Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wasil110

2.0 dti przygasa po rozruchu na zimnym silniku

Recommended Posts

Aby zaoszczedzic pisania tego samego pozwole sobie wkleic link z opisem calej sytuacji,http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=50527

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie lepiej po prostu kopiuj-wklej?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiekchl

wydaje mi się, że się zapowietrza - jak postoi i potem zakaszle albo zgaśnie wygląda na to co piszę - o tym na forum jest dużo pisane - obejrzyj przelewy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

Siema ja mam podobny problem tylko ze mi nie zgasnie auto tylko spada do 500 i tak co trzy sekundy przez doslownie minute az troszke sie zagrzeje i jest wszystko super wtedy jak spadaja obroty to zadymi w tym momencie juz tyle szukalem i czytalem ze naprawde niewiem co z tym zrobic... moze byc to przyplywomierz? tyle ze trzy miesiace temu kupilem nowy 200zl dalem niewiem chyba to zamiennik ale nie mam pojecia czy to bedzie przez to:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nico85 spróbuj czegos takiego wieczorem zdejmij przewód podcisnienia od egr tego na kolek.ssacym zaslep ten przewodzik jakas tasma tak zeby nie ciagnał powietrza i rano odpal samochód i zobacz czy tez bedzie przygasał,bo ja tak zrobiłem i jes ok tylko ze na dojezdzie do skrzyzowania zapala mi sie czek ale nie zawsze.Przetestuj i daj znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

Zrobilem tak jak piszesz i mam dokladnie jak ty jest ok ale po chwili wywala mi check... czyli to oznacza ze co sie dzieje? pomyslalem ze przyplywomierz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co to oznacza to nawet chyba najstarsi indianie nie wiedza ,tez obstawiam przepływke ewentualnie to ze egr jest juz słaby i zaszybko sie podaje podcisnieniu lub cos z katem wtrysku

Share this post


Link to post
Share on other sites

....nie z katem wtrysku tylko z dawka paliwa....a kontretnie z tłoczkiem w pompie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drano a przestawiacz kata wtrysku ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

...przestawiacz działa bo odpala normalnie...potem nastepuje spadek obrotów czyli dostaje za mało paliwa...

pytanie czy przy spadku obrotów reaguje na dodanie gazu ? czy jest jakas reakcja ? czy obroty wzrastaja czy gasnie ?

U mnie na zimnym silniku to pierwsze odpalenie jest zawsze żwawe w zimie do 1000 obr -teraz 900 i po chwili obroty normują się na poziomie 750 -800 a o tym decyduje elektronika i mechanika pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

reaguje na gaz jes jeszcze tak ze jak odpale i dodam gazutak pod 1000 to wtedy nie przygasnie ale jak trzymam obroty ok 1000 to tak przerywa delikatnie sie dusi tak jagby dostawał paliwo z powietrzem (ale napewno zapowietrzanie moge wykluczyc) az kontem wtrysku chodziło mi własnie o przestawiacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...regenerowałes już pompę wtryskową ?......

....może to jest przyczyna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie gdyby była to pompa nie dało by nic odłaczenie egr-u

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem podobnie po dłuższym staniu auta ponad 24h wymieniłem 2 tyg uszczelniacze wtrysków i jak ręką odjął

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...w mojej VB EGR nawalił podczas jazdy ...zapalił się czek przeszedł w tryb awaryjny 3000 obr max....i do warsztatu ....dopiero tam okazało się co nawaliło....pekła membrama w EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

u mnie znowu jest tak jak pisalem wyzej zaslepilem wezyk egr i juz nie spada i jest ok tylko ze kawalek ujede i check swieci i jest tak ze kiedy spadaja te obroty to probowalem odlaczyc wezyk od elektrozaworu tego kolo filtra powietrza i kiedy go odlacze to juz nie spadaja a jak go wloze spowrotem to dalej spadaja wiec cholera wie o co tu chodzi mysle ze pompa wtryskowa tu nie ma do rzeczy chyba ze mi nie pyklo bo zrobilem 14000 km dopiero po wymianie pompy na nowa koszt 2700zl takze ja uwazam ze moze byc to przyplywka ale niestety nie mam z kad pozyczyc od kogos zeby sprawdzic zeby na darmo nie kupowac moze koledzy z podobnym problemem beda mieli pozyczyc od kogos na dzien zeby sprawdzic???

A co do tego kaczka to tobie ropa schodzila i sie zapowietrzal wiec to jest inna bajka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok u mnie tez myslalem ze egr cos nie halo ale kiedy spr filtr paliwa to mialem jasnosc spr nico85 swoj to tylko chwila a bedziesz mial pewnosc jak nie bedzie brudny od oleju pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

Ja to kolega dwa miechy temu przerabialem wlasnie te uszczelniacze wtryskiwaczy bo po nocy mi nie palil i ropa czarna byla bo mieszana z olejem silnikowym... ale wydaje mi sie ze to bedzie przyplywka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szczeniak83

Please login or register to see this quote.

Witam

Przyłącze sie do dyskusji bo mam podobny problem. To że autko mi zafaluje na obrotach to mnie nie martwi. Jakies dwa tygodnie temu auto nie odpaliło i diagnoza była że uszczelniacze. Po wymianie dalej lipa ale już zaczelo odpalać ale po jakimś czasie gasło. Padło na uszczelki pompy wtryskowej. Po tym wszytko ok. Prawie bo zdarzyło mi się 3 razy na przeciagu dwóch tygodni że po odpaleniu auto zgasło i musiałem kręcić około minuty żeby znowu odpaliło.Działo sie to jak na dworze było około 6-7 stopni i lekki deszczyk. Jakies pomysły co to może być?

Z góry dziękuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

Ja miałem coś takiego, że jak odpalałem po dłuższym postoju (po nocy, albo po ok 8 godz) po odpaleniu za dwie trzy sekundy bujną obrotami w dół, zakopcił troszkę i za chwilkę pracował normalnie.

Jak się odpalało nawet po kilkugodzinnym postoju to odpalał równo.

Ostatnio wymieniałem przepływkę z innego powodu i przy okazji zobaczyłem że i ten problem ustąpił.

Teraz odpala i id razu równiutko pracuje i nie zadymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

No ja jeszcze zauwazylem u siebie ze jak jest cieplej to po paru godzinach stania jak odpalam bez grzania swiec to wtedy obroty spadaja a jak jest chlodniej i swiece sie zapala na chociaz 2, 3 sekundy to jezeli nie ruszam nic to chodzi dobrze i nie spadaja obroty a jak poruszam pare razy gazem to znowu spadaja przez chwilke i pozniej juz nie... bardzo dziwna sprawa widze ze duzo osob ma podobny problem i nikt nie zna przyczyny:(

Odswieze temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....nic dziwnego w tym nie ma...tak to działa...ważne są parametry temperatury silnika ...jak jest zimno dostaje na rozruch większą dawkę paliwa i przestawia kąt wtrysku...odczuwalny jest żwawy "kop" po chwili parametry się zmieniaja i obroty stabilizują się

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nico85

he kolego po mojemu tak nie powinno byc jak obroty spadaja i dymi w tym czasie a za minute juz jest wszystko wporzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze ktos juz znalazł przyczyne?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest guzio34

Please login or register to see this quote.

w moim przypadku miałem nie szczelność w układzie paliwowym, mianowicie na śrubce od dokręcania filtra paliwa. wystarczy jak złożysz dodatkowy oring hydrauliczny taki żeby pasował na to śrubę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...