Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rafał_Puławy

Elektryczne otwieranie/zamykanie bagaznika VC Combi

30 posts in this topic

Witam !

Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów.

Nazywam się Rafał i miesiąc temu kupiłem Vectrę C 2004r 2.2DTI Combi i pojawił się problem z zamykaniem tylnej klapy bagażnika.

Otóż:

Na początku z otwieraniem nie było problemu ani z konsoli wewnętrznej ani z pilota.

Problem natomiast był z zamykaniem, czy to z pilota czy z konsoli w drzwiach klapa zamykała się do połowy i STOP, tak jakby się gdzieś zacinała, dalej do dołu ani rusz a do góry można było ją tylko podnieść, nie wiem czy dobrze robiłem ale zamykałem ją po zacięciu się - recznie:/ Podobno nie powinno tak się robić. Zdarzały się przypadki że nie było w ogóle problemu z zamknięcie idealnie się otwierała i zamykała zdarzało się to różnie średnio na 10-15 razy 1 raz wszystko było w porządku. W ostatnich dniach kompletnie wszystko wysiadło:/ Otwierać się otwiera lecz z zamykaniem jest tragedia w ogóle nie reaguje na przycisk w klapie tak samo nie reaguje na przycisk w pilocie, czasami zdąży się że zareaguje lecz zamyka się 10 cm i staje i nie można jej ani podnieść ani opuścić, czasami nawet przycisk w klapie po wciśnięciu nawet nie włączą się kierunkowskazy.

Proszę o jakąś poradę co mam dalej robić czy mogę ją ręcznie otwierać i nie pogorszę sytuacji ?

Co może być mniej więcej przyczyną ?

Czy ktoś miał już taki przypadek ?

Szukałem w wyszukiwarce takiego tematu lecz nic nie znalazłem, a jeżeli coś przeoczyłem to proszę o podanie linku i usunięcie mojego postu.

Pozdrawiam

Rafał

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj

U mnie pojawił się ten sam problem, jednak ja mam nieco inne objawy. kiedy przychodzę do samochodu to nie mogę otworzyć samochodu z przycisku w pilocie, kiedy go otworzę mechanicznie, to zaraz wszystko wraca do normy, pilot z kluczyka działa. Otwiera zamyka, dzrwi, szyby, klapę. ale niestety klapa nie reaguje na przyciśnięcie guzika w klapie. Mam podejrzenia do jakiegoś bezpiecznika, ale dziwi mnie niereagowanie początkowe na przycisk w kluczyku. Może słabe baterie... wymienię i zobaczy się.

Kiedyś też miałem taki objaw że klapa zamykała się jakieś 10 cm i stop. wyczytałem na jakimś forum, że można spróbować zrestartować ustawienia, coś było z odłączeniem akumulatora i późniejszym ręcznym zamknięciu klapy. U mnie po tym klapa normalnie się zamykała.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo no to by było fajnie bo słyszałem że ten cały mechanizm kosztuje trochę. A mógłbyś mi dokładnie opisać jak to się robi ?

Chociaż w ostatnich dniach jakoś mi się poprawiło i otwiera i zmyka się idealnie ale tylko z kluczyka.

Pozdrawiam

Please login or register to see this quote.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wczoraj niespodzianka, otwieram samochód i szyby z kluczyka, guzikiem do otwierania drzwi, a tu mi się nagle klapa otworzyła. Super, a szczególnie że za samochodem blisko słupek od ogrodzenia był. Sam nie wiem co o tym myśleć, auto się nagrzało i nagle klapa się otwiera i zamyka z guzika na klapie....

jeśli chodzi o sposób, to ja to zrobiłem w taki sposób (wg wskazówek z Postu Grisza poniżej):

"tak sobie dzisiaj z nudów przeglądałem TIS'a i natknąłem się na coś, co może ma związek z Waszymi problemami dotyczącymi zamykania klapy.

Otóż poza siłownikami, jest jeszcze w tym systemie potencjometr (znajduje się w prawej wnęce bagażnika - tam gdzie lampy) i to on czasami potrafi sprawiać problemy.

Potencjometr ten ma numer katalogowy 12 07 384, nr części: 93190877 (koszt: 280 zł).

Wymienia się ten potencjometr przy odłączonym akumulatorze, a po jego wymianie i podłączeniu zasilania należy 5 razy ręcznie zamknąć i otworzyć klapę bagażnika, a potem testowo 2 razy zamknąć "elektrycznie" - pewnie jakaś kalibracja. Może warto spróbować? (na początek samą kalibrację, a jak nic nie da, to podmienić ten potencjometr na taki z działającego systemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)"

Ja całkowicie odłączyłem aku., dwa bolce puste (wiąże się to z zresetowaniem wszystkich ustawień, BC, radio, szyby etc). Ja zamykałem klapę 3 razy: otwierałem za pomocą przycisku nad rejestracją, a zamykałem ręcznie - trochę szło ciężko ale szło. Później ustawienie szyb (przy włączonym zapłonie wszystkie szyby (osobno) maks do góry, i przytrzymać 2 sek., później jeszcze ustawienie ESP, czyli kierownica 2 x od lewej do prawej na sucho).

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie dziwne rzeczy tu się dzieją heh

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Okey jutro po południu spróbuje tego sposobu mam nadzieje że pomoże.

A tak nawiasem to ten potencjometr nie jest taki drogi, ja słyszałem że cały mechanim się tylko wymienia i taka przyjemność 2400 zł w ASO kosztuje.

Dzięki za info

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam u siebie to samo... ale to zacinanie się w połowie klapy zamykającej się jest upierdliwe... akurat w moim egzemplarzu pojawiało się to zawsze jak jakiś jołop ruszył mi klapę ręcznie... potrafi potem nawet z miesiąc się blokować... a potem raptem znów chodzi...

za 2400, to na pewno nie będę tego naprawiał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie u mnie też jest tak dziwnie że tydzien ręcznie zamykam klapę a następnie tydzień wszystko jest w porządku ale tylko z kluczyka, z przycisku w klapie już nie pamiętam kiedy sama się zamknęła.

Planuje wybrać się do ASO, lecz znając tamtejszych fachowców będzie wymiana całego mechanizmu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec panowie wyprobowalem ten sposób z resetem kompa i niestety rozwaliłem tylko akumulator

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

było to tak:

odłączyłem klemy, styknąłem plus z minusem na kablach i następnie podłączyłem spowrotem akumulator i w tym momencie pojawił się problem, otóż, przekreciłem kluczyk i zero reakcji, tylko charakterystycznie "tykanie" przy rozładowanym akumulatorze, zdziwiłem się ponieważ akumulator nie brał udziału w tym eksperymencie, postanowiliśmy odpalić z kabli i co się okazało, że akumulator szlag trafił, podłączyłem do ładowania, ładował się całą noc i nic, więc następnego dnia kupiłem nowy i już więcej nie próbuję takich akcji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

przechodząc do sedna sprawy, na dzień dzisiejszy klapa wogóle się nie zamyka nawet nie drgnie, a co zauważyłem jeszcze wolniej się otwiera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> i teraz już sam nie wiem co robić, wyczytałem gdzieś, że może to być wina potencjometra ? co Wy na to ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Viki. Jest to mój pierwszy post więc, mimo iż czytałem regulamin, to mogę popełnić jakiś błąd, w związku z tym proszę o wyrozumiałość i nie usuwanie postu. Zauważyłem, że w ostatnim czasie wiele osób nabyło jedynie słuszne auto jakim jest nasza szanowna Vikunia, ja również jestem świeżym posiadaczem, a dokładnie od 1,5 miecha. Wiele wątków przeczytałem, ale z podobną sytuacją się na forum nie spotkałem, dla tego pozwoliłem sobie wyprodukować ten post. Mój problem polega na tym, że klapa bagażnika (elektryczna) w kombi otwiera się i zamyka i z kluczyka i z panelu na drzwiach, ale czasami zdarza się, że przy otwieraniu, albo początkowo bardzo wolno się porusza, by potem dalej otworzyć się normalnie, albo otworzy się 10-20 cm. i stanie, trzeba ją zamknąć i ponownie otworzyć, natomiast czasami przy zamykaniu domknie się i dopiero zamek dociągnie a czasami od razu się zatrzaśnie, czytałem, że jest tam jakiś potencjometr, ale czy to by było to?. Boję się, że zimą to będzie w ogóle jazda z tą klapą. Czy to może być wina samego mechanizmu? Jak to dokładnie działa? jakaś ślimacznica? czy linka? co tam jest w tym pancerzu? a może pneumatycznie skoro daje się to zamknąć i otworzyć ręcznie? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź. Zaznaczam, że jestem wariat i nie boję się tego rozebrać na części pierwsze, nie raz już to mnie zgubiło, dlatego wolałbym uniknąć dodatkowych kosztów, bo już mnie ręce świerzbią. Może jakieś sugestie. Pozdrawiam Wsiech.

Edited by zubek73
łaczę tematy / zubek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam, problem z zamykaniem klapy powstał jak odłączyłem akumulator na kilka minut.

Pomogło przez otwrcie z pilota i zamkninięcie recznie, ponowne otwarcie ale już przyciskiem nad tablicą rej. i ponowne zamkniecie ręcznie.

Ponownie otworzyłem przyciskiem nad tablicą i zamknąłem pilotem bez problemu. Wszystko działa OK.

Uwaga!! klapę można zamykać ręcznie, jest to napisane w instrukcji Opla

Pozdrawiam

Edited by sp4xkb
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

troszkę off-topic, czy da się w Signumie dołożyć mechanizm do elektrycznego unoszenia i zamykania klapy bagażnika ?

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem z klapa bagażnika i ja miałem, kupiłem potencjometr wymieniłem i przez rok było ok, potem nastąpiła seria zamknięć klapy z reki przez nieupoważnione osoby i problem sie powtórzył, teraz raz działa raz nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Znowu bede musiał kupic potencjometr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a mógłbyś mi podrzucić jakiś link ze zdjęciem lub coś w tym stylu ? czy jest on dostępny w sklepach internetowych czy tylko serwis ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np tu masz.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, powiedzcie gdzie mam dokładnie szukać tego potencjometru ? Ma jakieś oznaczenie, jak mam go poznać ?

Może ktoś ma jakieś foto gdzie jest umiejscowiony, to na pewno by pomogło.

pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jako że rozebrałem na części pierwsze cały ten mechanizm mogę co nieco powiedzieć.

Przede wszystkim, mechanizm ten odpowiada tylko i wyłącznie za ZAMYKANIE KLAPY.

lokalizacja:

oczywiście nadwozie KOMBI, po prawej stronie jest schowek otwierany i dokładnie za nim znajduje się mechanizm (trzeba bebechy tej wnęki wyciągnąć - przyda się śrubokręt z torxem chyba 25)

sposób działania:

otwarcie bagażnika odbywa się w dwóch etapach, po przyciśnięciu przycisku (klapa, pilot, konsola) zamek w klapie wypycha lekko do góry klapę bagażnika, a resztę robią już siłowniki.

Na końcu (górna część) prawego siłownika przyczepiona jest stalowa linka (3-4mm), idzie wzdłuż amorka aż do mechanizmu kluczowego, który składa się ze sterownika, potencjometru, silniczka, elektromagnesu który "przenosi napęd" oraz 3 zębatek z czego ostatnia od spodu zamontowana ma sprężynę a od góry nawija linkę.

Potencjometr ma na sobie zaznaczony pkt zero i to on odpowiada za pkt start-stop. Kalibracja o której wcześniej pisaliście ma za zadanie nauczenie potencjometru a skorygowanie przez sterownik ułożenie tego pkt start-stop. Ale nie bardzo wiem dlaczego zamknięcie klapy ręcznie ma wpływ na "rozwalenie potencjometru" gdyż jest on zakończony zębatką i połączony z zębatka zwijająco-rozwijającą.

Prościej - przy otwieraniu klapy amorek własnymi siłami wyciąga linkę z mechanizmu tym samym naciągając spreżynę która przy zamykaniu wspomaga silniczek, a potencjometr jest podaje info w który miejscu znajduje się klapa

Odłączenie kostki zasilającej od mechanizmu chyba nie załatwia sprawy (trzeba odłączyć akumulator). Zaraz udam się do samochodu, potraktuję potencjometr środkiem do jego regeneracji i zobaczymy co się stanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie nie wyszukujcie sobie problemów na siłę. Wyrażnie mówi TIS ze w przypadku kiedy klapa się nie zamyka lub zamyka i staje w 3/4 wysokości należy wymienić potencjometr zliczający. Tyle w temacie. U mnie to podziałało gdyby jeszcze tylko wspaniali mechanicy nie zamknęli pare razy recznie klapy działałoby do dziś. Właśnie kupuję nowy potencjometr. Szkoda że jest on tak delikatny, u mnie po wymianie działał 3 lata.

Jeżeli ktoś nie wie gdzie kupić - > ATC Kraków cena ok 280 zł.

Procedura wymiany opisana wyżej jest prawdziwa. Najdłużej zejdzie ze zdemontowaniem plastików z prawego tylnego boku.

Edited by pawel2m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wcale nie musi być potencjometr!

Ja miałem awarię, która polegała na tym, ża zatarł mi się siłownik (tez w którym idzi linka), nie dało się go wogole ugiąć. Silnik nie miał tyle mocy żeby pociągnąć klapę w dół (mechanizm wyczówal opór i wyłaczal zamykanie) stąd efekt zamknięcia do połowy. Kupiłem cały mechanizm na allegro i dziala cacy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Twój przypadek to jeden na 1000, z reguły pada potencjometr. Można oczywiście kupić cały mechanizm - nowy wraz z potencjometrem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Trudno żeby ktoś zaczynał od wymiany siłownika skoro może zacząć od potencjometru który stanowi 10% ceny całego mechanizmu.

Edited by pawel2m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze poszukasz to spokojnie można kupić cały mechanizm w cenie potencjometru. Wiadomo, że nie nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A co może być przyczyną,że klapa się otwiera i zamyka,zarówno z pilota jak i z przycisku,ale po otwarciu uchyli się 5-10 cm i stoi,trzeba jej pomóc ręcznie lekko jak się popchnie,to dalej już jedzie sama do góry ale jak na mój gust za szybko,przy górnej pozycji jak damy na zamknij,to też się zamyka,ale w końcowej fazie powinna lekko się domykać,a jest mocne trzaśnięcie.Czyżby ten potencjometr,co pada u wszystkich?Tylko,że objawy trochę inne.Próbowałem ręcznie nauczyć jak było opisane,ale bez rezultatu.

No i sam sobie odpowiem w temacie,dobra rada dla tych co chcą zrobić dokładkę klapy elektrycznej,przekładajcie też klapę,ponieważ zwykła różni się od tej pod elektrykę miejscem mocowania teleskopów,po przekładce klapy wszystko działa jak powinno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> Podziękowania dla RafalG za pomoc w przekładce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Tu jeszcze fotki,jak to wyglądało w trakcie montażu

http://20120316296.jpg

http://20120316297.jpg

Trochę przy tym bałaganu było,ale warto było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

W każdym razie było trochę grzebania,ale jakoś poskładałem ten bajzel i nawet działa już bez zarzutu.

Edited by Wlodarski1
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez tego podstawowego narzędzia z zapasu nic byś nie zrobił, lepsze od techa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ba,bez młota to nie robota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> techem wszystkiego nie ogarniesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wymienial ktos ostatnio ten potencjometr??U mnie normalnie sie otwiera ale przy zamykaniu stanie 10 cm przed koncem i cisza...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów.

Mniej więcej od dwóch lat jestem posiadaczem Viki i chciałbym w tym temacie zwrócić uwagę na to co zauważyłem u siebie . Otóż w dni chłodne albo takie bardziej wiosenne do 20 C klapa otwiera się u mnie i zamyka bez problemu ale wystarczy że nadejdzie cieplutkie lato czyli jakieś 25 do 30 C klapa owszem otwiera się bez problemu ( kluczyk i konsola na drzwiach ) ale jeżeli chodzi o jej zamkniecie to tak jak przedmówcy pisali zamyka się o 20 cm i koniec , muszę ją domykać ręcznie . To tylko moje spostrzeżenia w tym teacie i nie wiem czy ktoś jeszcze na to zwrócił uwagę ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.