Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Piotrek.Dz

Pompka sprzęgła czy wysprzęglik??

Recommended Posts

Guest Piotrek.Dz

Witam.

Coś mi się porobiło ze sprzęgłem. Otóż pedał jest totalnie luźny, żadnego oporu nie stawia, oczywiście sprzęgło nie działa.

Poczytałem i wychodzi na to że to wysprzęglik padł albo pompka. Próbowałem odpowietrzyć, ale nic to nie dało. Coś tam pluło płynem przez odpowietrznik ale słabo.

Nie chcę od razu pruć skrzyni. Więc jak sprawdzić wysprzęglik i pompkę??

Czy przy wymianie wysprzęglika trzeba wyciągać całą skrzynie??

Dzięki i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba wyciągać skrzynie całkowicie. Odnośnie problemu to chyba jednak wysprzęglik skoro nic nie wylatuje z odpowietrznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Piotrek.Dz

Wczoraj jeszcze raz spróbowałem odpowietrzyć i udało się. Sprzęgło Działa ale przez szczeline na dole skrzyni pojawiają się krople płynu hamulcowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wysprzęglik do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem to samo...odpowietrzyłem układ i było ok...a co do wycieku to proponuje jechać do mechanika który ma kamerka taką w kabelki i zajrzy z czego dokładnie to wycieka...tka jak zrobił to u mnie i wyeliminował wymianę sprzęgła i wysprzęglika co proponował poprzedni szpec i chciał mnie wyje**ć na 2000zł a ten mi zrobił za 20zł odpowietrzenie i zajrzał kamerką...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli z Nad skrzyni nie ma innego wycieku, a z łączenia silnika z skrzynią kapie płyn hamulcowy, to bankowo wysprzeglik do wymiany i niestety skrzynie trzeba wyciągać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

Panowie proszę o pomoc! Wsiadłem rano do auta, odpalam wciskam sprzęgło i czuję,że łapie inaczej, chce wbić wsteczny i zanim wszedł zacharczało. No ale nic, wyjechałem z garażu, wbijam 1 i to samo, czuje,że sprzęgło łapie niżej. Nie poddaje sie i jade dalej, po czasie wszystko wróciło do normy. Pojeździłem troche i wróciłem do domu. Auto stało około 2-3 godzin, wsiadam a tu kompletny brak sprzęgła, nie pomaga pompowanie, zero reakcji. Patrze pod spód i widze delikatne kapanie, wg mnie płyn bo był dość rzadki a olej w skrzyni raczej jest gęsty.Ze zbiorniczka płyn hamulcowy nie uciekł. Poczytałem na forum i moja diagnoza- wysprzęglik. Kupiłem co trzeba, dałem auto do warsztatu, pogadałem z kolesiem co siedzi za biurkiem, kazałem wymienić sprzęgło i prosiłem żeby to właśnie przekazał mechanikowi, który u niego robi, bo gość za biurkiem nie bardzo kuma. Dzisiaj wpadam, skrzynia wisi i gość akurat wykręca wysprzęglik. Pytam go i opowiadam mu więc co sie działo z autem a on do mnie, że to niekoniecznie wysprzęglik,że to może pompka,że może zapowietrzyło się itd. Co do wycieku wg niego to nie był płyn tylko olej. Czy mógł byc taki zbieg okolicznośći,że kiedy padło mi coś w sprzęgle powstał jakiś wyciek i nie był to płyn hamulcowy tylko olej?Czy zawsze jak padnie wysprzęglik, płyn ze zbiorniczka wyciaka? Czy padnięta pompka może też dawać takie objawy jakie tu wymieniłem? Dodam jeszcze ze sprzęgło wraz z wysprzęglikiem, które wyciągnięte zostały z auta okazały sie w bdb a nawet idealnym stanie więc sprzegło (sachs docisk, tarcza LUK) zostawiam a wymieniam wysprzęglik i uszczelniacz.Auto kupiłem 3 miesiące temu, ściągane z niemiec, więc w niemcach ktoś to sprzęgło już wymieniał. Magik składa auto, jutro ma skonczyc, ale się zdenerwuje jak okaże się,że to nie wysprzęglik tylko cos innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jarek1986

Please login or register to see this quote.

ja miałem podobnie na początku miałem nisko pedał i to się pogłębiało, w końcu kiedyś wciskam sprzęgło a tu w podłogę. patrzę pod samochód, nic nie leciało więc wniosek ,chyba sprzęgło się skończyło albo pompka, najpierw wymieniłem pompkę i przez jakiś czas cieszyłem się że autko pomyka dalej jednak po miesiącu jakoś tak przy szybszej zmianie biegu coś jakby tompnęło ale po podpompowaniu sprzęgło było jednak po powroce do domu zauważyłem że ubywa płynu i po wstępnych oględzinach stwierdzono że wysprzęglik do wymiany po rozebraniu wszystkiego okazało się że faktycznie do wymiany jest wysprzęglik kolega dobry mechanik polecił mi żeby razem z wysprzęglikiem wymienić sprzegło bo też już swoje przeżyło i koszt części firmy sachs albo luk to niestety 1000zł sam wysprzęglik 600zł można to zrobić tańszym kosztem np firmy LPR za 200zł ale cena=jakość niestety a firmy luk i sachs robią części na pierwszy montaż wiec ja wybrałem sachs'a

mam nadzieję że nie przestraszyłem kosztem części ale do tego dochodzi koszt naprawy jest to między 400 a 700zł a jest tam duuużo dłubania ja robiłem sam ale jak ktoś jest zielony i nie ma gdzie to nie radzę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

Ja już części kupiłem, sprzęgło valeo i wysprzeglik maxgear, wiem,że ta firma to lipa ale mam kolesia w hurtowni i powiedzial mi,ze jak padnie to zalatwi to tak,ze zwrócą kase za robote i część więc zaryzykowałem i za wysprzęglik dałem 180zł( 24m-ce gwarancji). Chodzi mi o to czy się nie pośpieszyłem za bardzo z tym wysprzeglikiem, mogłem pompke sprawdzic najpierw. zmylił mnie ten wyciek między skrzynią a silnikiem, kapało tam delikatnie więc wg opisów z forum jak sprzęgło znika i kapie to wysprzęglik. Czekam aż mechanik złoży to do kupy jutro i okaże się czy sprzęgło jest czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest serpens

Witam panowie:)

Mam taki problem. Po nocy kiedy wsiadam do samochodu zauważam że biegi trochę ciężko wchodzą. Sprzęgło nisko wysprzęgla. Postanowiłem je mocniej wcisnąć w podłogę i co się okazało, biegi wchodzą normalnie. Kiedy przejadę parę kilometrów silnik się zagrzeje i trochę popracuje się pedałem sprzęgła wszystko wraca do normy, a biegi wchodzą jak w masło:)

Co to może być panowie zapowietrzająca się pompka czy wysprzęglik?

Z góry dzięki za pomoc:)

Edited by serpens

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

Zobacz pod auto i sprawdź na łączeniu skrzyni z silnikiem czy nie kapie płyn hamulcowy, jak kapie to wysprzęglik a jak nie kapie to sprawdź też pod pedałem sprzęgła czy jest mokro jak jest to może być pompka. Najczęściej jak się tak dzieje to wysprzęglik, sam sie o tym przekonałem. Nie jest to tania i szybka impreza. możesz też spróbować odpowietrzyć sprzęgło, czytałem też,że wymiana płynu hamulcowego pomagała ale to wszystko jeżeli nie masz objawów takich jak napisałem wyżej. W razie co mam nowe sprzęgło VALEO kliknij w link:

Please login or register to see this link.

P.s. Jak padł Ci wysprzęglik a nie wiesz kiedy miałeś zmieniane sprzęgło to wymienia się wszystko czyli wysprzęglik, sprzęgło i uszczelniacz. Robi się to po to,żeby za niedługi czas znowu nie ściągać skrzyni jak się coś zużyje. Ja akurat miałem nowe sprzęgło założone, wysprzęglik też wyglądał jak niedawno wymieniany a jednak padł. Jak zwykle OPEL wymyślił,żeby umieścić go w skrzyni i płacić później za części jak za zboże, o robocie nie wspomnę, tak samo jeżeli chodzi o piastę koła tylnego:/

Edited by Lotus84

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest waski101

panowie jestem świeżym posiadaczem vectry b 2.0 dti

i już mam kłopoty moje sprzęgło brało przy prawie samym końcu :/ spróbowałem odpowietrzyć układ odpowietrznikiem przy skrzyni i tu pojawił sie kłopot bo za chiny nie moge odpowietrzyć pedał wpadł i tak już został bardzo mieki i sprzęgło nie działa

czy pompkę mam do wymiany ??

jaki płyn hamulcowy się leje

i czy dużo rzeczy trzeba rozebrać aby wymienić pompkę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zielu31

Please login or register to see this quote.

W twoim przypadku to pompka na 100% miałem identyczny przypadek. Ja przez ostatni rok wymieniłem już dwie pompki i komplet srzegła z wysprzęglikiem. Mój ojciec jeździł nią wcześniej przez dwa lata i wymienił taki sam zestaw plus skrzynie. W związku z tym wiem to i owo w tym temacie i radze wam pod żadnym pozorem nie kupowac cześci tanich gównianych firm. Mojemu staruszkowi mechanik polecił na poczatku pompkę HARTA bo niby że to taka tania i dobra, kupił pierwszą odrazu po montażu ciekła wymienił na taką samą i taki sam problem, później skusił się na ATE droższa chyba ze stówkę ale wytrzymała ze 20 000 km i padła w zupełnie taki sam sposób jak opisałeś w między czasie wymienił też skrzynie na regenerowana i komplet sprzegła wysprzęglik oczywiście znowu tej taniej i świetnej firmy HART kosztował jakieś 400zł wytrzymał około 15 000 później już mi pierdykneło całe sprzęgło (i to w czasie wyprzedzania) mechanik stwierdził, że ten hartowski badziew juz od dłuższego czasu sobie musiał podciekać paćkająć przy tym tarczę sprzęgła płynem i to od tego rozpadł się cały zestaw. Ja załozyłem tym razem jakiś droższy kosztował mnie około 600 zł zrobiłem już jakieś 10 000 i jak narazie jest ok zobaczymy tylko jak długo.

Nie wiem jak to jest w dieslu ale u mnie w 2.0 benzynie wyciągnięcie pompki zajmuje jakieś 15 minut jeśli ma się odpowiedni klucz na grzechotce a robi się to następujaco:

Mniej więcej w przed pompą hamulcową (patrząc od przodu auta) znajduje sie takie pudełko ze stycznikami trzeba je odpiąć z zatrzasków po bokach wyciągnąć do góry i na bok. Wtedy już widzimy na scianie grodziowej pompkę sprzegła przykręconą dwoma śrubkami a właściwie nakrętkami na klucz 13. Odkręcamy je i tu właśnie by sie przydała grzechotka z nie za długą przdłużką, później odpinamy ten metalowy wężyk na końcu pompki (trzeba wyciągnąć zawleczkę w bok). Nastepnie trzeba wsadzić głowę pod pedeały dla wygody dobrze wyciągnąć rurę do nawiewu na nogi oczywiście kierowcy i ukaże nam się w ten czas następna zawleczka która blokuje sworzeń który to z kolei blokuje tłoczek pompki do pedału. Najlepiej uporać się z nia śrubokrętem płaskim puźniej już tylko wyciągamy pompkę i odpinamy gumowy przew€d. Najlepiej to zrobic przy pompce i nad poziomem zbiorniczka z płynem bo w przeciwnym razie nam cały ucieknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

Witam! Minęło już trochę czasu i trochę kilometrów przejechałem i jak na ta chwilę wysprzęglik śmiga bez zarzutów. Przypomnę,że jest to firma MaxGear za około 180zł także na ta chwilę polecam tą firmę jeżeli chodzi o część z tańszej półki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam odgrzeje kotleta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Problem taki sam jak u poprzedników tzn, jadę jadę chciałem zmienić bieg a tu nie ma sprzęgła, wcześniej nic się nie działo zadnego podejrzanego dzwięku ani nic, poczytałem na forum i wniosek taki że raczej wysprzęglik, ubyło mi troche płynu hamulcowego i skrapla sie na łączeniu silnika ze skrzynią

Please login or register to see this link.

Jutro będę zamawiał go i wymieniał ale nie mam 100% pewności ze to to, noi pisze do was z zapytaniem czy to własnie on ? o.O

Słyszał ktoś o firmie FTE, bo taki maja w sprzedaży u mnie na zamówienie za ok 370 zł ?

Edited by CrimNice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam wysprzęglik FTE, jeździ już jakies 80 tysi dobrze jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIAŁEM KIEDYS VB wysprzeglik kupiłem valeo chyba 450zł placilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki a orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana tego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ok 350 do 500 nawet, tak sądzę. Zależy na pewno od regionu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam od pewnego czsu po wcisnieciu sprzegla bylo slychac jakic gwizd ale z czasem przeszlo do dzis dzis wlasnie stracilo mi sie sprzeglo nic nie cieknie a biegi niechca wchodzic na zapalonym silniku jak wsadze bieg na zgaszonym silniku i odpale to po wcisnieciu sprzegla dalej jedzie pomozcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dziś miałem takie zdarzenie. Wyjeżdżam ze skrzyżowania, zmieniam bieg i pedał wpadł do podłogi.

Patrzę pod maskę, a tu odpadło od skrzyni takie coś:

Please login or register to see this link.

W poradniku i tu na forum wyczytałem, że to łącznik odpowietrzania sprzęgła, ze skrzyni wystaje taki bolec, domniemam, że to końcówka wysprzęglika.

Bolec ten jest zagięty w bok, co pewnie było przyczyną wyłamania plastiku w łączniku i tego, że całość odpadła.

Dodam, że wcześniej nie było słychać żadnych podejrzanych dźwięków, sprzegło działało sprawnie, nic nie ciekło z okolic skrzyni (coś mi paprze na tłusto z zewn. plastikową obudowę rozrządu, w środku rozrząd suchy).

Moje spostrzeżenia (pytania), zanim umówię się z mechanikiem:

1. Do wymiany wysprzęglik? Zapewne trzeba ściągać całą skrzynię.

2. Czy razem z nim robić sprzęgło, domyślam się że tak, auto mam 3 lata i nie wiem czy kiedykolwiek wcześniej ktoś robił sprzęgło (jeśli wierzyć licznikowi 186tyś. km).

3. Czy z tą urwaną częścią mogę scholować jakoś auto do domu z pomocą znajomych (ponad 40km)? Chodzi mi o to, żeby nie stracić hamulców na czas holowania, czy jeśli uzupełnię płyn hamulcowy to wystarczy do holowania pod warunkiem że nie nacisnę pedału sprzęgła (domyślam się że pompka sprzęgła wtedy wypchnie tym wężem płyn), a może trzeba to jakoś zaślepić?

4. Poszperałem na allegro, zestaw kpl. tj. tarcza+docisk+wysprzęglik firmy LuK nr 621 2378 33 (wg mnie ok, sprawdzane na stronie katalogowej Luka, ale ja na 100% nie ejstem pewien czy mam skrzynię F17, raczej tak.). Taki zestaw ok. 900zł.

Z góry dzięki za pomoc.

Edited by amon31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Króciec ze zbiorniczka płynu hamulcowego idacy do pompki sprzęgła jest umieszczony powyżej dna, więc hamulców nie stracisz, nawet jak wyleci płyn przez obwód sprzęgła. Moim zdaniem wymienić przewód z tym trójnikiem i spróbować to odpowietrzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, dziś skonsultowałem się z kolegą, który robił już koło sprzęgła w swojej viki ale starszy silnik, jego znajomy mechanik zna na wylot oplowskie silniki, sprawdzili jeszcze w katalogu i to plastikowe ustrojstwo co jest na fotce obok łącznika jest wciskane od wnętrza skrzyni, jest to ponoć cały element z fragmentem rurki, który przykręca się z jednej strony do wysprzęglika, a z drugiej tym właśnie plastikiem wciska w wylot ze skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam plastik wchodzi od góry, natomiast, żeby spełniał swoją rolę, to trzeba wyjąć rurkę od wysprzęglika i przełożyć przez ten plastik. Jeżeli tylko dlatego miałbym skrzynie zwalać, to spróbowałbym zrobić jakąś zawleczkę, żeby rurka nie wpadała, albo po prostu spróbował zapiąć bez tego plastiku, też powinno działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...