Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest giedymin22

Strzały z wydechu

Recommended Posts

Guest giedymin22

Witam! Jestem nowy...mam taki oto problem. Jakis czas temu kupiłem Vectre 1.8 16v z Sekwencją...wszystko byłoby ok gdyby nie fakt ze strzela mi z wydechu...dzieje się tak gdy np jadę 5tym biegiem (około 100km/h) i muszę wychamowac do skrętu..kiedy puszczam gaz auto schodzi z obrotów i nastepuje strzał z wydechu...byłem u mechanika...znalazł kilka usterek...swiece były na wykończeniu (dokłądniej dwie swiece). Wymienił swiece..odjechałem zadowolony bo poczułem ze auto nabrało "kopa", sprawdzał kable Wn aloe wszystko ok....problem strzałów nie zniknął...zaprowadziłem więc drugi raz i mechanik wziął się za resztę usterek...urwana szpilka przy kolektorze ssącym która wykrecił i zalozył nową a przy okazji wyczyścił go i zalozył nową uszczelkę (zauwazył male pęknięcie na kolektorze ale mowił ze to narazie nie groźne i nie dotyczy to strzałów), wymienił tez filtry gazu i jak sie jeszcze okazało wtryskiwacze trzeba było wymieni...załozył zestaw naprawczy (nie znam się na tym dobrze)...potem wyregulował komputerem i miało byc ok..mowił ze jesli by sie cos rozregulowało to zebym przyjechał na korekte...dzisiaj strzał znowu się pojawił...dzwoniłem do mechanika i doszedł do wniosku ze zrobi korekte bo oddając samochod do naprawy miałem prawie pusty bak benzy i gazu. Mechanik mowił ze wtedy cisnienie w baku jest mniejsze i regulacja jest troche nie dociagnieta..muszę zatankowac do pelna i jutro jadę na regulację..co będzie dalej? zobaczymy...a co szanowni forumowicze na to? jakie jest wasze zdanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

a przepływomierz? mi ostatnio strzelil na gazie i poszedl mi przepływomierz (tylko pali sie kontrolka od komputera) ale od tej pory mam takie strzaly w tlumniku i np jak stane samochodem gdzie ziatwie zapoalony i wychodze to czasama tez strzeli...

w nastepnym tyg bede mial przeplywke to zobaczymy czy przestanie bynajmniej tego wczesniej nie bylo.

ale moj mechanik jak slyszal to to mowil ze kable i swiece do wymiany...

ale skoro u ciebie to nie pomoglo to nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

no tutaj było duzo opcji..cewka zaplonowa, kable, swiece...cewka tez ok jest...jutro jade na tą regulacje z pełnym zbiornikiem więc zobaczymy

jestem juz po regulacji....strzały nie zostały wyeliminowane...trzeba szukac dalej przyczyny...mechanik dowie się w zakładzie LPG co moze byc nie tak skoro najprostrze rzeczy ,ktore moglyby byc przyczynami, są sprawne. Jutro dowiem się co powiedzieli w zakładzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

witam po malej przerwie...mam pytanie jeszcze...mechanik stwierdził ze kolektor ssący jest dziurawy...(pęknięcie dlugosci 4cm) moze by to przyczyną strzałow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaką masz sekwencję ? Jeżeli Stag lub KME i bywasz w Warszawie, to zapraszam do mnie - chętnie podepnę pod komputer, obejrzę i wyreguluję jeżeli trzeba. Gazem zajmuję się hobbystycznie i już uleczyłem parędziesiąt aut z którymi gazownicy nie umieli lub nie chcieli sobie poradzić - od małego Clio do 8 cylindrowego BMW X5

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W razie czego zapraszam do kontaktu na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peknięty kolektor ssacy może to buć jak najbardziej winny w tej sytuacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiscie ze pekniety kolektor bedzie miał wpływ na strzały. wymien kolektor, sprawdz szczelnosc układu dolotowego a potem sie bawcie w regulacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy kolektor rzeczywiście jest pęknięty czy tylko np zadrapany lub mechanikowi się wydaje, to wyjdzie z programu diagnostycznego do gazu, jeżeli łape "lewe" powietrze - będzie pokazywał za duże podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GregorWWL

Witam moja viki miała ten sam problem lubiła sobie strzelić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pojechałem do magików co mi zakładali gaz i wywnioskowali że coś musi być z podciśnieniem. w kolektorze ssącym z prawej strony jest podpięty jakiś wężyk zdjęli go a wejście zaślepili i jak ręką odjął zero strzałów. po tym zabiegu nie widzę żadnej różnicy w jeździe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druciarze a nie magicy, w sekwencji reguktor i mapsensor MUSI być podpięty do podciśnienia bo na tej podstawie dozowana jest mieszanka. Nawet jeżeli nie widzisz różnicy to nie znaczy że wszystko jesT OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

Marcin L...rzadko bywam w Warszawie..jestem z okolic Siemiatycz/Łosic...ale byłem u mechanika ktory stwierdził ze to bład regulacji biegu jałowego..kiedy silnik trzyma sie na obrotach np 5tys i puści się to do 1,5tys to przepystnica musi byc zamknieta (nie podawac paliwa) dopiero gdy spadnie do 1,5 tys powinno byc paliwo podawane (inaczej zgasłby samochod)...mechanik dowiodł ze u mnie paliwo jest podawane kiedy obroty schoda i wtedy moze występowac strzał...taka jego diagnoza

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale wtedy strzelałby też na benzynie ?

p.s. czasem w weekend bywam w Białej Podlaskiej

Edited by Marcin L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze byc taka opcja, ze wtryski (albo prawdopodobniej jakis jeden) caly czas leja i przy hamowaniu silnikiem dostaje sie gaz do doloty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

Marcin L...napisz na pw kiedy będziesz w Białej Podlaskiej to się ustawimy i ewentualnie pogadamy na ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK tylko najlepiej wrzuć na forum zdjęcie instalacji - wtryskiwaczy, reduktora, sterownika, całość spod maski, bo jeżeli nie mam oprogramowania do tego to niewiele pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

ok...moge powiedziec narazie tyle: reduktor-Tomasetto, Zawór gazowy - tomasetto, Wielozawór - tomasetto, Układ Elektroniczny - Stag 300

ostatnio robiona była przplywka..nie wiem czy pisałem...ale to mala usterka była i juz wszystko ok jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor Tomasetto trochę za słaby do tej mocy - możliwe że ma za mocno odkręcone ciśnienie, po odjęciu gazu jest przerost (zalewanie) i dlatego strzela (potwierdzone na dwóch prztypadkach), do Staga oprogramowanie mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakie masz wtryski ? Pewnie czerwone albo żółte Valteki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

tak..czerwone wtryski Valtek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obraź się, ale Valteki to najtańsze wtryski a to co najtańsze zazwyczaj nie jest dobre. Też takie miałem i po 20 tysiącach poszły na śmietnik. Na tym samym śmietniku mam jeszcze parę kompletów Valteków od innych osób którym to wymieniłem.

Valteki po pierwsze są niezbyt trwałe, po drugie każdy wtryskiwacz daje inną dawke paliwa (można je kalibrowac ale efekt jest krótkotrwały) przez co trudno jest właściwie wyregulować silnik - jedem cylinder dostaje za dużo paliwa, drugi za mało i całe auto kuleje.

Oczywiście możemy spróbować wyregulować na tym co masz, ale w Twoim przypadku polecałbym wtryski Magic Jet - są trwałe, precyzyjne i mocne. Sam na nich jeżdzę i auto ma wyraźnie większego "kopa" i pali mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giedymin22

Wtryski te ktore teraz mam byly wymieniane jakies 1500 km temu...masz racje auto kulało i to nieźle..jeden wtrysk praktycznie wcale nie rpacował..auto bylo slabe...ile mogą kosztowac wtryski te o ktorych pisałes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Około 200-220 pln i przy okazji przydałby się nowy filtr gazu - od 20 do 60 zł. Przed wymianą trzeba jeszcze rozwiercić dysze a potem wszystko wyregulować od nowa. Przerabiałem to dziesiątki razy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...