Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tomus89

Lekkie miganie (przygasanie)

Recommended Posts

Witam. Otóż mam taki problem, iż po włączeniu np kierunkowskazów na desce rozdzielczej jest tak jakby takie małe przygasanie podświetlenia (dokładnie licznik kilometrów) oraz w lampce na górze i delikatnie w reflektorach przód. Objawy tylko przy włączonych kierunkach lub światłach awaryjnych. Czy to wszystko jest od np zanieczyszczonej masy? Gdzie są wszystkie masy w samochodzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy wskazują na 3 przypuszczalne źródła usterki.

1. upływność na przewodach (m inn. masa)

2. akumulator

3. regulator napięcia

Do wszystkiego potrzebny Ci będzie miernik.

ad1.

ustawiasz zakres 20V włączasz silnik, światła, wentylator i inne możliwe odbiorniki energii i mierzysz napięcie bezpośrednio na alternatorze (obudowa-śruba plusowa), po czym powtarzasz pomiar na baterii. Różnica potencjałów nie może wynieść więcej jak 1,5V.

ad2.

Jeśli przy stałym obciążeniu różnica potencjałów mieści się w normie, to wyłączasz silnik i włączasz kierunkowskaz. Chwilowy spadek w czasie świecenia żarówek kierunkowskazów nie powinien być niższy niż 0.6v.

ad3.

Pierwszy pomiar - napięcie na zaciskach accu musi przy obciążeniu oscylować ~ 14V niezależnie od obciążenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam ten sam objaw, ale wykluczam aku i alternator bo obie rzeczy są świeże a letek byl sprawdzany wielokrotnie.

wiec gdzies nie ma masy, gdzie szukac??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najczęściej przyczyną jest korozja przewodu pomiędzy ramą a silnikiem. Wpierw jednak zrób pomiary i wstaw wyniki, by wszystko było jasne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też wykluczam akumulator, bo przed zmianą aku miałem tak samo jak teraz :/ po zmianie aku, który już całkowicie praktycznie siadł jest to samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

To i ja sie dolacze do grona osob ,ktorym przygasa cala deska w rytm wlasnie kierunkowskazow.

Alternator wykluczam na 100% ,akumulator raczej tez ,sprawdze moze jutro ta mase ,bo mnie to troche drazni ,a mam ten problem juz moze ze 3 lata

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi sie ze licznik ma mase lapana na srubie pod srodkowym kanalem (masa kontrolek i wskaznikow)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej nie jest problem masy licznika , na wyższych prędkościach dmuchawy słychać jak w rytm migania kierunków słabną obroty wentylatora - aku nowy , altek po regeneracji - pomiary OK .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje jeszcze kwestia zasilania skrzynki bezpieczników. Tor głównego kabla zasilającego i zabezpieczenie na nim. gdzieś musi być spadek napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

glowne bezpieczniki FV1-FV6 sa kolo aku i ida do skrzynki bezpiecznikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie na taką i przez Ciebie napisaną odpowiedź liczyłem bo jestem zbyt leniwy żeby poszukać schematu na dysku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">.

Reasumując: sprawdzamy styki bezpieczników i połączenia śrubowe jak i prawidłowość zagniatania kabla. Każdy odcinek można łatwo prześwietlić ustawiając miernik na zakres 2V i zmierzyć spadek przykładając końcówki pomiarowe równolegle do mierzonej linii. pomiar powinien w każdym przypadku być bliski "0".

Nie zapominamy o włączeniu obciążenia bo tylko tak ten pomiar ma sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...