Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Paczkin

Problem ze wskazaniem temperatury płynu chłodzenia

Recommended Posts

Guest Paczkin

Witam,

chciałbym skonsultować następujący problem:

zauważyłem, że w czasie jazdy wskaźnik temperatury wchodzi mi na czerwone pole ostrzegawcze. Po wyłączeniu i włączeniu za moment spadała do ok 85 st. C. a potem w czasie jazdy znów rosła do czerwonego pola. Płynu chłodniczego w zbiorniku nie ubywa, a oleju nie przybywa i nie ubywa, wiatrak się załącza. Wymieniłem czujniki, termostat ale i to nie dało efektu - problem bez zmian. Wymieniłem chłodnice. Elektor mechanik go obejrzał i wg niego jest ok. Jednak efektu zadowalającego nie dało to. Przy 100-110 km/h temperatura rośnie a wskaźnik wchodzi na czerwone pole przy mniejszych prędkościach bywa różnie albo jest tuż przed czerwonym polem lub wchodzi na czerwone kreski. Zdarza się, że jak osiągnie 3-cią czerwoną kreskę to spada do 80 st. C. i długoooo pozostaje na tej temperaturze do momentu aż nie zatrzymam się na światłach lub też nie utknę w korku. I znów sytuacja się powtarza rośnie do czerwonego pola i spada... Jeden z formułowiczów zwrócił mi uwagę abym na zimnym silniku odkręcił zbiorniczek od chłodzenia i zobaczył czy nie wydobywa się "dymek" -gdyby był to wskazuje na uszczelkę pod głowicą.. problem w tym, że oczywiście dymek się pojawił ale jak silnik się rozgrzał (ale to chyba normalne jak silnik sie rozgerzewa) .. Mechanik u którego wymieniałem czujniki, termostat i chłodnice uważa że nie jest to problem uszczelki bo byłyby inne dodatkowe objawy. A tutaj płyn ok, olej ok wiatrak się włącza. Ja już że tak powiem nie mam pomysłów co to może być...

Samochód ma instalacje LPG - i jedna z rewelacji to taka, że podobno powinno się wymieniać przeody od wysokiego napięcia (ale to jakaś chyba bzdura)

Może ma ktoś jakiś "trop" co to może być....

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

co do przewodów to tak. powinno się wymieniać częściej co 15 - 20 000 ale to nie jest w tej sytuacji problem myślę.

Jaki masz silnik ?

Jaki stary masz płyn chłodniczy ? Znam taki przypadek gdzie płyn tak powodował - po prostu gotował się w układzie

Który czujnik badałeś ? ten na chłodnicy czy przy termostacie ? bo ten koło chłodnicy załącza wiatrak a ten drugi wskazuje temperaturę na zegarach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paczkin

Please login or register to see this quote.

Wymieniałem czujnik przy chłodnicy i ten co wskazuje temperature na zegarach plus mechanik jakiś trzeci wymienił (coś chyba od komputera) płyn niedawno wymieniałem ponieważ pękł mi przewód od chłodzenia i wówczas wszystko mi uciekło. Ale po naprawie przewodu było z chłodzeniem ok aż do "tego dnia". :-(

Moja Vectra jest z '96 silnik 1,6 KAT wersja samochodu CD.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego! Może wariuje z ciśnieniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak. Sprawdź czy układ jest szczelny. Jeżeli nie jest to przy wyższych temperaturach płynu będzie się gotował i może tak się dziać. poobserwuj to.

Wynika to z zależności ciśnienia do wrzenia wody czyli np. woda wrze w 100 st C przy ciśnieniu 1 ATM a w układzie podczas pracy wytwarza się większe ciśnienie. Przy nieszczelności może występować spadek ciśnienia i wtedy wrze i może stąd te huśtawki u Ciebie.

Zaobserwuj i daj znać co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do temp. to ja wymieniałem czujnik ten na zegary. Kupiłem nowy i miałem taki objaw, że temp rosła szybko do czerwonego potem, jak włączył się wentyl to opadała poniżej 90 i tak cały czas latała jak szalona. Pojechałem do sklepu i wymienili mi w ramach gwarancji. Teraz oszukuje o około 3-4 stopnie, olałem sprawę i tak zostawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie objawem takiego dziwnego zachowania byla zla masa na silniku a konkretnie zasniedzialy kabel w klemie. Podjedz na komputer nich ci odczytaja jak wartosc temperatury podaje czujnik komputera i wedlug jego wskazan sprawdz czy wentylatory zalaczaja sie przy prawidlowej temperaturze. Jezeli wskazania z czujnika komputera beda OK to masz problem ze wskazaniami na desce. Moim skromnym zdanie zacznij od odczytu zanim wymienisz pol ukladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wolno się sugerować tylko i wyłącznie wskazaniami temperatury na desce rozdzielczej... sygnał pochodzi z czujnika za 15 zł.. równie dobrze ktoś mógł rozbierać zestaw wskaźników i założyć nie tak wskazówkę od płynu chłodzącego, co wtedy? Najlepszym rozwiązaniem jest porównanie wskazań z czujnika 1 pinowego NTC (dającego sygnał do zestawu wskaźników) z czujnikiem droższym (ok. 65 zł, 2 pinowym, dającego sygnał o temp. płyny chłodzącego do ECU). W moim przypadku była sytuacja odwrotna bo myślałem że mam problemy z niedogrzanym silnikiem. Na zestawie wskaxników ciągle 80 st C a po podłączeniu op-coma temp. płynu chłodzącego 92.

Przy okazji rozebrania zestawu wskaźników lekko przesunąłem położenie wskazówki i mam teraz wskazania zgodne z rzeczywistością.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzałem na kompie temp., tzn od tego zacząłem, potem zabrałem się za wymianę czujnika, i dowiedziałem się, że te czujniki nie są dokładne więc dałem sobie luz.

też się zastanawiam nad przesunięciem wskazówki ale jakoś się przyzwyczaiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...