Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest iszi

Czujnik temperatury spalin

Recommended Posts

Guest iszi

Witam

Otóż gdy kupiłem swoją Signum na początku po przekręceniu stacyjki pojawiał sie słynny

samochód z kluczykiem po odpaleniu silnika znikał. Po przejechaniu ok. 2 tyś km samochód z kluczykiem

przestał pojawiać się. Parę dni temu jechałem zawieźć znajomych na lotnisko i..... pojawił sie podczas

jazdy po czym zgasł itd pojawiał się i gasł, teraz samochód z kluczykiem pojawia się coraz częsciej

i dłużej świeci.

Podlłączyłem auto do opcoma i:

Ilość zapisanych kodów błędów:1

P1902 - Za wysokie napięcie czujnika temperatury spalin (rząd 1 czujnik 2)

(05) - Nie występuje

----------------------------------------------------------------------------

B2966 - Przycisk drzwi kierowcy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie

(05) - Obecny

Następnie pojechałem do mechanika ( mieszkam w Anglii) powiedział że zlokalizowanie owego czujnika

orz sprawdzenie czy działa to koszrt 2-3h (czyli około 100 funtów). Zatkało mnie.

Za miesiąc wracam do polski więc.....

1. Czy dojadę z taką wadą ok 2000 km bez problemów?

2. Co oznacza "(05) nie występuje" ? Gdy sprawdzałem podobne błędy w sieci zawsze jestn "obecny"

3. Może głupie pytanie ale nie znalazłem odp. Gdzie jest zlokalizowany ten czujnik???

(ponoć mogą kabelki być uszkodzone)

Silnik chodzi równiótko cały czas, spalanie takie samo jak w momencie zakupu ok 5,0 litra na 100km

Nie da się wykasować tego błędu , gdy próbuje wykasować pojawia się znowu

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

(05) - Nie występuje

oznaczy ni mniej ni więcej że błąd się pojawił (komputer go zarejestrował) jednak w momencie sczytywania błędów opcomem tego błędu nie ma.

dziwne że nie możesz wyczyścić błędu opcomem.

--

jacek

Edited by jacek wilczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że wogóle wiemy jaki to silnik ... (domyślam się że cdti ale który?).

Ten drugi błąd (

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> raczej możesz olać - połowa VC go ma i nic się nie dzieje.

Klucz jest raczej od tego pierwszego (P)

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest iszi

Please login or register to see this quote.

No tak rozpisałem się ... i najważniejszej rzeczy zapomniałem. Silnik to 1.9 CDTI 150km kod: Z19DTH 2005r

Właśnie dziwne....że się nie da skasować, dzisiaj spróbuję jeszcze raz. Ostatnim razem wykryło ok 10 błedow z czego 8 to pierdoły typu słaba komunikacja z can etc - przyczyną był sam opcom po aktualizacji firmware skasowałem wszystko, odpaliłem na nowo i zostały te 2 wyżej wymienione, których sie nie da skasować, z czego jeden dotyczący czujnika nie występuję a jednak....

A może Ktoś wie gdzie znajduję się ten czujnik??

ps Dzięki za odp

------------------------

.... jeszcze tak sobie myślę chociaż pewnie nie ma nic wspólnego.. czy ten czujnik ma coś wspólnego z kolektorem?? (ten mam napewno częsciowo niesprawny ta słynnna podłużna blaszka odpadła- tutaj będe umawiał sie w przyszłym tygodniu z kolegą Jabolkg na wymianę po przyjeżdzie do Polski)

Dzisiaj podlaczyłem jeszcze raz auto pod opcoma tym razem błąd czujnika temperatury spalin - aktywny, a ikona samochodu z kluczem występuje bez przerwy przy właczonym zapłonie czy uruchomionym silniku. Nigdzie nie mogę znaleźć jak ten czujnik wygląda- chociaż żeby wiedzieć czego szukać- nie wspominając gdzie....Może ktoś miał podobny problem??

Edited by iszi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to element układu wydechowego powiązany z DPFem (patrz rys)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według procedury TIS uszkodzony jest: B174 czujnik temperatury spalin. Ten kod błędu odnosi się bezpośrednio właśnie do niego bądź do jego obwodu prądowego (być może pojawia się czasowo zwarcie, wówczas napięcie przy zacisku 32 modułu sterującego wynosi ponad 2,23 V). Można pomierzyć to zwykłym testerem elektrycznym - ECM: 32, 33 (XC56) , czasem wystarczy odpiąć wtyczkę i przeczyścić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest iszi

Please login or register to see this quote.

Dziękuję Wszystkim bardzo, problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić.

Może komuś się przyda:

Please login or register to see this link.

obszerna dyskusja tycząca się owego czujnika, jakby ktoś miał podobny problem

Jako ciekawostkę- na początku chciałem wymienić na nowy- niestety zupełnie nigdzie nie można znaleźć tego czujnika (ebay, allegro i wcholere sklepów samochodowych online)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam może trochę późno ale ostatnio nie miałem zbytnio czasu, kumpel w swojej viki miał to samo wymieniliśmy czujnik na używany jest ok mogę podać ci namiar na gościa z Radomia ma handluje częściami do opla ma te czujniki coś ok 100.

Nowy w ASO ok 1100pln

Edited by karol307

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Teraz ja borykam się z tym problem.

Czy może ktoś napisać gdzie dokładnie szukać tej wtyczki by ją sprawdzić czy jest OK.

U mnie błąd wyskakuje praktycznie zawsze kiedy auto jest zimne np.: po nocy czy po 8h po pracy. Czy Waszym zdaniem może to być uszkodzony czujnik czy faktycznie wadliwa wtyczka?

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a ja sobie tak sprawdzilem opcomkiem i na 1 (kol) czujniku temp okolo 90 i napiecie 1,0 a na 2 (dpf) czujniku temp okolo 60 i napiecie 0,9... cos mi nie pasi, ale moze tak ma byc? jak jest u Was?

czy jak sie wymienia ten czujnik to trzeba cos ustawic, przypisac, czy zwykle plug&play?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj przeciera się lub przerywa kabel - jest dość durnie umocowany na odcinku pod podwoziem. Robota prosta, ale kanał/podnosnik raczej wymagany...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gregor83

Witam

Teraz u mnie pojawił się opisywany problem. Pytanie - czy chodzi o przeczyszczenie kostki koło silnika, do której jest podłaczony owy czujnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz cały obejrzeć na całej długości, ja stawiam że Ci padło pod spodem przy DPFie - zajrzyj pod spód samochodu czy Ci coś nie wisi pod spodem, jakiś kabelek urwany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gregor 83

Kabelek nie był urwany - padł czujnik, ale jestem już po operacji usunięcia DPF oraz przy okazji podniosłem moc.

Zobaczymy jak bedzie się teraz autko sprawowało.

Przy okazji będę miał DPF do sprzedania ( 9% nasycenia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TomaszT

Witam wszystkich

Od zakupu VC 1.9 CDTI zrobiłem 3000 tyś km i to by było na tyle stoi w serwisie:(Nie może być za pięknie!!!

Zapaliła się kontrolka że filtr cząstek stałych nie został do końca wypalony (mrugająca spirala od świec żarowych) i następnie samochód z kluczykiem.

Pojechałem do serwisu na komputer i wykazało że nie wypalił się do końca jak pokazuje kontrolka ponieważ czujnik temperatury filtra jest uszkodzony i wymiana jest konieczna aby filtr wypalał się i pracował prawidłowo. Koszt czujnika 750 zł+ wymiana razem 1000 zł po prostu super!!!

Będę wdzięczny za informację czy można kupić gdzieś zamiennik? Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzyj najpierw kabel cały do niego bo może sprawa jest banalna. U mnie dostęp może nie był najlepszy ale zdecydowanie lutowanie nie kosztowało mnie 1000 PLN

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tego typu części zamienne będą występować tylko w oryginale, kwestia ceny za robociznę jeszcze.

Na wszelki wypadek pojechałbym do innego warsztatu, ponieważ z reguły ASO nie szuka najtańszych sposobów usunięcia usterki i sprawdziłbym czy to rzeczywiście czujnik temp.

Każdy inny warsztat z pojętnym diagnostą będzie w stanie stwierdzić prawdziwą przyczynę takiego stanu.

Btw. z tego co pamiętam, mrugająca spirala świec żarowych w niektórych modelach oznaczała właśnie procedurę dopalania DPF.

Powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zubek73
przeniosłem posta / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukciom

witam!!!

Jestem posiadaczem Opla Vectry 1.9 cdti 120km, jakis czas temu zapalila mi sie kontrolka "samochodzik z kluczykiem" pojechalem do elektryka i podlaczyl pod komuter, pokazalo jeden blad i powiedzial mi ze blad byl od czujnika temperatury spalin pierwszego.Mam pytanie czy jest mozliwosc kupna takiego czujnika taniej niz w serwisie, ewntualnie czy wystarczy wykrecic go i wyczyscic?? gdzie moge zdobyc numer czujnika temperatury spalin?? Aha auto bylo sprawdzane od spodu i nie ma przerwanych kabli.

z gory dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam ten sam problem, urwany przewód do czujnika temp spalin przy DPF. Podaj mi namiary na tego gościa z Radomia od części do Opla. Planję wymianę całego czujnika z przewodami.

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten z Parczewa też ma, chyba też w podobnej cenie (na Allegro nick BERX). Zerknij czy da się polutować, bo może nie ma sensu nawet tej stówki wydawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym czujniku jest metalowa rurka (osłona przewodu). Czy ktoś próbował podłączać przewody do czujnika? Wg mnie trzeba tą rurkę rozciąć aby się dostać do miejsca łączenia przewodów. Proszę o wskazówki jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, u mnie przewód wyrwał się z mocowań które są już pod osłonką.

Same żyły mocowane są do kontaktów czymś w rodzaju elektrycznych mikrospawów (nie wiem czy to ma jakąś fachową nazwę) w każdym razie kontakty są chyba chromowane czy cuś bo zwykły lut ich nie zwilża, nawet po skrobaniu papierem ściernym.

Całość jest ukryta pod stalowym kołnierzem - tą rurką właśnie, trzeba ją rozciąć (poradziłem sobie dremelem) i zdjąć. W środku jest jeszcze kawałek miękkiego plastiku który w założeniu ma chyba chronić przewody, daje on trochę marginesu na błędy przy cięciu (jeśli ręka pójdzie nieco głębiej).

Mi się udało to polutować i działało około 10 miesięcy, potem lut puścił - jak się zaczęło robić zimno (tam jest dość ciepło przy wypalaniu DPF i pewnie różnica temperatur i rozszerzanie się to spowodowało) i w końcu wymieniłem na inny.

Morał taki że lutować ciężko, przynajmniej zwykłym topikiem.

Ale tak czy inaczej trzeba spróbować nawet na te parę miesięcy bo _ciężko_ znaleźć czujnik w dobrej cenie, a jeździć i wypalać filtr trzeba (a bez czujnika DPF się nie wypali i jeśli przez dłuższy czas będzie napychany powyżej 100% to może się skończyć permanentnym zapchaniem i koniecznością płukania!)

BTW ten inny co mam teraz też był przerwany (dostałem go za to w bdb cenie) ale już normalnie na przewodzie, to polutowanie tego i zaizolowanie było banalnie proste i 100% skuteczne.

Acha - po lutowaniu skuteczność możesz sprawdzić miernikiem i zapalniczką, ładnie widać jak zmienia się opór pirometru w zależności od temperatury.

Edited by k4syx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia!

Tak myślę, że po połączeniu przewodów można to miejsce zalać np klejem dwuskładnikowym aby ochronić połączenie przed mechanicznymi i termicznymi uszkodzeniami. Niestety pojawił się kolejny problem. Przy odkręcaniu czujnika ułamano gniazdo tego czujnika (pękł odlew). Myślę, że da się to jednak pospawać bo koszt nowego filtra DPF mnie dobija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samo dokładnie miałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od zmian temperatury przy wypalaniu ten fragment zaczyna krystalizować i robi się tak kruchy że mi się odłamał jak lekko ręką wkręcałem czujnik po lutowaniu, jeszcze zanim zacząłem kluczem dokręcać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spokojnie daje się to pospawać i nie ma z tym kłopotu. Zwróć tylko uwagę na jedną rzecz - jeśli pękło Ci w takich okolicach jak mi, to spaw-łączenie wypadnie gdzieś na ostatnich paru zwojach gwintu tej mosiężnej(chyba) śruby co dokręca czujnik. Więc będzie się całość zapierała przed wkręceniem. Z kolei jak zaczniesz na siłę dokręcać (bo idzie) to mocno zniekształci Ci się łeb tej śruby, bo jest bardzo miękka i wydrążona (złoży się do środka).

Więc najlepiej najpierw sprawdzić ręcznie ile wchodzi, a potem ewentualnie zeszlifować na gładko (np dremelem) ostatnie 2-3 (czy ile tam będzie trzeba) zwoje gwintu.

Tak naprawdę (sprawdzone doświadczalnie) wystarczy żeby pozostały 4-5 pierwszych i też się całość będzie trzymała mocno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik naprawiony!

Rurkę osłonową naciąłem wzdłuż, potem rozgiąłem i obciąłem prostopadle tak aby mieć dostęp do styków. Styki to takie małe konektory zagniatane, więc po rozgięciu zagniotłem w nich nowe przewody. Całość porządnie zaizolowałem izolacją termokurczliwą. Jutro jadę do mechanika przyspawać gniazdo czujnika i zabieram się za montaż. Jestem dobrej myśli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

BTW, miałem ofertę na czujnik (podobno nowy) za 230PLN oraz używkę za 200PLN. Tak więc godzinka mojej pracy i oszczędności są

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...