Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ziem

Błąd poduszki po demontażu zegarów

Recommended Posts

Witam!

Właśnie wymontowałem zegary żeby wyciągnąć TID'a do regeneracji, gdy poskładałem wszystko (oczywiście bez TID ) i przekręciłem kluczyk zapaliły sie standardowe kontrolki i po chwili zaczęły gasnąć. Zgasła też poduszka i zaraz się zapaliła. Nie wiem co mogłem zrobić źle że efekt jest jaki jest. Mogło sie popierdzielić coś z instalacją czy tylko wkradł się błąd który da sie skasować?

Z góry dziękuje za porady i pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Znając życie to poduchy teraz są niesprawne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego jak wyciagales licznik musiales miec wlaczony zaplon albo poprostu przy zapłonie sprawdzales czy wszystko swieci. To normalka ze wywalilo Ci blad poduchy, Słusznie zauwazyles ze teraz nie działaja. Nie działaja poduchy i napinacze pasów. Musisz jechac skasowac bład do mechaniora albo dorwac kogos z klubowiczy z kompem i

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:"> sie dogadac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tez myslałem.. a zastanawiałem sie czy odłączyć aku ehh. Ok to moze odezwie sie ktoś Lubeskiego z techem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic by sie nie stalo gdybys nie przekrecil stacyjki.

zawsze dla pewnosci zdejmij kleme bo co chwile mozesz kasowac bledy a to zawsze jakis koszt zbedny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

tech2, op-com, opel scanner bez problemu skasuja blad. ja sie kiedys zapomnialem i tez wlaczylem stacyjke i poducha wyskoczyla. opel scanner kumpla i bledu nie ma (przy okazji mozna sprawdzic jakie sa opornosci poszczegolnych poduch i zobaczyc w jakim przedziale maja sie miescic)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal99

Mam takie pytanie w temacie. Czy to jest reguła że taki błąd powinien wyskoczyć jak się włączy zapłon z wyjętymi zegarami? Bo ja przy zmianie oświetlenia w ogóle o tym nie wiedziałem i miałem zapłon włączony, a nawet potem odpaliłem samochód, bo było zimno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> I błędu żadnego nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz bylo o tym opisywane. ze mozna jezdzic bez zegarow i bledu nie ma prawa wywalic.

mozliwe ze kolega odpial wtyczke od poduszki kierowcy - innej mozliwosci bardzo nie widze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

kontrolka to tylko kontrolka nie jest czescia ukladu jak to ma sie w przypadku kontrolki ladowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal99

Dzięki. Też mi się tak wydawało, ale tyle razy już słyszałem, że nie wolno włączyć zapłonu, że aż mi się to zaczęło wydawać dziwne, bo u mnie nic się nie stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wolno wlaczac zaplonu jak rozpiales jakakolwiek zlaczke w ukladzie air bag bo to skutkuje bledem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

typowy błąd tych którzy pierwszy raz... zabierają się za demontaż zegarów, nie przeczytawszy forum,

mnie też on nie ominął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> (kosztowało mnie to 30 zeta - podpięcie do techa)

teraz już wiem że żółta wtyczka od "poduchy" nie może być odpięta gdy chcemy włączyć zapłon

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:">

ale ponieważ mam OP-COMA w sumie już się o to nie boję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jurek ale po co odpinac zolta wtyczke od poduchy kierowcy? przeciez licznik wychodzi bez odpinania jej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chwila zapomnienia i blad gotowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla sprostowania nie odpinałem wtyczki od poduchy i wydaje mi się że zapłonu też nie włączałem (ale tylko mi się wydaje) jedynie przekręcałem kluczyk na poz I żeby kierownica sie nie blokowała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może i wychodzi, mnie nie chciał więc odpiąłem wtyczkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mnie się wydaje, że kontrolka jest częścią układu, kiedy sterownik wykryje brak obwodu na kontrolce (przepalona żarówka lub wyjęte zegary) wywala błąd automatycznie (ja tak miałem, że włączyłem zapłon przy wykręconych zegarach) a jest to zrobione chyba po to, że jak nie świeci kontrolka po zapłonie to wiadomo, że układ nie działa bo w przeciwnym razie jak "sterownik" miałby informować kierowcę, że coś jest nie tak z układem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to powiedz mi dlaczego ja jezdzac 4 dni bez zegarow (oczekiwanie na nowe z dobra tasma) nie mialem bledu?

dlaczego Jurek odpinal licznik i nie wywalalo mu bledu (poza 1 razem gdy sobie rozpial wtyk air bag kierowcy) ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, może nowsze sterowniki nie wywalają błędu po wymianie przepalonej żarówki (bo to w sumie trochę bez sensu wymianić żarówkę i jechać kasować błąd), mi się to stało w vectrze z 96r. Ale taraz nasuwa mi się pytanie czy układ działa w momencie jak żarówka jest przepalona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja już już nic z tego nie rozumię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak bede montował TID'a to mam odłączyć kleme rozebrać wszystko, potem złożyć na końcu założyć kleme i wszystko ma być ok tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jest najlepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

ogolna zasada - jak robisz z air bagiem to odpinaj masowa kleme

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

SEBA_STA - mysle ze uklad dziala. najprosciej sprawdzic - wyjac zarowke i podpiac kompa (patrzac na bledy)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpinam aku to i tak zdejmuje obie klemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

TID po regeneracji i po montażu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Obyło się bez błędu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Dzięki Ryba-71 za kasacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravcio - z tymi błędami to jest jakoś dziwnie, czasem wyskakują a czasem nie... Jest błąd (chyba nr. 44) opisany jako błąd kontrolki, więc coś w tym jest, a czemu czasem się pojawia czasem nie to zagadka jakich wiele w Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dla pewności lepiej jednak odłączyć, roboty niewiele więcej a przynajmniej jest pewność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nom dziwne. czym to spowodowane ? - pieron wie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

[b0044 - Left Front/Driver Frontal Deployment Loop Circuit - drzwi kierowcy - obwod petli]

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Ty akurat podałeś inny błąd :22:

Ja kiedyś miałem ten sam który jest w tabelach m.in. na VU

Please login or register to see this link.

00044 Check Light (Airbag Control light)---Signal low,or circuit is broken (Za słaby sygnał lub przerwany obwód lampki kontrolnej Airbag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle tych tabelek ze mozna sie zgubic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

jezeli jest ten blad o kontrolce to po wyjeciu licznika powinien kazdemu wywalic blad a tak nie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze to jest tylko blad ktory sygnalizuje problem z kontrolka a nie rozlacza ukladu air bag.

ja licznik wyciagnalem,jezdzilem bez zegarow i zadnego bledu. widocznie tak ma byc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

00044 Check Light (Airbag Control light)---Signal low,or circuit is broken (Za słaby sygnał lub przerwany obwód lampki kontrolnej Airbag)

Taki błąd ja miałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

bywa. kazda Viki jest inna i inaczej reaguje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja nigdy nie mialem tego bledu a jezdzilem bez licznika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez mam blad poduszki po samodzielnym montarzu MID-a.Fakt ze przesuwalem fotel do tylu ale mysle ze wtyczka nie zruszyla sie a mialem brac sie za lutowanie jej na nowo ale to co wyczytalem w tym temacie to najpierw pojade na podlaczenie kompa i skasowanie bledu bo denerwuje mnie jak pali sie ta kontrolka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...