Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
danielxc717

muli na gorącym silniku

Recommended Posts

Witam. Mam problem z vectrą 2.0 lpg. Kiedy stoję w korku i temp dochodzi do 100st to auto zaczyna strasznie mulić. Normalnie się wkręca na obroty ale nie czuć mocy. Wygląda tak jak by się ślizgała na sprzęgle ale to nie to bo jest nowe i na gorącym silniku to się dzieje np PB i na LPG. Kiedy temp spadnie od 88 jest ok. Blędów nie mam świece kable mają 400km NGK i bosh. Na co zwrócić uwage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz ładowanie na altku (najlepiej podczas wł. wiatraków)

moze gdy wiatraki zaczynają naparzać - zabierają za dużo prądu, alternator nie wydala ładowac i stąd problem ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też tak kombinowałem w tą stronę ale nie wiedziałem jak to sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> sprawdzę dopiero za 3 dni i napisze jakie było ładowanie przed włączeniem wiatraków i podczas ich załączenia.

Zmierzyłem narazie napięcie na aku.

-przy wył silniku było 12,2v

-przy włączonym bez świateł radia itd było 14,1V

-przy włączonym wiatraku 14v

Jak sprawdzić pobór prądu na alternatorze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale mierzyłeś na właczonym wiatraku - tym który się włacza przy 97 stopniach ? ten od schładzania chłodnicy ?

czy wiatrak wewnątrz pojazdu (dmuchawa)

alternator nie ma poboru prądu - alternador robi prad (jak dynamo w rowerze) wychodza z niego 3 przewody - zmierz na nich napięcie

nie wiem co może być nie halo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Głupszej teorii w zyciu nie slyszalem:P Alternator w vectre potrafi ładować 90A (bosh montowany najczesciej) wentylator (mysle ze max 100W) to jest przy 12V ok 8A.

Której generacji instalacja lpg?ile prejechane na lpg? jak masz skierowaną rure dolotu? W jakim stanie katalizator? ja tutaj szukałbym problemu

Edited by lad

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoria glupia nie jest

gdyż akurat auto zamulawtedy gdy (wg podanych temperatur) pracuje wiatrak

który mogł robić jakies zwarcie, albo "COŚ"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego zacznij od czujnika temperatury podającego sygnał na kompa, na ogół w tym tkwi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zwarcia nie mogl zrobić bo poleciałby bezpiecznik. Nawet gdyby gdzieś w silniku wentylatora było przebicie miedzy zwojami brałby max 30A bo na tyle pozwoli bezpiecznik. a to raczej nie było by powaznie odczuwalne.

odczuwasz znaczny spadek mocy np. po dlugim postoju? zapewne nie a wtedy alternator pracuje na max.

Stojąc w korku w komorze silnika do momentu aż włączy sie wentylator temperatura jest znaczna poniewaz wlasciwie nie ma dopływu powietrza z zewnątrz. wystarczy że rura z puszki filtra jest wyjeta lub skieowana do komory co czesto jest robione w instalacji 2 gen i juz zasysamy bardzo gorace powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mierzyłem oczywiście przy włączonym, wiatraku przy chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem. Do momentu włączenia wentylatora auto jest zrywne i jest wszystko dobrze, natomiast jak stanę w korku, silnik się nagrzeje i włączy się wentylator to tak jak bym jechał maluchem i dodatkowo zmienia się dźwięk silnika, jak zimny to chodzi cicho, gorący buczy. Później nawet jak się on wyłączy to nadal to samo. Męczę się z tym już kilka miesięcy. Początkowo nie było błędów ale ostatnio pojawił się błąd 0340, czyli czujnik położenia wałków rozrządu. Po wymianie nic się nie zmieniło

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne się pod temat. u mnie zmiana świec nic nie dała a kabli nie chce zabardzo zmieniac bo są drogie chyba ze wsadzić sentecha? czy ktos juz rozwiązał ten problem?

Sytuacja ta ma miejsce na LPG (Sekwencja) i na benzynie.

Edited by mario1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. A taki problem mam teraz zima w nocy zimno -20*C gdy wracam z nocki auto idzie jak burza super przyspiesza no nie poznaje a gdy auto sie nagrzeje do normalnej temp. ok 90*C to juz ta moc jakby spada ;/ kata nie mam, dolot stozek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skowronn

Ten czujnik o którym mówił Jarek to gdzie go szukać? Bo latem mam dokładnie ten sam problem...zimą auto idzie jak burza a latem..szkoda gadac..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mowicie ze to czujnik temp. robi ten problem? nie zaleznie czy wskazowka dobrze pokazuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limanekk a jeździłeś na tym setupie w lato? Ja też mam stożek i latem rano jade(04:00) do roboty jest super a popołudniu postał na słońcu plus temperatura pod maska i muł. Buczy stożek a samochód niechce jechać. Zaciepłe powietrze. Zrobiłem teraz porządną osłone z blschy i karimaty plus nawiew zimnego powietrz i jest gites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem po grzyba wstawiacie te stożki. bez sensu. A mulenie może być przez zasysanie gorącego powietrze przez wasze tuningowane stożki, albo przez czujnik podający temp na kompa. A stożki to do gulfów lepiej wsadzać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Czujnik jest pod cewką zapłonową wkręcony w blok silnika. Jeden podający sygnał temp na kompa (2pinowy niebieski) a drugi na deskę. najlepiej wykręcić cewkę wtedy dojście jest znośne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żona miała taki przypadek w Ka (tak Ford KA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) pomogła wymiana krokowego na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...