze zamienniki sondy lambda do Vectry B kombi 1.8 16V X18XE rok 1997 . To jest ta sonda z czterema różnymi kolorami kabli ( biały, żółty, czerwony i czarny ). I czy można ją jakoś samodzielnie sprawdzić. Byliśmy już u elektryka ( bez komputera ) i stwierdził że to może, ale nie musi być sonda, więc chciałabym mieć pewność zanim ją wymienimy ( w końcu to niemały wydatek ). Mam samochód na gaz. Na paliwie wszystko jest ok a na gazie czasami zapala się ta pomarańczowa kontrolka check engine. Byliśmy już żeby wyregulować gaz ale tam nam powiedziano że to wina sondy. Nie mam pojęcia co myśleć. Poradźcie coś.

Pozdrawiam

Zuza

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na Pb jest wszystko OK to nie jest to wina sondy tylko emulatora ktory zaczyna dzialac jak przelaczysz sie na gaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co to jest ten emulator i gdzie się znajduje???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może najpierw napisz jaką masz instalację. Jeśli check zapala się tylko na gazie to wina regulacji a gazownik mówi że to sonda bo nie umie sobie z tym poradzić. Jeśli wymieniałbyś już sondę to nie warto pchać się w zamienniki bo oszczędzisz parę groszy a jest duże prawdopodobieństwo że nie będzie działać poprawnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest polska instalacja sekwencyjna. Gazownik podłącza się do niej przez komputer i tak wszystko ustawia w czasie jazdy. I to mu pokazało w komputerze , że sonda nie działa poprawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może coś spartolone przy montażu. Najlepiej gdybyś podłączył komputer na benzynie żeby mu udowodnić że sonda jest ok. Gdyby była padnięta to tak samo na benzynie świeciłby się check

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok to tak zrobię chociaż wydaje mi się że on na benzynie też sprawdzał, ale zobacze i tak muszę jechać na regulację i tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli podpinał się pod komputer gazowy i sprawdzał pracę na benzynie to wychodzi na problem na linii sonda-komputer gazowy. Podepnij się jakimś fejsem pod złącze diagnostyczne samochodu (pod ręcznym) i wtedy będzie jasne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to będę musiała jechać na diagnostykę, bo nie mam dostępu do takiego fejsu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze taka mała podpowiedź. U mnie na benzynie na wolnych obrotach pokazuje wartość ok. 0.15-0.17 V po dodaniu gazu wzrasta nawet do 1V. Na gazie, chyba za sprawą emulatora waha się w granicach 0.1-0.9V niezależnie od pracy silnika. Póki co check po roku jeszcze się nie zaświecił. Spróbuj jeszcze odczytać błędy metodą na zworkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyskakuje kod 0130 właśnie to jest chyba związane ze sondą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy. Dziwne, że wywala ją tylko na gazie, a na benzynie jest OK. Nie znam się na LPG, ale chyba z instalacją coś nie halo.

P.S. Koledzy pisze do Was kobieta, a Wy ciągle podłączył, wymienił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlacze sie pod temat,

czy moze byc sonda tak uszkodzona ze na benzynie caly czas pokazuje uboga mieszanke (okolo 0V) a na gazie caly czas bogata (ok 1V) i nie ma zadnych oscylacji? czy to raczej w czym innym problem moze byc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że emulacja psuje całą sprawę. Działa to w ten sposób że komputer gazowy przechwytuje sygnały z sondy ale nie puszcza ich do ECU tylko generuje własne oszukując komputer. Właśnie błędne ustawienie emulacji spowoduje że ECU będzie dostawał sygnały wykraczające poza zakres

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem cichy117 czy sie zrozumielismy,

jak auto pracuje na benzynie to mierzac na samej sondzie oscyloskopem mam prawie 0V caly czas (kilka dni temu mialem piekne oscylacje prawie ksiazkowe)

jak auto pracuje na LPG to do ECU idzie sygnal emulowany z emulatora, a wtedy na samej sondzie jest prawie caly czas 1V bez oscylacjim, tak jakby sonda w ogole nie reagowala na zmieny zawartosci tlenu (ale dziwne bo reaguje z 0V na 1V, czyli jakby dzialala, ale moze zbyt wolno)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamto pisałem do sm76. U ciebie jeśli wszystkie połączenia są ok to może być walnięta sonda. Najlepiej gdybyś miał możliwość podmianki

Share this post


Link to post
Share on other sites

to z tego co widzę to prawdopodobnie może być u mnie emulator? a takie coś to powinni mi zrobić gazownicy? Dobrze by było bo perspektywa wydania 300-400 zł. nie jest dla mnie za ciekawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli to faktycznie emulator (swego czasu też miałem z takim czymś problemy, ale w innym aucie) to wina leży po stronie gazowników! Jedź i niech zrobią jak się należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sie jeszcze zastanawiam czy ja dobrze rozumuje:

soonda lambda na Pb pokazuje mi caly czas 0V (mieszanka uboga) wiec ECU ciagle zwieksza dawke Pb poprzez czas otwarcia wtrysków (komputer w kabinie pokazuje wtedy 1,5 l/h, poniewaz nie ma sygnalu zwrotnego z lambdy to silnik zaczyna sie dlawic paliwem.

Jak ziwksze mu obroty do 3tys to silnik zaczyna lepiej chodzic, bo spala nadmiar paliwa, sonda wtedy zaczyna lekko pracowac (kilka oscylacji mialem na oscyloskopie) po czym znowu na wolnych obrotach to samo.

Moja diagnoza zatem ze to sonda lambda sie przycina, skoro pokazuje uboga mieszanke, a ECU zwieksza czasy wtryskow, dobrze rozumuje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego wszystkiego wynika, że chyba masz rację. Ja się aż tak dobrze na tym nie znam, ale jeśliby na wolnych niechciał spalać tego nadmiaru paliwa to chyba by strzelał w tłumik w czasie jazdy przy np. zwalnianiu?? Mogę się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie strzela

albo inna teoria, ze sonda lambda jest dobra i faktycznie caly czas jest uboga mieszanka (0V) ECU probuje zwiekszyc dawke Pb poprzez czas otwarcia wtryskow (stad te wskazania 1,5 l/h) ale wtrysk lub wtryski sa przypchane i nie moze tej mieszanki wzbogacic

ale wtedy to nie wiem czy daloby rade wkrecig auto na wysokie obroty albo jechac ?

Edited by Erfro

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszesz, że pokazuje ci spalanie 1,5 l/h.Masz silnik 1.8 - To pokazuje na komp w aucie?? na wolnych obrotach podczas postoju?? Jeśli tak to masz normalne spalanie a nawet lepsze niż w moim. W moim pokazuje (na zimnym silniku) spalanie nawet 2,2 l/h więc powinieneś się cieszyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na zimnym to pokazuje 3,5 - 4,2 ale to 1.5 l/h to juz jak silni ma 90 st wiec chyba troche za duzo, tak mi sie wydaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz jestem w pracy więc nie mogę sprawdzić ale jak będę wracać do domu to zwrócę uwagę jak mi pokazuje to ci jutro odpiszę. a silnik nie ma za wysokich obrotów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma wysokich obrotow ok 850-900,

wlasnie obroty mu spadaja jak zaczyna sie dlawic i gasnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...