Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kirek09

Strzela w dolot 1.6 16V

Recommended Posts

Guest Kirek09

Dość często strzela mi w dolot. Gaz (na moje krzywe oko) I generacji. Po tym jak strzeli muszę długo go kręcić żeby w końcu odpalił. Teraz odpalany na LPG Zczytałem kody błędów według opisu na forum, a że nie mogę odczytać co to jest to podaje filmik i jak by ktoś mógł podać co to za błędy byłbym wdzięczny:

405 i 503? Pozdrawiam Edited by Kirek09

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GEPARD

Wg mnie to masz tam 3 błędy:

1405 - uszk zawór EGR

1503 - nieprawidłowa identyfikacja sygnału/modułu immobilisera

0400 - nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kirek09

Myślałem że te 1 mignięcie to dopiero start i za nim jest wyświetlany błąd, ale już widze że jednak nie. No to jak na razie zostaje mi zaślepienie tego egr bo nie mam abytnio kasy na nowy... czytając tematy o egr dużo już wygasło, linki nieprawidłowe etc. ta zaślepka będzie dobra:

Please login or register to see this link.

? Najpierw załatwię sprawę z EGR a potem z immobiliserem, inaczej tego nie widzę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GEPARD

Taką zaślepkę sam niedawno zakładałem i jest w porządku.

Takie zaślepki są montowane do zaworów z płaską podstawą - jeśli podstawa EGR ma jakieś wypustki, jak łebki nitów ( tak miałem u siebie) to tą zaślepkę musisz nawiercić w tych miejscach- inaczej nie będzie równo przylegać i silnik będzie łapał lewe powietrze. Nie wiem gdzie masz umiejscowiony ten zawór - u mnie był idealny dostęp z góry , jeśli masz z tyłu silnika to robota po omacku, ale wykonalna. Są na forum opisy na ten temat.

Inna sprawa czy ta kontrolka Ci zgasnie po tej modyfikacji - zawór EGR składa się z dwóch części: mechanicznej i elektrycznej. Jesli część elektryczna tego zaworu jest uszkodzona, to z pewnością bład będzie wyswietlany nadal nawet po zaslepieniu. Do złacza tego zaworu na 2 piny masz doprowadzone napiecie sterujące otwieraniem trzpienia , a z 3 pozostałych pobierana jest informacja do komputera o jego położeniu - jesli tutaj coś nie gra to bład gotowy!

Jeszcze jedno- ponoć są zawory, które wysuwają trzpień na zawnętrz ( a nie do środka jak było u mnie) - wtedy w takiej zaslepce należy wykonać jeden otwór pod ten tłoczek.

Zamów zaslepkę, zdejmij zawór z silnika , obejrzyj - dasz radę, powodzenia.

PS A może to długie kręcenie zanim odpalisz to efekt błędu immobilizera?

Edited by GEPARD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie w x16xel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kirek09

Please login or register to see this quote.

Tylko te kręcenie występuje dopiero po wystrzale, jak nie strzeli to odpala normalnie. Co do EGR to u mnie robota po omacku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakoś się to załatwi

Jeszcze mam takie pytanko. Czym odkręcić te śruby? Znaczy wiem że torxem ale on jakiego kształtu ma być, bo nie wiem czego mam szukać w sklepie. A w domu mam tylko śrubokręty torx

I wymieniłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zamontowanie tej uszczelki zajęło mi godzinkę a robiłem to pierwszy raz. Silnik równiej pracuje, i nie wywala mi aktualnie błędów. Więc na pewno coś się poprawiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...