Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marek750

Jak wymienić reflektory przednie w polifcie / demontaż zderzaka [Vectra C, Signum]

Recommended Posts

Dodam tylko, że nie zawsze trzeba całkowicie zdejmować zderzak.

Zazwyczaj chodzi o to, żeby dostać się do śrub w dolnej części lamp. Do tego wystarczy zsunięcie zderzaka do momentu, aż odsłonimy te śruby i będziemy w stanie je odkręcić.

Nie trzeba wtedy ruszać 4-ch dolnych śrub trzymających od spodu zderzak (foto nr 1 - cztery żółte strzałki na dole).

Warto przed wyjęciem lamp zabezpieczyć krawędzie zderzaka i błotników przed zarysowaniem czymś miękkim, np. materiałem...

Przy ponownym składaniu elementów będzie łatwiej wsunąć zderzak i wpasować go we właściwe miejsce (głównie chodzi o mocowanie na styku błotnika/zderzaka/lampy).

Edited by Hatik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jezeli chodzi o samom wymiane jednej zarowki to rzeczywiscie nie warto zdejmowac calego zderzaka. Zwlaszcza jezeli ktos nie dysponuje garazem lub stosownym miejscem tylko robi to np. na parkingu. Jednak juz przy wymianie pary zarnikow zderzak warto zciagnac. Oszczedzi to zarysowan i wygiec zderzaka ktore to pozniej wplywaja na spasowanie zderzak blotnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki powyższej radzie zaoszczędziłem 150zł za wymianę żarówki w ASO.

Dziękuję za poradę - plusik poleciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie poszukiwales tych ciemnych reflektorow jesli mozna spytac i ile cie kosztowaly?

Pozdr

ps: zmien kolor tekstu 'żółte strzałki- mocowania zderzaka' bo bez zaznaczenia nie widac co jest napisane

Edited by Rhomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupiłem nie świadomie DEPO za 770zł z wysyłką i bardzo żałowałem - nie polecam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ah... myslalem ze to moze oryginaly uzywki po polerce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teraz są czarne bixenonki AFL

Edytowałem pierwszy post - dodałem opis jak odblokować ślizg i szczegółowy opis śrub które trzeba wykręcić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale kupiles w koncu oryginalne czy mowisz o tych DEPO? Gdzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na tych DEPO pojeździłem prawie rok, następnie przerobiłem oświetlenie na oryginalne bixenony AFL (nowe lampy instalacja itp).

Zostały mi tylko te srebrne co miałem na początku, leżą w piwnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A te srebrne bardzo łatwo zrobić na czarne.... max 2 godz roboty i mamy czarny środek ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozkleić, pomalować, skleić i tyle.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak jak kolega wyżej powiedział, ja też tak swoje zrobiłem a tu masz temat jak się do tego zabrać .

W razie pytań możesz do mnie pisać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja zapytam czy bez rozklejania kloszy da rade jakoś przeczyścić soczewkę h7 bo strasznie słabo świecą mi światła w mojej vc polift w maluchu lepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też mam to samo pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odbłyśniki wypalone więc światła brak. Rozklej i oddaj do metalizacji, chyba, że ten typ tak ma (bo najlepsze te zwykłe światła nie są)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

.....sorki za mały offtop - czy to pasuje do każdego poliftowego zderzaka przedniego?

EDYTA:

..dobra to jest chyba listwa z górnej kratki, a chciałem z dolnej

Edited by OKO50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka razy zdejmowałem już zderzak i do powyższej porady dodałbym jeden trick, który wielu może ułatwić zdjęcie zderzaka w polifcie.

Zderzak z boków jest mocowany na takie zamki w sankach i po odkręceniu torxów w nadkolach trzeba tam włożyć krzyżak, lub coś podobnego i lekko popchnąć do przodu aby puścił zamek. Wtedy bok zderzaka łatwo wyjdzie i nie trzeba się szarpać

Z kolei przy montażu zamek trzeba odpowiednio ustawić aby kawałek zderzak wszedł do niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, faktycznie przeoczyłem ten akapit

Za pierwszym razem mocno walczyłem ze zderzakiem.

Dopiero jak mi kolega wymieniał chłodnicę klimatyzacji to pokazał mi ten trick.

Z tym składaniem nie do końca tak jest. Trzeba ślizg ustawić w odpowiedniej pozycji

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też jestem ciekaw przepaliła mi się prawa żarówka i nie mogę do niej dojść, żeby wyjąć lampę trzeba odkręcić zderzak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To porada do polifta...Przeczytajcie mój post z tego tematu:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Są sposoby by nie zdejmować zderzaka do wymiany żarówek lecz lepiej zdiąc zderzak by mieć pełen dostęp , zdjęci go to banalnie prosta sprawa niestety trza pamiętać by zabezpieczyć się w nowe koki do zderzaka ( dolna część ) przeważnie zawsze do kosza po jednym demontażu a koszt nawet w ASO śmieszny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście mam na myśli cały czas Viki c po lifcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...