Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest wyder

Problem z turbiną Opel Vectra B 2.0 DTI

Recommended Posts

Guest wyder

Witajcie!

Mam auto od niedawna i mam jeden poważny problem, konkretnie auta strasznie zamula i nie ma wogóle mocy na 1 i 2 biegu. Turbo mi się załącza dopiero przy ok 3000 obrotach. Jest jakiś sposób regulacji turbiny? Czy będzie konieczna jej wymiana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczalbym najpierw od przepływomierza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyder

A możliwe jest, że to może być wina przepływomierza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasne, turbo Ci cały czas pracuje, więc turbo jeszcze nie obstawiaj.

Najpierw zobacz czy komputer nie wykazuje błędów. Jak nie masz błędów to może przepływomierz źle mierzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> podmień przepływkę i zobaczysz czy hula.

Jeśli są błedy w silniku to wklej tutaj, padnie kilka propozycji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

....oraz podciśnienia...sprawdż pompę vacum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, może być walnięty jeszcze zawór podciśnienia sterujący turbiną lub nieszczelność układu podciśnienia od vacum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bledy podcisnienia sa bledami krytycznymi i w takim wypadku kolega miałby MIL (Check), poki co na razie o tym nie wspomnial

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyder

Pierwsze co sprawdzę to przepływomierz, postaram się jutro ściągnąć kolegę ze sprawnym autem i będę próbował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka musi byc o tym samym numerze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyder

Please login or register to see this quote.

hmm nie wiem czy będzie ten sam numer, ale kumpel ma identyczny silnik i nawet rocznik ten sam, mam nadzieję, że uda mi się zlikwidować usterkę bez odwiedzin u fachowców

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak testy przepływki? Pytam bo również walczę z późnym załączaniem turbo i zastanawiałem się również nad przepływomierzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....mam inny pomysł (może się mylę) ale zajrzałbym do turbosprężarki i ocenił stan łopatek.....może są zanieczyszczone lub nadpalone.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyder

Jestem Już po diagnozie..

Wina leżała po stronie Turbosprężarki, wszystko inne sprawne:)

Przy wymianie Turbo odrazu przeczyszczony cały układ do intercoolera, kolektor ssący oczyszczony ze sporego osadu i oczywiście nowa uszczelka pod nim.

Auto śmiga teraz aż miło:)

P.S. zdejmijcie rurę dolotową powietrza od turbo i sprawdźcie sobie malutkim śrubokrętem czy wirnik ma luzy, jeśli tak to turbo do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie śrubokrętem bo można coś uszkodzić, a delikatnie palcem. Poza tym delikatne luzy nie kwalifikują od razu turba do wymiany. Podejrzewam że głównym kłopotem u ciebie był zawalony kolektor dolotowy.

Edited by MAYDAY110

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mi tez sie wydaje ze mam problem z turbina niby jakas tam moc ma ale wszystko co z niego wicise to max 140km pedal w podlodze turbo tez jakos zalacza sie przy 3000 czujnik polozenia walu wymienilem vacu wymienilem czyscilem kolektor dolotowy jak sciagne ta rule od turbo to dmucha przy dodaniu gazu dmucha ale moze za slabo nie wiem jak ja sprawdzic i jak silnik jest zimny to zapala mi sie czek gdy go przegazuje mocniej znika i juz sie nie pojawia jak juz jest zagrzany to nie wyskakuje zawsze jak jest zimny ale mocy to autko nie ma jak moge ta turbine sprawdzic sam czy to jej wina ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli błąd zapisany odczytaj na kompie i podaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem na kompie nie ma zadnych bledow niby wszystko jest ok mechanik stwierdzil ze niby turbina sie konczy jakies te doladowanie jest ale nie takie jak powinno na pierwszym i drugim biegu sie zbiera ale z opuznieniem czworka i piatka to juz tak jakby bez turba jedzie max osiagnieta pretkosc to 140 km ale to z takim rozchustaniem jej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> masakra a jak kupie turbine i okaze sie ze jest tak samo co wtedy jak trafic na dobra turbine kupywanie uzywki to tez kot w worku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak poznac ze biore dobra turbine idzie to jakos po ogledzinach poznac ?????

koledzy powiedzcie mi moge zalozyc turbine z 101km do 82km DTL mam taka na staniu tylko raczej nie podejdzie mi rura dolotowa z turba ????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy nie zaciera się zawór EGR bo może zostawia mały przelot do wydechu błędu nie ma ale i ciśnienia też nie ma.Nie wiem jak to już turbina sie kończy sprawdzał ,jak? ma jakieś dziwne odgłosy,są luzy na osi,leje olejem ?,elektrozawór od turbo działa ? pomiń go i na krótko podepnij wężyk prosto do siłownika turbo podłącz zrób test ale nie przekraczaj 3000obr bo może walić błędem przeładowania a jeżeli nie będzie błędu to nie domyka się EGR.Turbo na razie zostaw w spokoju.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok a co z ta turbina moge ja zalozyc ???????mam prawie nowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona ma wyjście w prawo do icka a DTL nie miało icka chyba że dołożysz.Na razie daj spokój z turbiną.

Co tam może sie popsuć duże luzy na osi,wyłamane lopatki ale by głośno hałasowała gwizdała nie ładuje powietrza bo nie domyka się zawór upustowy lub zaciera się zawór egr.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak sprawdzic czy sie nie zaciera ten egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykręcasz czyścisz i podajesz mu podciśnienie i sprawdzasz czy chodzi płynnie oczywiście delikatnie żeby nie porysować trzpienia bo potem on jak pilnik wyrobi ci uszczelnienie i przez nie będzie leciał olej przez EGR i będziesz pytał dlaczego ci leci olej przez EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok jesli go wymontuje to te podcisnienie podlaczyc z wezyka co jest do nego podpiety czy ten zawor powinien sie dzwignac do gory tak ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź strzykawką bo wymontujesz odpalisz auto to będziesz miał błąd egr nie potrzebnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...