Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lakus

Przytrzymywanie przy zmianach biegów wzwyż

Recommended Posts

Hejka,

Niestety nie mogę nic znaleźć na ten temat, wiec zakładam nowy temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Instalację mam 2 gen., zakładana na początku kwietnia, przejechane może z 1,5tyś. po drugiej regulacji. Sterownik Razmus plus (praktycznie to samo co Bingo)

Ustawienia:

PWA: 77 kroków

min. bieg jałowy: -10

max. bieg jałowy: +10

min. obciążenie: -20

max. obciążenie: +30

zaawansowane ustawienia silnika: wszędzie 0

cut-off 1300/34%

minimalna temperatura przełączania: 34 st. C

Skok do ATT:

- wzbogacenie 50%

- próg zadziałania TPS: 1,3V

Bezwładność TPS: 0,12V

punkt neutralny sondy: 0,44V

czas nakładania się faz benzyna/gaz: 0,3sek

Problem:

po przełączeniu na gaz do momenty póki silnik się nie rozgrzeje tak porządnie to przy ruszaniu i potem rozpędzaniu się, zmianie biegów na wyższe (biegi zmieniam normalnie, bez przepału) to zaraz po zmianie biegu i wciśnięciu gazu jest takie jakby przytrzymanie, zmulenie i dopiero po chwili idzie normalnie. Jak się fest rozgrzeje to jest to mniej wyczuwalne, ale ogólnie do pewnych obrotów jakby przymulał a dopiero powyżej przyśpiesza jak powinien.

Pytanie:

1) czy powyższe parametry są w miarę dobre? nie powinno być ryzyka za ubogiej mieszanki lub za dużego spalania?

2) czy da radę jakoś zneutralizować to przetrzymanie, zamulenie? Zrobić tak, by przyśpieszał od razu, a nie z "opóźnieniem"? Jakim parametrem się bawić? Co może wpłynąć na to?

P.S. Moja wiedza jest gorzej niż marna na temat ustawień gazu i tego co widzę na wykresach, ale próbuję jakoś nadrobić te braki. Niestety nadal nie mogę zbytnio załapać jak zrobić by auto było żywsze też na niskich obrotach, ale przy okazji, żeby nie paliło jak smok.

Edited by lakus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakus a czy przed zakładaniem gazu robiłeś coś z autem mam na myśli świece, przewody, filtr powietrza wymieniałeś bo to dużo daje przy regulacji ,ja po wymianie filtra stożkowego musiałem jechać na regulacje bo nie było żadnej różnicy, i obniż sobie przełączanie z benzyny na gaz 30 stopni trochę dużo daj 25 stopni bo w zimę to sobie trochę dłużej poczekasz na przełączenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, przed założeniem były wymionione i świece i kable na Boschowe, kopułka, palec.

Do tego były wymienione uszczelki, płyny, filtry. Można powiedzieć, że cały silniczek był lekko wyremontowany po zimie.

Potem założenie gazu.

P.S. Edytowałem u góry trochę parametry, bo przywróciłem parametry z ostatniej regulacji. Włączyłem sobie też cut off na 1300 obrotów i zubożenie 34%.

Nie wiem czy to to, ale jakby to przytrzymywanie na początku biegu troszkę jakby zmalało po włączeniu cut-off. Może być, czy tylko złudzenie?

Adi co do temperatury to właśnie chyba zostawię tyle, bo na zimę zawsze mogę zmienić, a do zimy jeszcze kupa czasu. Przy temp. 34 na gaz mi się przełącza przy obecnej pogodzie po równo 2km.

Edited by lakus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

witam

mam taki sam problem jak lukas przy zmianie biegu i depnięcia gazu zamula dopiero po chwil zaczyna ciągnąc dodam ze falują mi obroty wymieniłem filierek gazu przewody świece silnik krokowy i dalej jest to samo jeszcze potrafi trzymać obroty np jak dojeżdżam do krzyżówki na luzie to potrafi mieć 3 tys obrotów ma ktoś jakaś podpowiedz co to może być

witam

mam taki sam problem jak lukas przy zmianie biegu i depnięcia gazu zamula dopiero po chwil zaczyna ciągnąc dodam ze falują mi obroty wymieniłem filierek gazu przewody świece silnik krokowy i dalej jest to samo jeszcze potrafi trzymać obroty np jak dojeżdżam do krzyżówki na luzie to potrafi mieć 3 tys obrotów ma ktoś jakaś podpowiedz co to może być

witam

mam taki sam problem jak lukas przy zmianie biegu i depnięcia gazu zamula dopiero po chwil zaczyna ciągnąc dodam ze falują mi obroty wymieniłem filierek gazu przewody świece silnik krokowy i dalej jest to samo jeszcze potrafi trzymać obroty np jak dojeżdżam do krzyżówki na luzie to potrafi mieć 3 tys obrotów ma ktoś jakaś podpowiedz co to może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź (jak możesz) czy masz włączoną opcję cut-off. Ja jak sobie ją włączyłem, to mam wrażenie jakby jeszcze przymulenie było, ale już dużo mniejsze niż było. Również zaobserwowałem, że żywiej reaguje na każde naciśnięcie pedału gazu. Wcześniej jak wcisnąłem gaz to troszkę trwało aż się bujnął, teraz jest jakby lepiej.

Aaaa i jeszcze też zmieniłem max. obciążenie: z +20 na +30 - może to bardziej poprawiło niż cut-off. W każdym bądź razie jest lepiej, teraz pytanie jeszcze jakie będzie spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

cut-off co to za opcja ?? i czy trzeba jechać na kompa albo jak można to włączyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To opcja taka że jak dajesz na luz to silniczek krokowy terz sięprzymyka do jakiejść wartości obrotów silnika. Niby wtedy pali mniej i go nie zalewa gazem jak puscisz szybko z wysokich obrotów na luz, dojeżdzanie do świateł, hamowanie silnikiem. Ale w praktyce to róznie bywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

spalanie mam niezłe bo pali 8 litrów gazu na 100 km tylko dlaczego ten koleś co mi regulował nie włączył tego jak wiedział ze falują obroty i zamula go ??

Edited by kali261

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 litrów gazu na mieście, czy na trasie?

Jak na mieście to tak bym powiedział, że trochę niskie to spalanie. Jak na trasie to idealnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Cut-off nie ma nic wspólnego (chyba) z falowaniem obrotów.

A zwykli gazownicy co walą na ilość nie na jakość i byle nastawić klientowi jako tako to nie włączają cut-off, bo to dodatkowy czas i podobno trzeba długo przy tym posiedzieć, by odpowiednio dopasować.

Ja osobiście na chybił trafił ustawiłem i póki co nic się nie dzieje, tzn. nie szarpie, nie strzela.

Ale wróćmy do tematu. Ktoś wie czym najlepiej regulować, żeby auto po wciśnięciu gazu reagowało bez namysłu a nie z namysłem?

I co to jest ten próg zadziałania TPS? rozumiem, że to jest moment w którym parownik ma wzbogacać mieszankę, ale jak to się de fakto przekłada?

Im więcej V tym szybciej, lepiej, czy im mniej V?

Edited by lakus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

cykl mieszany 8 litrów tyle ze powoli tracę nadzieje na zrobienie tych obrotów i tego zamulenia już mam dość kiedyś miałem viki A i dołożyłem do niej 2 tylne łożyska bo jak wracałem nia z

Hiszpanii zaczęły wyć a ta to już mnie pociągła kupę kasy znacie może kogoś konkretnego w mojej okolicy co by podołał z tym żeby to było zrobione jak należy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Próg zadziałania TPS to poprostu wartośc od której tps zaczyna podawać informacje do sterownika gazu o tym czy został naciśniety pedał gazu. Jest on zamocowany na przepustnicy i porusza się razem z nią.

No jak jest stanie spoczynku to odczyty TPS jest np 0.12V a na max otwartej np 4.5V

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

a jeszcze jedno pytanie czy od kabli i świec mogą być takie objawy zamulenie i falowanie obrotów ?bo wymieniłem jakieś 3 tys km temu może to one taki efekt dają bo są jakoś walnięte !!!a i jeszcze czy lambda ma jakieś znaczenie ?

Edited by kali261

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w sumie od wszystkiego może zależeć. Sprawdz czy masz odpowiednio ustawiony zapłon. Mając gaz powinno się zdrowo wyprzedzić zapłon, żeby mieszanka się szybciej zapalała.

Sprawdź też czy przypadkiem nie zasysa Ci gdzieś lewego powietrza, czy przewody podciśnienia i inne takie masz drożne, a nie zasyfione.

Same przewody nowe także mogą okazać się walnięte, ale to byś czuł, słyszał przebicie przy dodawaniu gazu. Auto by ci szarpało i takie tam.

W zasadzie falowanie obrotów może być od wszystkiego co związane, a praktycznie związane jest wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poprostu chyba trzeba po kolei sprawdzać wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem taki problem że jak dodawałem gazu z obr ok 800obr/min do ok 2tys to tak jak by go coś trzymało. Pomogło wymiana kabli na nowe NGK. POtem zauważyłem że zaczoł się ciężej wkręcać do ok 2tys obr/min z wolnych obrotów. Po wymianie filtra powietrza jak by dostał z 20koni. Lecz pisałeś że filtry wymieniłeś jak i kable tyle co to myślę że należy szukac przyczyny gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jeśli o mnie chodzi to tak, filtry wszystkie, przewody także wymienione i to nie na byle NoName, a porządne firmy.

Na moje w moim przypadku wina leży w którymś z parametrów gazu (może za bogata mieszanka na jeszcze nie rozgrzanym do końca silniku), może próg zadziałania tps, albo nie wiem co.

Ale to jest tylko dopóki się silnik dobrze nie nagrzeje (gdzies pewnie tak do 50-60 stopni), potem już wogóle tego przytrzymywania nie czuć.

Moja teoria jest taka, że póki silnik nie osiągnie większej temperatury niż mam ustawioną temp. przełączania, to działa jeszcze automatyczne ssanie i podaje więcej paliwa/gazu, niż na silniku rozgrzanym.

Dlatego też to przytrzymywanie to pewnie takie mini zalewanie czy cuś w tym rodzaju.

Edit: Narazie nic nie będę zmieniał, bo nie jest to jakoś zbytnio dokuczliwe, a chcę sprawdzić spalanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by lakus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

witam byłem dziś u mechanika sprawdził wszystko okazało sie ze przyczyną jest regulator ciśnienia paliwa ale mówi ze to ciężko kupić czy to prawda ?? może mi ktoś powiedzieć czy w regulatorze może być paliwo on powiedział ze w żadnym przypadku chce sie tylko upewnić

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym co mówisz to jest od benzyny. jest takie coś faktycznie (resztek paliwa w wyjsciu co odczytuje ciśnienie ma nie być). Ale co to ma do jazdy na gazie to niewiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kali261

dexter ja tez nie wiem powiedział ze to jest walnięte to wymienię zobaczę co sie będzie działo

Please login or register to see this link.

czy to jest to coś ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest tak, że na benzynie obroty opadaja - NIE podnoszą się w trakcie zmiany biegów czy wrzucenia na luz.

Ale na gazie już przy ciężkiej nodze często się dzieje tak, że przy wysprzęgleniu obroty idą zamiast w dół to do góry. Zdarza się, że przy tym zapala się kontrolka check, błąd wyskakuje tylko jeden - 0325 - Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1. Zaznaczę, że ten błąd pojawia się średnio 1x/tydzień. Czy spalanie stukowe może mieć coś wspólnego z wzrostem obrotów podczas zmiany biegów/wrzucenia na luz?? Dodam, że samoczynne wysokie obroty utrzymują się do momentu zatrzymania samochodu. Jeżeli koła przestaną się kręcić, obroty automatycznie spadają.

Drugim sposobem na obniżenie obrotów, jeżeli już to zjawisko wystąpi jest przełączenie na benzynę. Wtedy odrazu obroty spadają. Ostatnio mechanik wymienił mi świece, krokowy, wyczyścił przepustnicę i zaworek, przypadłość została.

Jeżeli ktoś ma pomysły jak to ugryść, będę wdźięczny za porady.

Pozdrawiam

Dodam jeszcze, że pomimo wyskoczenia błędu spalania stukowego, silnik chodzi cicho, nie ma żadnego spadku mocy, nie ma odcięcia na 4,5tys - nie wiem skąd ten błąd..

Edited by przjurcz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fala

Wykręć czujnik spalania stukowego z bloku silnika,przeczyśc dokładnie blok silnika i sam czujnik w miejscach stykania się bloku i czujnika,jeżeli to nie pomoże to czujnik do wymiany.W tym czujniku to tam nie ma co się popsuć,chyba że przetarł ci się przewód lub został przerwany(uszkodzenie mechaniczne..)w większości przypadków winne jest zabrudzenie czujnika lub bloku silnika przez co czujnik podaje złe sygnały.Mi osobiście pomogła wymiana czujnika na nowy.Spalanie stukowe nie ma wpływu na obroty,musisz szukać innej przyczyny(krokowy lub lewe powietrze,EGR itp.).Jednakże zjawisko to występuje tylko na gazie,tak więc gaz do regulacji.Zostaw mechanika w spokoju bo ci pół silnika powymienia i jedż do gazownika na regulację.Jak nie pomoże regulacja szukaj lewego powietrza.POZDRO

Edited by Fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długim czasie, ale wreszcie zlokalizowałem usterkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> śmieszne, bo dowiedzialem się tego podczas innej awarii

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z odłączonym TPSem auto idzie równo, po podłączeniu TPSa ma taki jakby moment przytrzymania. Wniosek: trzeba dobrze ustawić albo bezwładność, albo próg przełączania, albo wzbogacenie. Pytanie tylko jak to dobrze ustawić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by lakus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...