Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pałacyk

Vectra szarpie.

Recommended Posts

Witam

Ostatnio jak jechałem vectra x1,6xel zaczęła szarpać. Pojechałem do serwisu żeby sprawdzić co jest i po podłączeniu pod komputer wyświetlił się jeden błąd, niewłaściwa praca zaworu recyrkulacji spalin EGR w silniku. Serwisant mi zaproponował czyszczenie EGR i silniczka krokowego za 150zł. Moje pytanie czy opłaca się zapłacić za naprawę czy może samemu wyczyścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie do wróżki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może poszukaj na forum jak się to robi (na bank jest), podziel siły przez zamiary, pomnóż przez współczynnik talentu i posiadanych narzedzi i sam se odpowiesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> dobre - musze to zapisać hehe

ta warto samemu robic - poszukaj na forum - masz wszystko ładnie opisane... kroczek po kroczku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

czas powiedzmy 1 godzina

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba warto się troszke poduczyć niż dawać zarabiać serwisom ... a te 150 zł wydaj na alkohol - może ci się zwróci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo przelej polowe ze 150 Domlowi za motywacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj porady jak to zrobic bo jest na bank, a te 150 wlej do baku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porady chłopaki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Wczoraj zaślepiłem EGR i znaczna poprawa ale silnik potrafi jeszcze szarpać ale mniej. Dodam jeszcze że obroty biegu jałowego falują. Czy wyczyścić silniczek krokowy? A co do 150zł wleje do baku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyść krokowy a jak dasz radę to i przepustnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rozkręciłem kolektor dolotowy i zobaczyłem jak wygląda przepustnica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Please login or register to see this link.

(link do obrazka). Wszystko elegancko wyczyściłem razem z silniczkiem krokowym, rozpuszczalnikiem nitro. Później wszystko poskręcałem podłączyłem klemę od akumulatora i uruchomiłem silnik, cały czas pracował na biegu jałowym aż do włączenia wentylatora. Obroty są cały czas stabilne, ale nie jest jeszcze to na co oczekuję przy gwałtownym dodaniu gazu czyli przejściu z wolnych obrotów na wyższe silnik przydusza się. Macie może jeszcze jakieś pomysły co możne być nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie najlepszym sposobem na czyszczenie przepustnicy jest jej całkowite wytarganie z auta przemycie i przedmuchanie wszystkich kanałów.

Moze zalej auto czarnym STP do czyszczenia wtryskiwaczy i przepędz trochę.

Świece ,kable,filtry,lewe powietrze (posprawdzaj wszystkie wężyki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie pomaga. Mam jeszcze pytanie jaki wpływ na pracę silnika może mieć uszkodzona sonda lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogromny wpływ bedzie miala sonda .... a co ? uiszkodzona ? sprawdz ją...

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze mowiąć to sonda przy przyspieszaniu wpływu mieć nie powinna zadnego;) bo sygnał z sondy komputer pobiera tylko w momencie stabilizacji obrotów;) tak aby mieszanka byla stechiometryczna czyli 14.7:1. Taką mam wiedzę od pewnego dr. inż od teorii silników spalinowych:) Gdyby sygnał z sondy był brany pod uwage bez przerwy auto pracowałoby tylko na ustalonych obrotach np 1000 przynajmniej do serii yxxse gdze są juz sondy za katalizatorami

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak już mamy mówić szczerze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to kolega pytał o "wpływ uszkodzonej sondy na pracę silnika" nie na prace podczas przyspieszania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ot taka moja obrona - zeby nie bylo, że źle coś wyżej napisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwracam honor;) opuchlizna po wyrwaniu zęba rzuciła mi sie na oczy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zrobiłem pomiary sondy lambda wyniki:

1. Włączony zapłon 0,4v

2. Wyłączony zapłon 0,0v

3. Praca silnika na biegu jałowym 0,3v-0,7v

Może ktoś sprawdzić czy wszystko jest ok?

A tak że znalazłem nie podłączona kostkę

Please login or register to see this link.

Która znajduje się po prawej stronie silnika przy samym akumulatorze jest to kabel wychodzący od tej zielonej kostki.

Gdzie powinna być podłączona kostka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej zwróciłbym uwagę na świece i przewody niż na sondę. Dla sondy niby ciut przy wąski zakres pracy ale pewnie będzie to błąd pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapewne ma kolory: brazowy, brazowo-niebieski.

jest to kostka od czujnika poziomu plynu chlodzacego. wpina sie ja w czujnik zamontowany od spodu zbiorniczka.

wiecej -

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

brakuje Ci jednego chyba najistotniejszego parametru i nie wiem czy bez oscyloskopu do tego dojdziesz. Chodzi o przebieg czasowy napięcia, czyli mówiąc prosto częstotliwość "przełączeń" - w Twoim przypadku między 0,3V a 0,7 V (te wartości są akurat w miarę dobre). praca sondy lambda polega na takim sterowaniu dawką itd. aby skład mieszanki był możliwie bliski stechiometrycznemu czyli lambda=1. Sprawna sonda przy około 2000 obr/min między mieszanką bogatą (0,7V) i uboga (0,3V) powinna mieć kilkanaście przełączeń w ciągu 10 sekund.

EDIT. oczywiście dane dla rozgrzanej sondy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ilu przewodowe są sondy lambda w Viki X16XEL? Tylko jeden przewód sygnałowy (masa z obudowy) i bez grzałki?

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda ma tylko jeden przewód.

Pomierzyłem rezystancje przewodów WN:

Przewód "1" ~6 kom

Przewód "2" ~6 kom

Przewód "3" ~3 kom

Przewód "4" 0 om (Miernik zachowywał się jak by nie było przejścia)

Edited by Pałacyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie powinna być rezystancja nieskończoność skoro nie ma przejścia na tym przewodzie wysokiego napięcia?

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wymienić te przewody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A wymieniałeś kiedyś przewody wysokiego napięcia w tym samochodzie? są podłączone w dobrej kolejności (to istotne)? Masz różną długość przewodów czy wszystkie takie same? Na bank nie powinna być rezystancja 0 Ohm. Przewody powinny mieć 3-18 kOhm w zależności od wersji silnika i długości przewodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectrę sprowadziłem 3 maja z Holandii, chyba przewody nie były wymieniane od nowości, są jeszcze w koszulkach (plastikowe rurki) połączone po dwa przewody w jednej koszulce, mają także numerki od 1 do 4. Są różnej długości i ten 4 najkrótszy wskazywał na mierniku 0 ohm ale jeszcze sprawdzę czy na 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jak mówiłem gdyby przewód był przerwany to rezystancja by była nieskończona. Przewody zwykłe w instalacji jeśli mają przejście to mają 0-1 Ohma. A przewody wysoko napięciowe w zależności od długości powinny mieć 3-20 kOhm! Zero na pewno nie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...