Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest baalkiller

c20xe kod błędu 66

Recommended Posts

Guest baalkiller

Witam mam problem z moją Viki- polega to na tym, że przy próbie przyspieszania samochód nie reaguje od razu, cechuje się nierówną pracą dość wolno i mało płynnie wspina się na obroty, brak mocy. Odczytałem kody błędów z kompa i wyszedł tylko kod 66 w "sam naprawiam" oznacza to "potencjometr biegu jałowego- za wysokie napięcie" z tego co widzę mało się to pokrywa z angielską wersją tego kodu, który brzmi tak "66 Idle CO potentiometer - voltage high" co w tłumaczeniu wyglądałoby: "Potencjometr regulacji zawartości CO biegu jałowego - za wysokie napięcie" .

Moje pytanie brzmi: czy ktoś miał już do czynienia z tym błędem w silniku c20xe ewentualnie jak go usunął bądź co to dokładnie jest "Idle CO potentiometer" i gdzie tego szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co masz na przepustnicy? Precyzuje pytanie: mozesz miec potencjometr lub przelacznik (ktory rozpoznaje przez zwarcie stykow bieg jalowy lub pelne otarcie przepustnicy) - pytanie co masz? Moze masz przelacznik, ktory nie dziala lub wymaga regulacji, poniewaz nigdy przy zamknietej przepustnicy nie podaje napiecia +12V oznaczajacego zamknieta przepustnice.

Jesli sie ma na przepustnicy potencjometr, to ECU daje bledy 21 i 22 o ile pamietam...

Nie wiem na ile pomoglem, ale sprobuj ustalic co masz na przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak wywaloalo ten blad okazalo sie ze problem tkwil we wtyczce od przeplywomierza, wszystko to jest polaczone, a wtyczka siada. Poprawilem laczenia wewnatrz wtyczki i jest ok. Piersze co jak mialem blad to wlasnie spojrzalem na schemat elektryczny z czym ten potencjometr jest polaczony bezposrednio i jest miedzy innymi wlasnie z przeplywomierzem. Sprawdz sovie ta wtyczke czy Ci sie nie urwal przypadkiem tam jakis kabelek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baalkiller

Z problemem się już uporałem, ale dzięki wielkie za odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W tym c20xe jest przepływka z tzw. "potencjometrem zawartości CO biegu jałowego" wcześniej się z tym nigdy nie spotkałem ale faktycznie istnieje fizycznie taki element- mieści się on pod okrągłą zaślepką tuż obok wtyczki przepływomierza jest ustawiany fabrycznie na stałe i chyba dla tego tak ukryty. W każdym bądź razie winna była faktycznie wtyczka a w sumie bardziej przewody- najbardziej skrajny od strony filtra rozszczepił się i zwierał do przedostatniego- któryś z nich jest podłączony do potencjometru i tu właśnie pojawiał się błąd o zbyt wysokim napięciu na tym właśnie potencjometrze.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...