Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest deska1

za duże ładowanie

Recommended Posts

Guest deska1

Jechałem sobie, a tu nagle słyszę, dodatkowy dźwięk w pracy silnika, jakby jakiś pasek za mocno się kręcił. Zapaliła się kontrolka akumulatora. Pojechałem do fachowców - sprawdzili za mocne ładowanie - rzeczywiście przy wiekszych obrotach kontrolka świeci się jeszcze mocniej. Pojechałem do domu się wypakować - na niziutkich obrotach jak kazali - włączyłem co się dało bo wymyśliłem, że trzeba jak najwięcej prądu zużywać. Jak włączyłem ogrzewanie szyby i lusterek to sie go nie dało wyłączyć. Po ponownym odpaleniu nie da się ogrzewania odpalić. Auto już na warsztacie - sprawdzają, ale żeby nie paść ofiarą super mechaniorów - bardzo proszę o sugestie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

poczytaj forum.

regulator napiecia, mostek - ogolnie alternator.

ogrzewanie szyby tylnej zalacza sie dopiero na zapalonym silniku.

jezeli nie mozesz wlaczyc ogrzewania szyby tylnej i lusterek to sprawdz:

przekaznik K1, bezpiecznik F3 40A oraz F40 10A, F41 10A , przycisk , multitimer (to on zalacza przekaznik po dostaniu sygnalu z przycisku).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deska1

alternator zregenerowany - zrobione diody prostownicze i łożyska (zgodnie z rachunkiem)ogrzewanie szyby działa ok, ale nie mogę przestawić daty i godziny na desce. To jednak mały problem. Bardziej martwi mnie, że nadal słychać jak coś wyje - jakby łożyska jakieś. Zaczęły w momencie awarii alternatora więc po naprawie powinno przestać. Nie wiem czy nie powinni mi wymienić regulatora napięcia - może to przegapili, dlatego wyje i zaraz znów się zepsuje? Proszę o rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze Ci wyje lozysko pompy wspomagania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

ustawianie daty - mozliwe ze styki sie zabrudzily i dobrze nie przewodza (styki pod ta guma ktora sie naciska).

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deska1

dlaczego akurat łożysko od pompy wspomagania? Nie napisałem że jak robili alternator to od razu rozrząd i pompę wody wymieniłem. Ale buczenie było wcześniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak mi sie skojarzylo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozatym pompa i altek na jendym pasku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> moge sie mylic ale sprawdz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej sćiągna pasek i pokrecic każdym kołem i posłuchać, moze któraś rolka chuczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deska1

który pasek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wieloklinowy - on napedza m.in altek, pompe wspomagania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewne chodzi o pasek klinowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodziło mi o wieloklinowy, nie rozrządu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deska1

a ktoś ma pomysł jaki może mieć związek buczenie z awarią alternatora - niby naprawili ale bez wymiany regulatora napięcia. lepiej z rana sprawdzę czy nadal nie ładuje za mocno - choć kontrolka akumulatora się nie spaliła na pewno bo się standardowo zapala przy rozruchu

Edited by deska1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...