Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ravag

zmulony na gazie przez katalizator

Recommended Posts

Witam,

znajomy ma następujący problem. Auto Vectra A, takie jak moje - 1.6 z katalizatorem. Gaz drugiej generacji. Czasami, kiedy silnik jest już ciepły auto na gazie lekko się dusi. Na biegu jałowym pracuje jak złoto, najbardziej czuć kiedy chce się gwałtownie przyspieszyć to w pierwszej chwili auto muli jakby nie miało mocy a po wejściu na wyższe obroty dopiero zaczyna ciągnąć. Do wymiany poszedł filtr powietrza, filtr gazu, świece, kable, nawet moduł zapłonowy a objawy dalej występują. Na benzynie tego tak nie czuć. Czy to sterownik gazu? A może zapchany katalizator (coś w nim dzwoni)? A może jeszcze coś się z parownikiem stało? Może ktoś coś podpowiedzieć? Dodam, że wszystko co związane z zapłonem wymieniliśmy na najlepsze, czyli świece NGK, kable Boscha, moduł Hella. Kosztowało to kupę kasy a objawy dalej się utrzymują. Czasami jeździ się zupełnie normalnie, czasami zmula. Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki przebieg ma parownik?

katalizator raczej dawałby objawy także na gazie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gazie przejechane około 70 tysięcy. Zawsze przed przełączeniem na gaz silnik był grzany na benzynie. A może to sonda lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak macie takie same furki - to wio na kanał i podmieniać

to co sie da sprawdzić ...

a np parownika jak sie nie da to bedziemy myślec

ale kata mozecie zamienic

sonde tez

ITD.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje wina będzie w ustawieniach sterownika.

Ja mam nową instalację ze sterownikiem RAZMUS PLUS. Z początku jak mi wyregulowali, to w sumie było ok, ale auto nie miało mocy. W 4 osoby na pokładzie i ja mu gaz do dechy i nic, kompletnie nic, dłuuuuugo trwało zanim się coś bujnął. Pojechałem na przegląd po 1000km i mówię kolesiowi, że auto nie ma mocy jaką powinno mieć. Wiem, że na gazie zawsze ma mniej, ale nie że aż tyle.

Koleś coś mi poprzestawiał, wzbogacił mieszankę i mam efekty jak Ty opisujesz.

Po zmianie biegów w górę pierwsza sekunda jest jakby ktoś mnie złapał na chwilę, potem zaczyna przyśpieszać, aż w końcu po pewnym czasie dostaje kopyta i idzie. Jak się porządnie nagrzeje, to nie czuć aż tak szarpnięcia, przyhamowania. Ogólnie czuć, że auto jest mocne i pewnie by całą kolumnę za sobą na lince pociągnęło, ale z kolei nie jest zbyt zrywne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Więc na moje niech kolega zanim zacznie wymieniać części niech podjedzie na regulację i pogada, czy coś da się z tym zrobić. Ja niebawem też mam zamiar jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę że to coś z parownikiem. Lub faktycznie sonda.

Ja miałem tak u siebie ale w 16v i winny był poprostu filtr powietrza, stary zapchany.

W czoraj odkręciłem filterek od gazu i cały był w syfie w postaci odadu i rdzy. Również może mi przytykac przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie podmienić nie możemy bo mieszkamy daleko od siebie, wskazówki przekazałem i zobaczymy czy to coś pomoże. Zastanawia mnie fakt, czy instalacja mogła się sama przestawić, bo skoro wszystko działało ok, auto było zrywne i przy tym mało paliło to czemu nagle miałoby coś się zmieniać. Filtry jak pisałem wymienione. Póki co jeździ, zobaczymy co będzie dalej. Na pewno napiszę jeśli coś się zmieni - dzięki za wsparcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

moglo, bo w parowniku zbiera sie syf, który należy spuszczać co jakiś czas

a parownik też ma określoną żywotność, 2 miesiące temu zmieniałem parownik w VA który ma nabite 100 kkm i wystarczylo, żeby ciulowo zaczal chodzić...

do tego gaziarz mi powiedzial ze na regulacje co rok przyjezdzac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co może tłumaczyć nieregularność występowania tych objawów? Z tego co wiem to od 3 dni nic się nie dzieje. Może już tak zostanie i będzie spokój

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli w instalacji gazowej jest silniczek krokowy to może on się czasami zacina. Ale to ciężkie do zaobserwowania i stwierdzenia na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może poczekać aż objawy będą czytelniejsze i występowały częściej? Póki co nawet jeśli kolega uda się do gazownika to ten będzie musiał mu uwierzyć na słowo, bo przecież nic się w tej chwili nie dzieje. Był niedawno wymieniać filtr gazu i gazownik widział parownik i wie ile auto przejechało, gdyby faktycznie coś było z nim nie tak to pewnie zaproponowałby wymianę. Z tego co się orientuję, ten zakład cieszy się bardzo dobrą opinią. Poczekamy jeszcze trochę i przy najbliższej wizycie u gazowników zapyta o ten parownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie jakby kolega mógł spisać wszystkie parametry jakie ma i jakie gazownik mu ustawi.

Albo jak wie lub może sprawdzić, żeby wypisał już parametry. Może coś po parametrach będzie można stwierdzić.

Jakby co ja swoje

Please login or register to see this link.

wypisałem, więc możesz koledze podesłać i może porównać ze swoimi (aczkolwiek tak jak czytam po forach to każdy ma inne i każdemu działa ok, więc ciężko do wyczucia).

Nie wiem czy moje są odpowiednie, ale takie mi ustawili + troszkę zmieniłem i jakoś tam chodzi. Muszę jeszcze przejechać trochę i zobaczyć ile spala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszedł jeszcze jeden objaw. Po rozgrzaniu silnika i przerzuceniu na gaz auto straciło ciąg. Gdyby nie był w ruchu, silnik pewnie by zgasł. Po ponownym szybkim przełączeniu na benzynę i raz jeszcze na gaz wszystko wróciło do normy i nie ma już żadnych problemów. Objaw ten wystąpił tylko raz do tej pory ale to dziwne, bo wcześniej tego nie było. Co to może być? Elektronika instalacji? Parownik? Może te objawy w jakiś sposób są ze sobą spokrewnione...

Share this post


Link to post
Share on other sites

być może wystarczy regulacja a może trzeba zrobić porządek z parownikiem - nie spróbujesz to się nie dowiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwis odwiedzimy na 100%. Niech to poprawią, naprawią, wymienią. Nic tak nie wkurza jak jakieś przypadkowe i nieznane objawy. Wakacje się zbliżają i auto znowu szmat drogi pokona. Musi być bezawaryjne i pewne. A z tego co wiem, to instalację drugiej generacji reguluje się tylko jedną śrubką i nic więcej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No reguluje się dwiema śrubkami zalezy jaka to instalacja. Jedna w parowniku druga na wężu. Jesli jest z silniczkiem krokowym to ta na wężu zastapion ajest silniczkiem krokowym i to trzeba dostroić w programie. Ogulnie to nic cięzkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...