Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

OKO50

Stukanie tylnego zawieszenia - VC

Recommended Posts

......nieeeeemogę już

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

VC Sedan

Stuka coś w tylnym zawieszenie (chyba w zawieszeniu) podczas jazdy po powtarzających się nierównościach - dziura za dziurą, płyty, torowiska.

Dźwięk raczej głuchy, jak by półka w HB, podskakująca piłka, na pewno nie metaliczny dźwięk.

Po przejechaniu się w bagażniku (bez maneli i tapicerki), dźwięk dobiega z okolic lewego tylnego nadkola, koła.

Co zostało zrobione.

- podlepiona filcem i gąbkami tylna półka

- podlepiona cała tapicerka w bagażniku, kanapa i boczki w kabinie

- pospinane wszystkie kable trytytkami w bagażniku, centralce i klapie

- spięcie tylnego zderzaka

- dołożenie śruby na nadkolu (lekki luz) i podlepienie go filcem

- bak wyczuwalnych luzów na bananach

- koła dokręcone

- wydech nie puka

- podczas jazdy na zaciągniętym ręcznym też wali

- na trzepakach wszystko oki - brak luzów

- amory ok. przód po 75% oba, tył 65 i 63%

Czasem jest tak, że wystarczy mała nierówność i stuka, a czasem mogę jeździć po dużych nierównościach i nic lub niewiele

Odnoszę takie wrażenie, że przy dużym obciążeniu auta (5 osó

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> wali mniej lub wcale.

Pomóżcie, bo długo już chyba nie wytrzymam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Za co się brać, co jeszcze tam może walić?

Edited by OKO50

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. gumy stabilizatora tył (on właśnie pukają, a przednie gumy stab. skrzypią)

2. amory same w sobie mogą pukać, pomimo wysokiej sprawności tłumienia

wiecej z tyłu tak łatwo nie pada

Edited by rafix1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przychylam się do zdania poprzednika- faktycznie gumy stabilizatora mogą pukać. Zobacz też tuleje pływające na bananach. U mnie stukały właśnie te tuleje. I jeśli to będzie to- to nie rób błędu i nie wymieniaj całych wahaczy- w serwisie praktycznie to jest to dostępne. Na necie można kupić same tuleje- sklep internetowy nazywa się jakoś Opel-shop czy tak podobnie- nie pamiętam już. Kumaty mechanik Ci je wymieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumy w bananach były zmieniane....

Zajechałem dziś do mechanika by się umówić - oglądał wstępnie, trząsł, macał i nic szczególnego nie znalazł, łączniki stabilizatorów z zewnątrz dobre, a stawia właśnie na amory, bo ponoć nie ja pierwszy u niego z tym problemem, że amory jeszcze sprawne a pukają.

Umówiłem się na 21-go - rozbierze oglądnie, podmieni amora lewy z prawym i będziemy wiedzieć czy pukanie się przeniesie na drugą stronę, jeżeli tak to wymiana.

To tak się zapytam na zapas - jakie amory? ...bo firm sporo, takie, srakie, gazowe - ech...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj wymieniłem gumy stabilizatora zarówno z przodu (coś pukało już nieznośnie ) i z tyłu (pukało niemiłosiernie), pozostałe części, które mogły pukać zostały sprawdzone i nie pukają...zostały tylko dwie opcje do wymiany:

1. gumy stab.

2. amory

Efekt: cisza w aucie, stuku/puku zniknęło po wymianie gum stab. na nowe GM smile.gif

a teraz o cenach robocizny i czasie (robił mechanik)

ceny (i czas wymiany) ASO vs mechanik

1. gumy stab. przód 340zł (2h) vs 40zł (20min)

2. gumy stab. tył 170zł (1h) vs 30zł (15min)

razem: 510zł (3h) ohmy.gif vs 70zł (35min) biggrin.gif

i co Wy na to wink.gif

ps. dałem kolory, aby się nie pomyliło przy czytaniu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi tu brakuje jednej pozycji: Wymiana samodzielna - 0zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Różnica: 70zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....no i okazało się , że amor stukał. Po zamianie stron amorów, pukanie przeszło na drugą stronę. Fura na razie stoi u mechanika do poniedziałku, gdyż akurat nie mieli amorów na stanie. Będą to amorki MONROE, wiem że ile ludzi tyle opinii ale cóż...

Dzięki za pomoc, odezwę się jeszcze kiedy wszystko będzie zamontowane.

Pozdrówka

EDIT:

_______________________________________________________________________________________________-

Zrobione.

Koszty 2x165pln za amory + 90pln za założenie i wcześniejsze przekładanie.

Autko zrobiło się nieco sztywniejsze, nic nie puka.

W końcu......

Jest radość......

Edited by OKO50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super temat teraz będę wiedzał jak gadać z mechanikem

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez mam podobna sytuacje. Wymieniane byly ostatnio amory ale odglos z tylu pozostal. Pojade na diagnostyke i niech mi sprawdza zawieche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam odgrzeje kotleta , co może być powodem 

1.plywania auta a konkretnie tyłu

2.ściągania na prawo plaska droga ( czy zla gometria może tak robić??) , zawieszenie z przodu mam kpl. Nowe od amorow przez wahacze itp.

3.dziś podszedlem do auta i poszarpalem za tylne kola czuć ewidentny luz. Na czym to może być?? Szarpniecia poziome.

Edited by tomascor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz tuleje wachacza wzdluznego.Nastepnie tuleje wachacza krotkiego a na koncu tuleje na bananie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten regulacyjny taki prosty mam oba nowe . To zostaje ten wielki dolny i banan tak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz koniecznie wachacz wzdlozny ktory ma mocowanie w karoseri.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://archiwum.allegro.pl/image//imagesNEW/big/feb7ffc3e01abfcaf0f71bee1823e4887594efdad765769e1763c7c958fe23d5&key=b4aa31988658ff377d527637bd1fca912d263e95160619bc41851d97e638b215" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok dzieki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy znasz może jakiś numer zamiennika tej tulei?
Bo z tyłu różnych przegubów dość sporo, po nazwie wyskakuje wszystko, a wymiarów w większości katalogów niestety nie ma.

Czy to będzie ta tuleja?

Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_05/qqq.jpg.cf5c0147f441f590424d5341ca0c3fe8.jpg" />

 

Numer 10 -> GM 24452034, patrzac na numery z tej aukcji allegro bedzie pasowac ... chyba ze mowa o jakiejs innej tuleji 

Edited by ms84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. To bedzie ta tuleja.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedzcie od czego ona jest za co odpowiada , tak sobie patrze i może się mylę to wyprowdźcie z błędu... Jej uszkodzenie powinno objawiać sie stukami tak?? I jeśli jest wzdłużny wahacz to jakieś stuki Góra doł przód tył?? Na boki to chyba banan?? Tak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ona przenosi siły działające na koło w osi przód-tył, poprzez wahacz wleczony zamocowany w przedniej części do nadwozia tą właśnie tuleją, a z tyłu zamocowana jest na sztywno do zwrotnicy koła.
Stuki niby bardziej przód tył, ale w praktyce może stukać w każdej sytuacji.

Żeby ją sprawdzić trzeba poszarpać za ten wahacz i zobaczyć czy się nie porusza - można też użyć niewielkiego łomu, no i oczywiście też ocena wzrokowa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_05/WP_20180506_15_56_57_Pro.jpg.094c9f1ede0cba8df1b1e1d207d0f2bc.jpg" />

Please login or register to see this attachment.

Panowie, czy taki stan tulei może powodować stukanie z tyłu przy ruszaniu? (tuleje na bananach i gumy stabilizatora wygądaja na ok, tylko ta tulejka na zdjęciu wydaje mi się być trochę zmęczona?) VC hb gts

Edited by tomekostra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta tulejka może stukać ale nie musi. Ona tak zazwyczaj wygląda na zużyta bo guma na poczatku odchodzi od metalu a w środku jest ok. Zobacz sobie nowa tulejke jak jest nalana i będziesz wiedział o co mi chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest taka nalana... u mnie występuje stukanie przy ruszaniu do przodu i do tyłu i chyba nasila się kiedy mam obciążony tył. Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i nic nie zauwazyli. Sam próbowałem szarpać kołem góra-dół i na boki ale luzów nie ma.... Gumy na stabilizatorze wygladaja na ok, amortyzatory ponad 70%... i sie zastanawiam czy to może być przyczyną tego stukania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzilbym klocki hamulcowe.Niewlasciwie zamontowane beda stukac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się pod temat,,
U mnie w Kombiaczku Vectra C, przy hamowaniu słyszę taki puk w  okolicy prawego tylnego koła. Wiem że tylni prawy amortyzator po zimie ciekł.
co może być najprawdopodobniejszą przyczyną?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Musisz sprawdzic cale zawieszenie bi nikt Ci tu nie wywrozy co moze byc przyczyna. Cieknacy amortyzator moze stukac ale nie musi.Wymienic amortyzatory i tak musisz wiec warto zaczac od tego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...