Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

HarryBDG

Instalacja LPG w 1,6 16V X16XEL

Recommended Posts

Witajcie!

Jako, że ceny benzyny są coraz wyższe, a nie zanosi się na to żeby malały postanowiłem zamontować instalację LPG.

Mam w związku z tym kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi.

Posiadam silnik 1,6 16V X16XEL, jak większość z Was wie - olejożerny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Aktualnie bierze mi ok. 0,4l na 1000 km. Jeżdżę na 10W40.

Czy po założeniu gazu wartość ta wzrośnie?

Jeżeli tak, to mniej więcej o ile?

Czy warto później zainwestować w olej mineralny czy po prostu dolewać półsyntetyk?

Sprawa samej instalacji. To czy warto zainwestować więcej pieniędzy i założyć instalację BRC, czy wystarczy STAG 4 czy ZENIT? Oczywiście sekwencja.

Prosiłbym o opinię o tych instalacjach.

O co pytać gazownika przed montażem? Na co zwracać uwagę? Będzie to mój pierwszy samochód z LPG.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Dawid

Edited by HarryBDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zmieniaj na mineralny

bardziej od marki instalacji ważny jest jej dobry montaż i zestrojenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo Ci tego oleju bierze.Moja przy przebiegu 190 tys. km w tym 100 tys. na gazie brala tyle oleju ale na 10 tysiakow.

A moze lejesz cos z Orlenu Platinum?

Podstawa to sprawny uklad zaplonowy( kable WN , swiece, DIS).

Tak jak zubek pisze wazne jest jacy fachowcy beda zakladac instalacje.

Ja w swojej poprzedniej Vectrze odkrylem chamsko wkrecony blachowkret w podloge z tylu.

Wyobraznia niektorych gazownikow nie zna granic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam x16xel,który bierze mi ok 0,5l na 10tyś km czyli prawie nic.

W piatek zakładam sekwencję u znajomego gazownika.Nie mam pojęcia co mi założy ale dość sporo jest aut,które robił (daje ramki do tablic rejestracyjnych z reklamą i jak takie auto spotkam to pytam).Wszyscy jak na razie zadowoleni.

Koszt to 2500zł już nie mogę się doczekać bo szlak mnie trafia z ceną pb.

Nie wiem co się zmieni jeżeli chodzi o branie oleju.Wiedzę na temat lpg czerpałem z forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie terz brał mało oleju jak jeździłem na PB. wychodizło na 10tys około 2L . Po założeniu LPG bierze około 4L.

ALE są na to ytłumaczenia;

1 na PB jezdziłem jak emeryt max 2-3tys obr, teraz 3-4tys obr i jazda do przodu

2 zwykła instalacja IIgen za 900zl

Ale na LPG zawsze będzie troche wiecej brało oleju ale bez przesady.

Załóż Stag 300 lub Stag4 i bedziesz zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wypowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powielę jeszcze pytanie na które nie padła odpowiedź:

O co pytać gazownika przed montażem? Na co zwracać uwagę? Będzie to mój pierwszy samochód z LPG.

Z tego co wyczytałem na forum i co powiedział gazownik to awaryjne są wtryski Valtek'a - ale są tanie.

Co sądzicie o wtryskach MATRIX? (czy jakoś tak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixy to juz wyzsza półka, choć nie najwyższa. Co do brania oleju to mój bierze ok 0,5-1 litra od wymiany do wymiany, i to się po założeniu instalacji nie zmieniło, może nawet mniej bierze.

Co do gratów to lepiej wyłożyć 2 stówy więcej i założyć lepsze graty. Nawet jeśli Alaska ma obrobić tą moc to jednak sugeruję założyć coś lepszego cena minimalnie większa a w zimie będzie lepiej.

Oprócz ogólnie dobrze nawierconego kolektora trzeba zwrócić uwagę na strojenie. Nie może być tak jak często robią autokalibracje i auto do klienta. Strojenie na drodze to podstawa.

Ogólnie te silniki dosyć dobrze chodzą na gazie, ja zrobiłem juz ponad 40 tyś i wymieniłem wtryski i reduktor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry popytaj kto gdzie ze znajomych zakładał instalację i czy jest zadowolony, szukaj sprawdzonego speca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam silnik. Od roku jezdze na instalacji Stag 300 (instalowany w Elblagu) . Fachowo zalozony gaz cechuje sie normalnym spalaniem (8-9l .LPG) i bezproblemowa jazdy. Jezdzisz tylko na przeglad. Odnosnie oleju to nie odczuwam roznicy w "braniu" oleju, chociaz Tobie duzo bierze. Ja od wymiany do wymiany (10tys.km) dolewam 1l Mobil polsyntetyk 10W-40.

Sluszna uwaga kolegi wyzej , po zalozeniu gazu ,przewody ,swiece warto zmienc!!

Edited by bajb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stag 300, 4 latka prawie, 50tys. Na razie problemów nie było. Jeden wtryskiwacz padł ale wymienili na gwarancji. Spalanie niezłe.od 7 do 10 jak się przydusi i po mieście. Ale generalnie 8-9.

Spec najważniejszy. Jak dobrze założy i dostroi to ma być dobrze.W poprzednim autku (ford fiesta) miałem nawet nie wiem co, ale nie sekwencję i problemów nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

jak cisniecie to do 10l/miasto spalanie macie ?

Ja mam dielo LS sekwencja (+ walteki)i jak jade 90km/h spala 7,7l/100km; 120km/h=9l/100 autostrada, a w miescie spala ok11l przy wolnej jezdzie. max->14,5l . Nie macie za uboga mieszanke? Te silniki maja spalanie 10l w miescie PB95 a przy gazie powinien 10%-20% wiecej spalac...

Uwazajcie na zawory !

w 7 miechow zrobilem na gazie 25tys km.

Ile wytrzymuje srednio reduktor i wtryskiwacze?

Edited by maxdredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie spalanie jak w podpisie. Co do wytrzymałości Valteków to ciężko coś powiedzieć. Mogą wytrzymać długo bo są w miarę długo bo sa w miare odporne na syf, ale mogą się także rozkalibrować po 5 tyś i trudno będzie to wyregulować. U mnie jeżdziły ok 35 tyś ale przy 30 przyszła zima i zaczęło się szarpanie na zimnym silniku. Przeżyłem jeszcze jakoś zimę ale miesiąc temu zmieniłem na magicy i reduktor alaska tez zmieniony na MagicIII. Jak ciepło to tego nie czuć tak bardzo ale w zimie wychodzą wszystkie wady. Do tego Valteki jak się rozkalibrują to nie idzie ustawić mnożnika bo leją jak chcą. Po wymianie na magicy jest dużo lepiej, ale dopiero przejechałem 7 tyś więc ciężko coś powiedzieć o wytrzymałości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś odbieram moją kobyłę od gazownika.

Już nie mogę się doczekać.Po tym zabiegu Vectra będzie chyba miała u mnie dożywocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

Napisz jakie masz spalanie w tej wiki z nowym gazem...

oby sie szybko kasa zwrocila !!

pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny garzet wymyslili, ciekawe jak się to sprawdza w praktyce.

Please login or register to see this link.

Jak bym to widział już w tamtym roku to już dawno bym sobie założył sekwencje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja cały czas się zastanawiam nad LPG. Jeżdżę średnio 1200 km miesięcznie z czego 90% to miasto (spalanie PB95 to ok. 9,3l bez klimy) - a przy obecnych cenach benzyny nie uśmiecha mi się wizyta na stacji.

Przed zamontowaniem gazu chcę jeszcze podjechać na pomiar kompresji na cylindrach.

Przy moich przebiegach instalacja zwróci się po 9 miesiącach... Nie mogę się zdecydować czy instalować LPG czy nie... Nie chcę sytuacji, że przez gaz coś się rozwali w silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry jak sobie sprawisz instalację to zobaczysz jakie miłe zaskoczenie będzie przy pierwszym tankowaniu , to nie będzie kwota 100-150zł ale połowę tego normalnie sama radość.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ostatnio zapłaciłem 230 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie wiem czy pakować się w instalację, bo jednak ona sama zwróci mi się dopiero po 9 miesiącach... z jednej strony długo, a z drugiej strony po 9 miesiącach będę jeździł zdecydowanie taniej. Z kolej jak będzie LPG to szybciej trzeba będzie wymieniać świece i przewody WN... coś za coś. Sam nie wiem... od 2 miesięcy nie mogę się zdecydować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważ, że benzyna niedługo dobije 5 zł, a przewody i świece nawet na gazie nie wymnmieniasz co 10 tyś. Wiadomo, że są jakieś koszty z tym związane ale jak ktoś troche jeździ to warto. Do tego jeśli założysz gaz to z twoich 9 tyś w roku zrobi sie 15 albo więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry, to że częściej będziesz wymienial świece, przewody, to nie jest tak że co 2 miechy będziesz narażony na koszta związane z wymianą w/w rzeczy. Bez paniki chłopie. Wielu z tym silnikiem zagazowało je i chwalą sobie tańszą jazdę.

Przy sprzedaży zawsze będziesz miał jakiś dodatkowy atut wink.gif

Sie nie zastanawiaj, jakbyś już dwa miesiące temu się zdecydował, to pomysl że zostałoby Ci jeszcze tylko 7 miechów.

A oszczędności zauważysz przy pierwszym i każdym następnym tankowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja też się wahałem całą zimę, ale jednak założyłem i póki co nie żałuję.

Jedyne co to dobrze dostroić (z czym walczę, bo sam nie wiem co i jak powinno być) a potem nic tylko lać i jeździć.

Jeśli chodzi o kable, świece itp, to na moje nie ma co słuchać tych co gadają, że trzeba częściej wymieniać, bo pytam się po cholerę wymieniać jak są ok? Padnie to się wymieni, a raczej wytrzymują dłużej niż rok:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest ok ale przed samym założeniem gazu wymień świece przewody i filtr bo później będziesz miał problemy z ustawieniem gazu Lakus ja już tobie w twoim temacie pisałem na ten temat, od siebie powiem tylko tyle że to moje auto mam już jako szóste zagazowane i po wymianie tych rzeczy byłem tylko raz na regulacji tylko nie kupuj tandety do gazu przewody i świece to NGK i kłopot z głowy ,a przy sprzedaży masz zawsze atut nawet silniki 1.0 czy 1.3 gazują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skad w ogole przekonanie ze swiece i przewody na LPG bedzie sie wymieniac czesciej.?

Wymienia sie jak jest potrzeba. Roznica jest taka ze LPG jest na usterki tych elementow bardziej wrazliwe i tyle.Bardziej odczuwalnie objawia te usterki niz jazda na PB.

Ja na gazie II generacji zrobilem 60 tys (ogolnie auto zrobilo 100 tys) i niedlugo przed sprzedaza profilaktycznie wymienilem swiece i przewody.Nie mialem absolutnie zadnych problemow z instalka.

Ale raz do roku zajechalem na maly przeglad ( 20 PLN ) do gaziarza-wymienil filterek,sprawdzil na kompie, spuscil gazoline i dalej w trase.

Koszty przegladu ,regulacji , kabli i swiec w pelni rekompensuja oszczednosci jakie plyna z posiadania LPG.Poza tym napewno bedziesz jeszcze wiecej jezdzil niz do tej pory.

Zauwaz tez ze LPG ma stabilniejsze ceny niz PB i ON i od kilku miesiecy trzyma podobny poziom.

GAZOWAĆ !!!! TANKOWAĆ!!! JEŹDZIĆ !!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się w 100% ze Sławkiem.

Mam drugie zagazowane auto i nie zauważyłem jeszcze że cos muszę częściej wymieniać.

Jak masz możliwość Harry, to zakładaj. Nie masz jakiegos trupa żebyś się obawiał że będzie drożej lub będzie ci się psuło i będziesz miał kłopoty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś odebrałem auto.Nie ma różnic między gazem a pb.Na razie przejechałem moze 80km i pierwszy raz od dawna NIE zastanawiałem się czy jechać autem czy rowerem w miasto.

Silnik chodzi równo ładnie się zbiera.

W sumie to dopiero tyle mogę powiedzieć.We wtorek robię długą trasę i zobaczę ile mi spalił gazu.

Myślę,ze nie są to zmarnowane pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...