Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
pepitto

Przebieranie-brak mocy-zamulona Vectra B x16xel

Recommended Posts

Witam-nie będę się rozpisywał bardzo nt. tego że zakładam temat skoro gdzieś tam już było to opisywane. Począwszy od google przez wszystkie strony forum nie mam odpowiedzi;opisu; dotyczącego mojego przypadku z Vectrą. Krótko a treściwie : zakup przy stanie licznika ~126000km ,krótko (ok.miesiąca przed) wymiana pierścieni na nominalne,świece,kable,rozrząd,uszczelki wszelkie po zdjęciu głowicy,filtry wszystkie. To co musi być wymienione jest wymienione. Jednak po krótkim czasie zastanawiało mnie że te 100 kucyków jednak powinno być czuć w pedale gazu. Po ok 2 tyg.od zakupu "jakby odetkała się dysza w maluchu" - auto torpeda. Tak około tygodnia. I do dziś - muł. Tydzień temu podmiana cewki (DIS) + nowe świece BRE5EK - dynamika lepsza TYLKO na chłodnym i zimnym silniku. Trochę telepie się przy ciepłym na PB an gazie bardzie wszystko bardziej odczuwalne. Przy rozgrzanej przyspieszając na PB - bardzo licho - a na LPG ponad 3000obr/min jawne przebieranie i muł.Kat. OK,płyn chłodniczy-Ok brak ubytków,czujnik temp.OK-lambda -OK-czujnik temp.powietrza dolotowego-OK. W dniu gdy założyłem cewkę i świece już myślałem że będzie dobrze,jednak po tygodniu znów muł. Jak zimna to jeszcze w miarę odchodzi na 1 i 2 biegu ale na mieście po jeździe dłuższej kiepsko uno wyprzedzać.Zapłon "na ząbku" nie przestawiony. Dziś sprawdzone ciśnienie =15 na każdym ! Elegancko. Co zamula furkę ??? Proszę o pomoc. W przypadku uwag proszę pisać. Z góry dziękuję Piotr. (pomijam kwestie LPG - od jakiegoś czasu latam na PB by "wykryć") EGR czyszczony (nie zaślepiony) Spalanie oleju ~0,8 /1000 - czasem po długiej jeździe buchnie na biało. Check nie świeci. Błędy wyświetlił : czujnik temp.pow.dolotowego i egr. Obie rzeczy podmienione i wyczyszczone.

Edited by pepitto

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik temperatury na ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik temperatury na

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowiadam na PW, u mnie nie była zamulona, falowały obroty i na ciepłym ciężko odpalić było(zalewał się) i potrafiła sama zgasnąć jak już była ciepła, wcześniej powymieniałem i poczyściłem wszystko co mogło mieć wpływ na falowanie obrotów i właśnie na końcu ten czujnik temperatury w bloku co podaje pomiary na kompa był walnięty lecz nie była zamulona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jeśli był walnięty czujnik temp dla ECU to wyświetlał check ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie i nigdy nie będzie błędu z tego czujnika ponieważ komputer nie rejestruje odczytów jako błędy (np 500 stopni )tylko odpowiednio reaguje, podaje odpowiednie dawki paliwa lub (tak jak u mnie) wyłączał motor w celu ochrony przed uszkodzeniem

Edited by Rafał X16Xel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam....wymieniłem wczoraj czujnik tem do ecu....wzkazowka obrotomierza stoi teraz jak zaklęta...przy dojeżdzaniu do krzyżówki już nie opadaja obr. do 500-400/min (tak jak wczesniej...) ale zamulenie pozostalo...czuje ze brakuje mocy z 1 gara !!(na bank) Moze zalozyc swiece 1 elektrodowe i zrobic mniejsza szczelinę ? .... przebiera na PB a na gazie jeszcze pardziej...tak od 2800obr/min czuc to bardzo wyraźnie.. :-( POMOCY :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK - fura naprawiona !!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to moze napisz co zrobiles

a nie tylko ''ok fura naprawiona''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne , ni widze problemu ...szkoda ze tak malo mialem podpoiedzi....

Zaprowadzilem do gaziarza po fakcie jak w ktorys dzien otwarlem mache i poczulem gaz.....zabralem spryskiwacz z woda i popryskalem wtryski BRC.....po kilku dniach czynnosc powtorzylem ....SZOK .....bąbelkowaly wszystkie 4 szt !!! Nadawaly sie tylko do wymiany bo puszczaly na łączeniu się plasitku z metalem. Także przerywania brak !!! Zero mułowatości ! Wymienione wtryskiwacze + przełącznik od gazu + wszystkie filtry z tym zwiazane + nowa mapa BRC. !!!! wszystko jak reką odjął ...... Auto jak igła !!!

Edit: Witam ponownie.....dodam tylko że po tym czasie wyszło to costale brałem pod uwagę ale ŻADEN mechanik ; EGR !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by Ravcio1985
edycja, polaczenie 2 postow / R1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...