Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mily

instalacja centralnego zamka oraz elek. szyb

Recommended Posts

Guest mily

Witam jestem na dobrej drodze do kupna vectry jednak brak mi w niej dwóch rzeczy, a mianowicie, centralnego zamka oraz elektrycznych szyb. I teraz pytanie do forumowiczów... Czy dało by radę zamontować te dwie rzeczy i jeśli tak jaki był by ich koszt oraz poziom trudności montażu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montaż jest możliwy, wszystko masz opisane na forum. Z tego co sie orientowałem to koszt montażu szyb nie jest wielki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nostra1

Koszt zamka na pilota (instalacja i siłowniki) około 80-100zł montaż jest w miarę prosty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalne silowniki do el.szyb zadziej bywaja, ale za 200-400 zl dorwiesz pewnie komplet na 4 szybki.

Montaz jest prosty- trudniejsze jest zdjecie po raz pierwszy tapicerki (pozniej juz jest wprawa).

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Najtrudniejsze jest przekladanie kabelkow (ja sam robilem sobie wiazki). Przepchac te 11 kabelkow/drzwi (5 na silownik master i 6 na szybki) nie jest latwo.

2. Uwaga na polozenie kabli w drzwiach - w przedniej dolnej ich czesci od strony tapicerki powinny biec pomiedzy prowadnica szyby a dzrzwiami - jest tam takie "okienko". W przeciwnym razie beda przechodzily pod dolna krawedzia szyby, ktora z czasem je przetnie.

3. Kable do centralnego biegna wzdluz dolnej krawedzi drzwi ku ich tylowi (patrzac od zawiasow) i potem do gory, do zamka. Nie ma raczej innej mozliwosci bezpiecznego dla kabli prowadzenia. W drzwiach znajdziesz takie otworki do mocowania kabli opaskami zaciskowymi do blachy drzwi.

4. Montaz podnosnikow elektrycznych u mnie wymagal rozwiercenia fabrycznych nitow wiertlem 8,3mm (4 sztuki nitow). Montowalem nie na nity, ale na krotkie srubki. Podnosniki montowalem w otworach SASIEDNICH do otworow na podnosniki na korbke - u mnie byly 4 takie otwory fabryczne. Rozmiar sruby to 6mm.

5. Silowniki w przednich drzwiach montowalem pionowo kolo zamka, laczylem glowke krotkim precikiem z pretem idacym do "cypla" w drzwiach. Troche trzeba sie nagimnastykowac ale dalo rade.

6. Silowniki w tylnych drzwiach montowalem poziomo, podczepia sie je do drutu laczacego klamke z zamkiem. Dosc prosta robota.

7. Kabelki do tylnych drzwi trzeba przelozyc z nadwozia przez drzwi przez takie gumowe przelotki na kable.

8. Wszystkie kable izolowalem dodatkowo przed przetarciami tasma materialowa, tzw. "szmata".

9. Centralke zamka umiescilem na wysokosci nog pasazera, za schowkiem.

10. Podlaczenie do kierunkowskazow - tradycyjnie jak wszyscy przy progu, na lewo od nog kierowcy.

11. Mam chabete, wiec montowalem tez uniwersalny silownik slave (2-przewodowy) w tylnej klapie. Zalatwilem sobie zamek bez kluczyka z tylnej klapy z takim specjalnym "uchem" i cieglem do silownika centralnego. Przelozylem sama wkladke kluczyka ze swojego zamka do kupionego. Uniewrsalny silownik zamontowalem na otworach w blasze klapy (sa 2 fabryczne) i polaczylem glowke silownika jego ciegnem z "uchem" w zamku. Dla dobrego funkcjonowania wazne jest, aby nie bylo wzdluznych luzow w polaczeniu glowka silownika-pret laczacy-ucho w zamku. Jak mialem luzy, zamek pracowal nieprecyzyjnie: przy zamykaniu potrafil odbic i otworzyc klape albo na odwrot. Winne byly wlasnie ww luzy.

Jakbys mial jakies pytania to prosze na priva. Mam kilka zdjec z calej akcji, moze ktores bedzie pomocne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kolego wykonaj poradnik podkleja i będzie dla potomnych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W przyszlym tygodniu odbieram Viki od blacharza, gdzie miala sciaganie drzwi przed malowaniem. Jeszcze raz rozbiore wszystko, aby sprawdzic czy aby na pewno wszystkie kable zostaly ponownie dobrze zamontowane. Wtedy porobie fotki i wrzuce na swoje www: www.huryn.neostrada.pl Poki co jest tam opis regeneracji sterowania panela od szyb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...