Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Badmichal

Slaby silnik slabe osiagi

Recommended Posts

Witam na poczatku prosze o zbedne komentarze typu "Sprawdz szukajke" bo szukalem oraz "jedz na tech'a".

Jak w tytule samochod bardzo slaby brak przyspieszenia nie odczuwalne zalanczanie sie turbo.

Podlanczalem pod komputer i nic zadnych bledow, pomiary wakuometrem wskazaly wrecz ksiazkowe wyniki praktycznie wszedzie gdzie bylo zasysane pokazuje 0,9 0,8.

Co moze byc przyczyna takiego zachowania bo jedyne co mnie martwi to to ze kazdy pisal o tym ciegnie od turbo ze podczas pracy silnika na wolnych obrotach ciegna nie mozna ruszyc otoz u mnie owym ciegnem mozna ruszyc z uzyciem niewielkiej sily oraz w tej metalowej rurze idacej z turbo do IC sa malutkie slady oleju.

Czy to moze tyc koniec koncow mojej turbinki czy szukac gdzie indziej tylko pytanie gdzie prosze o jakies sugestie wskazowki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

ja tak miałem ostatnio - maks 3500 obrótów, które i tak ciężko się wkręcały. Prędkość maks 100 kmh. Co jakiś czas zapalał się Check - po sprawdzeniu błąd EGR. I Ty masz takie same objawy - jedź na kompa, polecam. Może wtedy prawdy się dowiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz miałem bardzo podobne objawy co ty i tez mi radzili jadź na zczytanie błędów itp ale ja na początek sprawdziłem wężyki podciśnienia tu masz schemat sprawdź to pod względem czy żaden z wężyków nie jest choć w najmniejszym stopniu dziurawy i czy są poprawnie poprowadzone radzę tobie sprawdź również czy wąż który łączy intercooler i kolektor nie jest żle założony (może lekko luźna ta opaska zaciskowa metalowa). Objawy tego że wężyk u mnie był dziurawy było jak kolega przygazował to ja w tym czasie sprawdzałem owy wąz od intercoolera zamiast robić się twardy tak jakby się spłaszczał i tworzyło sie "fałszywe podciśnienie " pozdrawiam i pisz co się dzieje

Please login or register to see this attachment.

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro podciśnienia ok., a cięgno lekko chodzi to proponuję podmienić elektrozawór od turbo. Kolega miał taki przypadek, że auto nie ciągnęło, checka nie było, a muła miał jak w trybie awaryjnym. Okazało się, że elektrozawór był niesprawny, cięgno lekko chodziło. Zamieniłem elektrozawór z tym od klapek i auto odzyskało moc. Myślę, że u Ciebie jest to samo. Podmień zaworek dla sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ja miałem wężyk walnięty zawory mam ok wymieniłem na nowy i auto od razu inaczej gada hehe pozdrawiam

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec tak podmienilem zaworki i nic dalej to samo a jezeli chodzi o komputer to zadnych bledow nie wykazuje.

I wlasnie sprawdzalem w innej przypadkowej VB i tam ciegno chodzilo tak samo jak u mnie a zbierala sie i jezdzila lepiej niz moja.

a jezeli chodzi o wezyki podcisnienia to gdzie mozna takie kupic w okolicach Bytomia a jak nie to zamowic jezeli jest gdzies dalej bo moze tak profilaktycznie bym wymienil.Chyba ze jest w woj. slaskim jakis magik od takich dieslowskich zagadek ja chetnie podjade bo juz mi rece opadaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

......sprawdż turbosprężarkę oraz kolektor dolotowy tzw klapki zawirowań. Moim zdaniem jak nie ma błędów przyczyna braku mocy jest zbyt słabe doładowanie.

Powód -uszkodzony waż do IC

uszkodzony siłownik od klapek zawirowań lub elekrozawór sterujący

zabrudzony koletor dolotowy

zatarta turbosprężarka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec tak kolektor czyszczony byl jakies 10 kkm temu wiec chyba odpada, egr wczoraj silownik klap zawirowan trzyma bo sprawdzalem tak jak radza fachowcy vkp i trzyma, oba weze z EGR i turbo po dodaniu gazu zaczynaja twardniec teraz moje pytanie jak sprawdzic turbo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

zanim wymienisz co być może jest bardzo drogie sprawdź centymetr po centymetrze te wężyki pod względem pęknięć i dziurek pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....jeśli wszystko jest tak jak piszesz .....to własnie wpadło mi do głowy że fitr paliwa jest do wymiany..

......cisnienie doładowania sprawdzisz przy podpiętym kompie podczas jazdy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz to moze byc to bo zrobione jest na nim juz 8000 km

wiec chyba zrobie wymiane plymow i filtrow troche szybciej.jezeli to bedzie to to niewiem jak bede ci dziekowal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego miałem na myśli żeby przygazować go do 4 tyś obrotów (na luzie rzecz jasna )a drugi niech sprawdzi rurę intercooler kolektor powinien być twardy a jak wężyk walnięty to nie ma ciśnienia i rura się spłaszcza pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie ta rura robi sie bardzo twarda tak pecznieje to chyba jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz tylko filtry wszystkie posprawdzaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupujac diesla tez mialem zagwozdke ze niby 100 koni, a ciagnie jak stare bydle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">. Jezdzilem tak rok czasu, az nagle pojawila sie pomaranczowa kontrolka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">. Odczyt bledow i diagnoza P100 czyli przeplywomierz. Kupilem nowy i ....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> eureka. W koncu mam deklarowane 101 koni mocy, a na starym mimo braku bledow byl strasznie mulowaty do tego stopnia ze by podjechac pod gorke musialem wylaczac sprezarke klimatyzacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">.

Edited by esiuabek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Też miałem to napisać - sprawdź przepływomierz. Można zrobić tak, jak było już na forum opisane: odkręć sam czujnik (ten, do którego jest wpięta wtyczka) i obróć nim o ok 30 stopni. Potem sprawdź, jak się jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam was tak jak piszą wyżej u mnie były te same objawy co u ciebie brak mocy to znaczy coś tam było ale rewelacji nic kupiłem prze pływkę jakąś podróbę za 150 zł i było świetnie przez 3 tygodnie i reklamacja te tańsze nie wytrzymują za długo ale zamówiłem przez kolegę w Anglii prze pływkę za 180 zł oryginał Boscha i myślę że to koniec moich zmartwień a mówili mi na większości warsztatów że pompa do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie, piszesz ze byłeś na kompie.. a jak ze wskazaniami przepływomierza? bo jak przepływomierz przekłamuje to błędów nie będzie.. mi tak przekłamywał ze na jałowych obrotach raz ~250 a po chwili ~450mg a jak sie mu dało gazu to nie dawał pow. 600mg => objawiało się to tak że od dołu miał zarąbistego muła, czułem kiedy załącza się turbina ale to nie był ten kop jaki powinien być.. kupiłem nową przepływkę Bosch'a za 330zl z montazem i Viki zbiera się aż miło!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodatkowo zainwestowałem w regenerowany zawór EGR za 165zl z allegro bo stary choć teoretycznie działał to kichał dość mocno olejem.. nie żałuję wydanej kasy!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

podmień przepływkę i zobacz co będzie

dodam że w zimę miałem przeboje z błędem p0400 i bodajze 1125 pow. 3000rpm check i odcinka, ale juz dawno miała muła..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DIOODA

Spróbuj podpiąć odwrotnie wężyki przy zaworku od turbo -zamień jeden z drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin Vectra

Witam czytam wasze porady bo mam ten sam problem i z tad moje pytanie co da zamiana wezykow mysle ze one musza byc na swoich miejscach najpierw zaczne od kompa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyder

Ja miałem to samo co ty i nawet też temat zakładałem, po wielu sprawdzeniach, podłączeniu kompa, sprawdzanie węży podciśnienia i podmianką przepływki to wadą okazała się turbosprężarka, miała za duże luzy na wirniku i przez to nie dostarczała prawidłowego poziomu powietrza do silnika, po wymianie auto śmiga aż miło:)

Przy wymianie turbo trzeba pamiętać, że do wyczyszczenia jest cały układ intercoolera oraz wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....zamiana wężyków w elektrozaworze sterującym turbosprężarką....wyswietli cheka....ale kiedy?

Wężyki musza być podpięte prawidłowo...zamiana początkowo nie daje żadnych róznic w pracy silnika,aż do 3 biegu i podciągnięcia obrotami prawie do maksymalnych ,wtedy błędne podpięcie wywala cheka.

Auto przechodzi w stan awarii obroty spadają do 3000 chek pali się aż do momentu zgaszenia silnika.

Po ponownym odpaleniu chek gasnie...i jedziemy bezproblemowo dp momentu ponownego wzrostu obrotów na 3 biegu.

Powód jest nastepujący sprawna turbosprężarka podaje zbyt duże ciśnienie powietrza-siłownik nie upuszcza spalin- czujnik cisnienia w kolektorze ssacym działa i wywala błąd.

Elekrozawór musi być sprawny- nie może się przycierać -wężyki muszą być podpięte prawidłowo -siłownik klapki przy turbo musi być sprawny wyregulowany wtedy przy wysokich obrotach wszystko działa prawidłowo .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin Vectra

Panowie nie wierze w czwartek auto mul turbo nie chodzi juzmialem jechac na kompa a tu rozczarowanie w piatek wsiadam i autko smiga az milo moze ktos wie co moglo byc.A na kompa i tak pojade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy radził bym nie ruszać tych wężyków ale jeżeli macie takie problemy sprawdzić czy są prawidłowo podłączone wyżej macie załącznik jak powinny byc podłączone i napiszcie jakie silniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w załączniku elektrozawór i jak by ktoś mógł napisać jak go na szybko sprawdzić ( gdzie dmuchać, gdzie ciągnąć, co zatkać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> i jakie są objawy niesprawności ) pomyłka może kosztować 300zł więc wole spytać.

Wiem że pod względem elektrycznym powinno być zasilanie 12 V rezystancja ok. 5,7 Ohma

10155855051.jpg

Jeśli chodzi o czyszczenie to wlać benzynę ekstrakcyjną przez VAC, OUT i AIR? czy można wlać olej napędowy lub benzynę?

Please login or register to see this link.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...