Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kratek

olej na rurze od turba do IC

Recommended Posts

Guest Kratek

Witam jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Ostatnio zauważyłem w swojej Viki silnik 2.0 DTI olej na rurze która wychodzi z turba do intercoolera. Od spodu rura i intercooler zapaskudzony olejem. W czasie jazdy odczuwam mulistość na niskich obrotach muszę go cisnąć by się zebrał do wyprzedania. Do silnika często dolewam oleju ok 0.5l na 700-800km. Czy to oznacza, że nadszedł czas na regeneracje turbiny?? Jeśli tak czy mogli byście dobrego fachowca polecić w okolicach Ostrołęki-mazowsze.

Edited by Kratek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kotlet

Może kolego przelewasz ten olej ponad max poziom, i ci pluje turbo w IC. jesteś pewien ze zużywa ci tyle oleju? Wskaźnik na bagnecie w viki jest fikuśny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kratek

Please login or register to see this quote.

Utrzymuje olej pomiędzy wcięciami w takiej płaskiej części- to chyba wyznacza MAX i MIN. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Czytałem gdzieś na forum, że turbo mniejszy bądź większym stopniu pluje olejem? Czy to prawda?? Kiedy jest ta granica, kiedy trzeba się martwić o turbo? Jak narazie nie wydaje jakiś pokojących dźwięków. Tylko wywala olej prze IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Zdejmij wąż idący z IC do silnika i zobacz czy w środku(nie na zewnątrz) jest sporo oleju,jeśli jest mokro to turbo puszcza.Jeżeli jest suchy, to olej tracisz gdzie indziej(pół litra na 800km to za dużo) a to zapaćkanie na rurze pod egr to chyba co druga viki ma z moją włącznie.Acha, na gorącym silniku zobacz paluchem czy turbina ma luzy-jak ma -do wymiany.

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem tez może być rura odmy która wchodzi przed turbina jeżeli silnik będzie miał duże przedmuchy będzie pluł właśnie olejem w tym miejscu na turbo a dalej do kolektora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kratek

Dzięki koledzy za pomoc jeszcze dziś sprawdzę. Jak coś będę pisał co znalazłem.

No i stało się turbo nie działa. Mam olej w środku rury IC. Turbo wo gule nie tłoczy powietrza, a rura z IC do silnika robi się miękka gdy się doda gazu. Przy większych prędkościach świeci się CHEAK, dziś jadę na kompa. Dziwi mnie trochę że turbo nie wydawało żadnych dźwięków tylko wywalało olej, po czym przestała działać?? Sprawdzałem luzy na łopatkach od turba mam delikatne luzy w górę i w dół na boki nie ma. Mam pytanie czy regeneracja pomoże?? Trza szukać nowej turbiny???

Edited by Kratek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Mogę Ci polecić fachowców, którzy specjalizują się w Oplach

Ojciec z synem

Ojciec był "mistrzem" w Oplu na Warszawskiej (teraz jest tam Toyota)

i w tej chwili robią tylko u siebie w Łęgu Starościńskim.

Polecam z czystym sumieniem

Za kompa też biorą chyba 40 czy 50 zł

Jak chcesz dam Ci numer do gościa

Jak coś to wal na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kratek

Please login or register to see this quote.

Rura odmy jest jako tako sucha z wierzchu trochę zapocona.

Byłem na kompie. Wykazało błąd P1125, ale wyskakiwał świecąc się z cheakem gdy zbyt gwałtownie wcisnąłem pedał gazu. Po oględzinach turba= wymiana lub regeneracja. Co sądzicie o regeneracji turba, zabieg może pomóc. Turbo teraz wo gule nie działa, wcześniej waliło olejem. Zbyt późno to zauważyłem ale nic nie było słychać w czasie pracy turba. Jedyne co mogło budzić zastrzeżenia to może osiągi na niskich obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co masz na myśli przez w ogole nie działa? wirnik stoi? :> jeżeli nie czujesz że pompuje to mogą być różne rzeczy.. może zaworek sterujący?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P1125 - Accelerator Pedal Position (APP) System - system pozycji pedalu przyspieszacza (gazu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kratek

Please login or register to see this quote.

Wirnik się nie kręci. Byłem u majstra, który przedstawił diagnozę: wymiana turba. Gdyby chyba były inne przyczyny to na kompie by wskazało że jest problem z czymś innym np. z zaworkiem sterującym. A mam tylko błąd P1125 jak kolega Ravcio1985 napisał problem system pozycji pedału przyspieszacza. Wyskakuje jak chce się przyspieszyć, zbyt gwałtownie się wciśnie pedał gazu. Jazda bez turba masakryczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...