Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Robert

Łącznik elastyczny plecionka / siatka

Recommended Posts

Witam mam wymienić tą część kupiłem w Interze i wydaje mi się że jest inna tam w tej starej co jest na aucie widać pod tą "latającą" plecionką taką jakby harmonijkę z rury czy to wchodzi w skład tej plecionki i tak się rozpołowiło czy poprostu ta harmonijka ma tam być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta plecionka nazwijmy ją oryginalna jest lepszej jakości, oprócz zewnętrznej siatki posiada też w środku mieszek z nierdzewki.

Większość dostępnych zamienników niestety wyposażona jest tylko w siatkę, i stąd ta różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko skąd oryginał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oryginał w ASO bagatela 600zł czy więcej... Paranoja!

Bosal ma w ofercie - nawet zamówiłem cała rurę kolektorową 385zł ale.... no właśnie - problem - bo przyszła rura do autka bez DPF, a na www był nr do CDTI z DPF. Oddałem ją i dostałem info, że faktycznie maja w katalogu taka część lecz jest jeszcze niedostępna - faza produkcji.

Mnie też dzwoni ta plecionka, kiedyś tylko na biegu jałowym teraz już w trakcie jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm a mozesz podrzucic jakis namiar na ten katalog bo ja doszukac sie nie moge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak nie mogles sie tego doszukac, mi zajelo to 15 sekund

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Swoja droga nie bede sie pier...niczyl z BOSALem, czesc w katalogu jest ale... nadal faza produkcji go obowiazuje czyli nie ma go dostepnego

Za wymiane zlacza elastycznego warsztat zaspiewal mi 250zl...

Zamowilem dzisiaj

Please login or register to see this link.

, wymienie sobie sam w garazu i basta

EDIT 13.05.2010

Wow! jestem pod mega wrazeniem wczoraj zamowilem ta rure o godzinie powiedzmy 13:30, dzis juz jest u mnie i czeka az bede mial wolna chwile. Jak na 150zl za rure z lacznikiem to jestem pod naprawde pozytywnym wrazeniem wykonania, solidnosci. Wyglada pozadnie, ciezka jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">, plecionka tez niczego sobie, kopia oryginalu! I nie wyglada tak licho jak na fotkach! Polecam!

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnę się pod temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ta "plecionka" ma jakieś znaczenie poza estetycznym? Pytam, bo wczoraj znalazłem kawałek plecionki jak się później okazało z mojego auta. No i nie wiem czy to jakiś dramat, czy nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecionka (w zasadzie łącznik elastyczny) ma działać tak, żeby nie przenosić dragań z silnika na wydech. Poza tym jest normalnym odcinkiem wydechu.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dodam... ze raczej powinien byc szczelny i nie dzwonic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja wiem do czego jest ten element wydechu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chodzi mi o to że ta "siateczka" (plecionka) uległa "biodegradacji" i teraz widać tam tą "harmonijkową" rurę (która normalnie jest zakryta przez ową siateczkę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta siatka to tłumik drgań, które przenoszą się z silnika przede wszystkim podczas jego rozruchu bądź wyłączania... Gdyby nie było tej siatki to z czasem wydech pękłby gdzieś tam albo rozleciałby się kolektor wydechowy, o komforcie jazdy już nie wspominając...

Siatka to elastyczny element wzmacniający a rura to element przewodzący, że tak powiem...

Musi być szczelny i basta...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to powiem tak: zaglądałem pod samochód i po tym oplocie śladu już prawie nie ma i nie widzę żadnej różnicy w zachowaniu się samochodu - nic nie wibruje, nić nie świszczy itp. i gdybym nie znalazł kawałka tej siateczki na drodze do bramy, to żyłbym sobie dalej w nieświadomości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"Póty dzban wodę nosi póki się ucho nie oberwie"...

I coś w tym jest...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh i wrescie nastala bloga cisza!

Wymienilem cala rure u tescia na kanale - troche gimnastyki bo 190 cm w kanale ciezko sie miesci...

Wracajac do sedna sprawy, rura pasuje procz paru a konkretnie dwoch malych niedociagniec:

- trzeba spilowac troche listwe ktora podtrzymuje hmm kolektor? taka gruba puszke wychodzaca z turbo jest na dwie sruby a trzecia do ramy silnika przykrecona, wiec spilowac troche ja i 1 z tych dwoch srub.

Warto wspomniec, ze sruby od strony DPFu trzymaly jak ja pier... WD40, klucz + przedluzka i puscily, przy kolektorze poszlo jak z platka.

A tak to jak ta lala rura

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stara po ogledzinach jest w dobrym stanie jak na 115kkm, plecionka w calosci nic nie poszarpana czy cokolwiek innego tylko w srodku plecionki rura dodatkowa od strony kolektora sie odczepila? "wyspawala"? chodzi o to, ze jeden jej koniec byl calkiem luzny w tej plecionce i on tak dzwonil. Rure umyje, dam do spawacza co da tam z 4 kleksy i bedzie na zapas

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aaa i nie zapomnijcie kupic nowych uszczelek - zaokraglone trojkaty nr czesci 5854981

PS. ciakawo wyglada DPF w srodku taka siateczka :> calkiem podobnie wygladala ta puszka w srodku co z turbo wychodzi

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy uszkodzona plecionka moze miec wplyw na buczenie tylnych czesci tlumikow i ich drgania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oj chyba nie bardzo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo uszkodzenia to raczej moga byc 2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

- zapchanie np syfem z kata ale to raczej malo prawdopodobne bo zatrzyma sie predzej w tlumiku srodkowym ten syf

- albo uszkodzenie siatki... wiec buczenie ale na wysokosci drzwi/kola badz smród spalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapchany kat oznaczalby tez utrate mocy a tego nie ma.Smrodu spalin tez nie ma.Uklad jest szczelny.Dziwna sprawa.Nie ma znaczenia,czy zimny czy cieply.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak tam sprawuje się nowa rura z plecionką po półrocznym użytkowaniu? Muszę wymienić plecionkę, bo puszcza spaliny i śmierdzi mi w kabinie. Pojechałem do zakładu zajmującego się wymianą tłumików i zaproponowali mi "wzmocnioną" plecionkę (niestety nie wiem, czy z metalowym mieszkiem w środku) z roczną gwarancją, ale to co mi się najmniej spodobało to wycinanie i wspawywanie jej na samochodzie. Łączna cena za usługę 180 zł, więc podobnie jak Twoja rura razem z plecionką (a na nią niby jest 2 lata gwarancji). I jeszcze pytanie co trzeba rozbierać aby odkręcić tą rurę od katalizatora wstępnego: wystarczy zdjąć osłonę silnika i będzie już dostęp czy trzeba rozbierać coś więcej (np. zderzak zrzucać)? Dużo jest z tym w sumie roboty?

Dzięki za odpowiedź.

Edited by zubek73
nie cytuj całych postów / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

plecionka nie jest elementem szczelnym i jak czujesz spaliny, to na pewno nie jest wina uszkodzonej plecionki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o zapach spalin to może metalowa uszczelka na połączeniu turbo z kolektorem albo katalizatorem puszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na pewno?? Bo jak podłoży się rękę pod plecionkę to nawet na wolnych obrotach czuć jak dmucha. Druga sprawa, że jeśli ona ma być nieszczelna, to jakim cudem spaliny miałyby przelatywać przez DPF? On daje opór, a jeśli plecionka luzikiem puszczała by spaliny, to do DPF'a za dużo by chyba nie leciało. Jakiś czas temu się tłukła, więc sądzę, że jednak jest z nią coś nie tak. Kolejna sprawa to, że jak ktoś ma zatkanego DPF'a to silnik potrafi zdusić. Jeśli plecionka miałaby być nieszczelna, to by silnik chyba nie gasł od oporu DPF'a. Dodam celem uzupełnienia, że śmierdzi w momencie zapalania silnika, na postoju, w trakcie jazdy już nic nie śmierdzi.

Edited by radeqs

Share this post


Link to post
Share on other sites

W trakcie jazdy nie śmierdzi bo pęd powietrze wydmuchuje spaliny do tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie dlatego wydaje mi się, że gdyby to było w przedziale silnika, to nawet w trakcie jazdy było by coś czuć. Stąd moje podejrzenie wobec plecionki.

PS. Dawniej nawet przy zapalaniu/na postoju nie czułem smrodku.

Edited by radeqs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opisuję doświadczenia z mojego signum. Na postoju czuć było zapach spalin. Przy jeździe było ok. Okazało się, że kiedyś przy naprawie turbo nie wymieniono mi uszczelki metalowej między kolektorem a turbo tylko założono starą. Jak wiadomo takie uszczelki są jednorazowe.

Po wymianie tej uszczelki (i jeszcze jednej przy okazji) wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może i masz rację, tylko u mnie przy turbo nigdy nie grzebano. Rozumiem, że taką uszczelkę może trafić. Ponownie zadam więc pytanie, żeby móc obmacać okolice turbiny, czy gdzieś spaliny nie wylatują wystarczy zdjąć osłonę silnika, czy trzeba jeszcze coś więcej rozbierać (np. zrzucać zderzak)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...