Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Erfro

Na benzynie Źle, na lpg OK

Recommended Posts

Witam,

Vectra Z18XE, instalacja Landi II gen

mam problem z jazda na benzynie, ostatnio dlugo (kilka sekund) trzeba krecic zeby odpalic na benzynie, pracuje nierowno, jest duzo slabsza niz wczesniej, trudno ja rozpedzic, w stosunku do jazdy na LPG to zolw.

Juz przez kilka miesiecy wstecz czasami po odpaleniu na benzynie falowaly obroty, ale po kilku-kilkunastu sekundach sie stabilizowalo i bylo dobrze. Jak sie rozgrzal to przelaczalem na gaz i trudno mi teraz powiedziec czy jazda na benzynie juz wtedy byla zla. Teraz wyglada to tak jakby nie palil na jeden cylinder, a mam wrazenie ze jak temperatura jest wyzsza (jak sie nagrzeje do 90 bo termostat mi nie trzyma) to jest gorzej i wtedy wolne obroty szaleja, przerywa. Jak mu dodam lekko gazu do 1500 to pracuje lepiej. Na gazie jest super, jest przyspieszenie i wszystko OK.

CHECK sie nie pali.

Dodam jeszcze ze wlasnie zmienilem rozrzad, ale chyba to nie ma zwiazku bo na gazie pali jak brzytwa, a jakby cos bylo z zaplonem, albo zle zalozony pasek to na gazie byloby jeszcze gorzej ?

Co moze byc tego przyczyna??

Edited by Erfro

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj zresetować kompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resetowalem pare razy, niestety dalej to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem u siebie też obroty falowały i był słaby na benzynie dużo gorzej się jechało niż na lpg

a potem wogóle nie chciał jechać na bp a na lpg często zaczął strzelać i okazało się ze po wymianie cewki jest po kłopocie chodzi normalnie więc może to początki uszkodzonej cewki. Przynajmniej u mnie tak było bo przyczyny mogą być różne niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wydaje mi sie zeby to byla cewka, u Ciebie bylo zle na benzynie i na gazie, a u mnie na gazie idzie elegancko, poza tym gaz jest bardziej wymagajacy pod wzgledem instalacji WN

tak ze to musi byc zupelnie cos innego, cos co odgrywa role tylko na benzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zresetowałeś kompa?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAK zresetowalem, efekt na benzynie ten sam,

pomierzyłem czujni temp. cieczy - ok 150-160 ohm jak miał 90 st tak ze tez dobry

efekt jest taki ze jak jest zimny to jeszcze jako tako, jak sie nagrzeje to jakby ni epalil na jeden cylinder, przelczam na gaz i auta nie slychac, chodzi jak szwajcarski zegarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi to wyglada jak by ci gaz uciekal do podcisnienia i przy odpalaniu po dluzszym postoju zamiast powietrza z przepustnicy idzie gaz i zalewa silnik. do czasu kiedy tego nie przepali nie mozesz zapalic. wieczorem zakrec zawor na butli, wypal na włączonym silniku resztki gazu i przejedz sie z 10km na samej benzynie i sprawdz rano czy lepiej bedzie odpalal. no i napewno pojechal bym na regulacje do gaziarza bo mi tu wyglada ze przyczyna twoich klopotow jest gaz.

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mi to wyglada na zapchane wtryski, moze tez szwankowac pompa paliwa jesli jezdziles z mała ilością paliwa w baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miłem kiedys podobnie w Astrze II 1.4,na benzynie taka masakra jak muł bagienny jeżdziła a na gazie rewelacja i jeżdziłem po mechanikach i wymyslali co wymieniać trzeba i wyliczanke strzelali. Aż trafiłem na nie głupiego gościa bynajmniej tak mi sie wydaje powiedział by pojechać na byle jaką stacje benzynowa i kupic uszlachetniacz do benzyny na Lotos analazłem taki ze do aut, które tez są na gaz, że bedzie wszystko lepiej pracowało, lepiej sie bedzie przełączac na gaz, czysci wtryski i taki tam cuda powypisywane były. Kupiłem wlałem połowe do baku przejechałem z 20 km i jak jak ręką odjoł. i było oki wszytsko przynajmniej nastepne 7 m-cy bo potem sprzedałem. Nie wiem czy to pomoże ale bymajmniej mi pomogło. Może warto spróbować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten uszlachetniach to tez musze zastosowac, bo raczej to nie zaszkodzi a na pewno jak sie jezdzi na gazie to czasami pomaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegoń auto na porządnej benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posprawdzalem dzisiaj cala instalacje gazowa, na 100% nie jest to wina gazu, gaz nie przedostaje sie w czasie pracy na benzynie, sprawdzilem emulator sondy lambda (emulacja 50/50%) emulator wtryskow, wszystko dziala OK

Jak dzisiaj po poludniu odpalilem auto (stalo caly dzien w garazu) to pomijajac lekko utrudnione odpalanie, popracowalo pare minut jako tako i jak sie lekko silnik zagrzal to wtedy juz tragedia, jakby jeden gar nie pracowal. Przelaczam na gaz i jest super. Z powrotem na benzyne i znowu zle,

widze ze jest porada

"12 powodów dla których samochód dobrze jeździ na gazie, a gorzej tylko na benzynie " - prosba do Witboja, o wymienienie tych powodow, bo juz nie wiem gdzie szukac.

1) czujnik temperatury (ten co idzie na kompa) jest OK

2) posprawdzalem przeplywomierz i raczej na 99% tez jest OK

3) taki gleboki efekt z ta benzyna wystepuje po wymianie rozrzadu, czy moze to byc podode, ze zle jest pasek zalozony, jak na gazie pracuje elegancko ?? Wczesniej czasami mi podczas odpalania obroty szwankowaly ale po minucie wszystko sie stabilizowalo

4) gdy komputer podczas pracy na gazie pokazuje spalanie 0.8L/h to jak przelacze na benzyne wskazanie zmienia sie do 1.6L/h (czyzby to lambda - jutro ja spradze dokladniej, bo mi bateria w oscyloskopie padla, a multimetrem jak mierzylem pokazywalo 0,04 V, podczas gdy jak pracowal na gazie bylo 0,9V czyli tak jak powinno byc)

5) jakie czujniki biora udzial w pracy na Pb ktore nie sa wazne na LPG?

6) pomiedzy filtrem pow a obudowa rozrzadu jest jakis zawor/czujnik powietrza/podcisnienia ktorego jeden koniec wchodzi do przepustnicy, co to jest ? (silnik Z18XE)

Edited by Erfro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie jestem Witboj - to nie wiem czy mogę pomóc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

<-- 12 powodów ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki wielkie !!!

No coz, dzisiaj jak poszedlem z oscyloskopem pomierzyc lambde, to bylo zdecydowanie lepiej - juz nie wiem od czego to zalezy

Sygnal z Lambdy zmienial sie dosc wzorcowo, byly momenty odbiegajace od idealu (szybsze zmiany), ale wtedy silnikiem nie telepalo, wiec chyba jest dobra. Podczas emulacju na LPG czestotliwosc oscylacji jest 2x wieksza, ale to chyba nie ma znaczenia.

Zauwazylem jednak, ze koncowy wydech jest zupelnie rozsypany (szykowalem sie do wymiany) i spaliny uciekaja w wiekszosci sprzed tlumika, czy to moze miec wplyw na zachowanie silnika podczas pracy na Pb, a zupelnie nie na LPG? (wydaje mi sie ze nie)

Pozostaje zatem jeszcze:

- wyprobowac STP (jutro)

- sprawdzic pompe paliwa

- przeplywomierz (chociaz wydaje sie byc idealny - dioda i 2 wlokna -pomierzone)

- filtr paliwa zmienialem 30K temu !?

- swiece ?? (skoro na LPG jest super)

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem ci tak

mialem kiedys dziurawy tłumik i auto na benzynie nie chcialo jechać !!!!!!!!!!!

dlaczemusz ? dlatemusz - poniewusz sonda dostaje dużo (lewego) powietrza i zaczyna przycinać jego dostęp - co zarazem czuć na silniku

na gazie tego nie mialem - bo mialem odpiętą centralke emulacji sondy.....

tak więc - zacznij od tłumika

nastepnie

przepływke sprawdz według tej porady

ale sumiennie - z jajem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

opisz rezultaty - bedziemy myslec dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam!

miałem kiedyś identyczny problem ale z omegą 2.0. szukałem dość długo i wreszcie przy pomocy kolegi, który znalazł w garażu przepływkę ze swojej starej vectry, problem się rozwiązał. po zamianie przepływomierzy wszystko wróciło do normy. tak więc proponuje iść za radą Domlo i sprawdzić przepływkę.

Edited by glowa007

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak w gwoli ścisłości ze sygnał z sondy odczytywany jest tylko w momencie stałych obrotów, wiec nie ma wpływu na przyspieczanie, czy sonda jest sprawna czy nie sygnał do kompa nie idzie wiec nie powinna miec wpływu na przerywanie czy nieodpalanie garów przy przyspieczaniu. Komp dziala tak ze mieszanka w stos 14.1 do 1 (14.7 stechiometryczna) jest w cylindrach tylko podczas stalych predkości obrotowych wału i wlasnie po to jest sonda.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie co do sondy Lambda, ale chcialem sie upewnic czy w ogole dziala i czy odpowiednio szybko reaguje,

sprawdze jeszcze raz ten przeplywomierz

szukam nowego wydechu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalej dobrej pb i stp albo Prestone do czyszczenia i ogien. Wtedy sprawdzaj reszte

Share this post


Link to post
Share on other sites

taniej wyjdzie sprawdzic przeplyywke w 1szej kolejnsci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koncowy tlumik wymieniony,

zalalem STP (czerwony + czarny do czyszczenia wtryskiwaczy) i przegonilem autko przez 60 km. Moze nie szlo super idealnie, ale w miare, lepiej niz przedtem.

Po 60 km przelaczylem sie na gaz i przejechalem 150km. Samochow postal od 15 do 23 na dworze i jak go ponownie odpalilem na benzynie, to mial problemy, gasl, dlugo trzeba bylo krecic zeby odpalil, tak kilka razy. Przelaczylem na szybko na gaz bo mialem przed soba 200km i jak dojechalem do celu przelaczylem na probe na benzyne i znowu tragedia, nie mozna bylo ruszyc na benzynie, nie mial mocy, jak zwiekszylem obroty (jak sie dalo, bo czasami byly klopoty) do 2tys to wtedy ledwo ledwo ruszyl, ale byl strasznie slaby, na jalowym tyrkocze jakby nie palil na wszystkioe gary,

i co to moze byc? jakies nowe spostrzezenia, bo nie mam pojecia co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda

przeplywka

egr

krokowy

pompa paliwa

BŁĘDY SCZYTAJ

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze kilka pytan:

- przeplywomierz mam zamontowany prawidlowo jesli chodzi o strzalke i kierunek przeplywu powietrza, tylko u mnie ta kostaka ze zlaczem jest na dole a widze na wiekszosci zdjec na forum ze macie do gory

- czy swiece moga dobrze palic na gazie a zle na benzynie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

swiece i kable raczej na gazie beda dawac oznaki "konczenia się"

gdyż benzyna jest przewodnikiem (i prąd bedzie przewodzic)

a gaz jest izolatorem - i wtedy będzie szarpanie itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...