Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest DirtySouthKuri

Dziwny problem

Recommended Posts

Guest DirtySouthKuri

Witam mam taki dość dziwny jak dla mnie problem z climatroniciem w VB 2.0 DTi z 99'. A mianowicie gdy włączam klimatyzacje na niskie temperatury aby chlodziła mi kabina w cieple dni to wywala mi błąd zaworu EGR. przy wysokich temp. wszystko działa poprawnie... moze ktos sie juz ztym spotkał czekam na opinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłeś na kompie czy metodą zworkową sprawdzałeś jeśli tak najpierw podjedź na komputer potwierdzić swoją tezę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

metoda zworkowa dotyczy silnikow: X16SZR, X16XEL, X18XE, X20XEV oraz X25XE

nie dla diesli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na 95% problem z podciśnieniem.

O ile mi wiadomo climatronik (klapki) jest sterowany podciśnieniem. No i słynny P0400 (tak obstawiam) który często wyskakuję od podciśnienia.

Przyczyna:

1. Umęczona pompa podciśnienia - sprawdź wakuometrem (czy jak to cudo sie nazywa) na króćcu wychodzącym z pompy czy daje odpowiednie podciśnienie (-0,9). Jeśli > -0,6 to proponował bym wymianę. Używka ok 100zł.

2. Nieszczelne przewody, elektrozawory - sprawdź wakuometrem poszczególne odcinki układu podciśnienia.

Jednak w tym przypadku obstawiam na pompę. Pewnie nie daje już -0,9 i przy zwiększonym zapotrzebowaniu na podciśnienie w układzie czujniki wykrywają spadek poniżej minimum.

Edited by mosiolino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...