Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
neo_82

2.0 dti ale słaby

Recommended Posts

witam otóż mam mały problemik a mianowicie posiadam vectrę b 2.0 dti z 98 r i mam wrażenie że nie załącza mi się turbina ( a przede wszystkim przy ilu tyś obrotów się załącza ? ) chciałbym tzn prosiłbym abyście się wypowiedzieli co może ewentualnie być przyczyną dodam , że mam jeszcze jeden problem mianowicie jadę sobie 140 km/h ok 5 min i po tym czasie załącza mi się check engine i auto zwalnia do 120 km/h i nawet jak duszę gaz na maxa to ani nie przyśpiesza ani obrotomierz nie reaguję słyszałem , czytałem że może to być sonda lambda przyczyną jeżeli ktoś mniej więcej wie co ja może boleć proszę mi pomóc i jaki może być tzw domowy sposób na uporanie się z tym problemem i czy kolektor ssący może mieć z tym coś wspólnego jeżeli ktoś jest bardzo mądry i widzi co ja piszę niech się nie śmieje nie znam się gdyby było odwrotnie nie pisałbym do was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...jak osiagasz 140km/h...to turbina sie napewno załącza...

zapala się chek i przechodzi w tryb awaryjny....zczytaj błąd Techem...i wszystko sie wyjaśni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok tak zrobię tylko znajomy stwierdził że nie słyszy turbiny nie słyszał tego "gwizdu" no i dałem się mu przejechać jechał np na dwójce i nie ma tego kopyta podobno turbina załącza sie przy ok 1800 obr a u mnie nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może to nie jest wina turbiny, tylko przepływomierza? U mnie też nie słychać turbiny, a po wymianie przepływki jeździ aż miło...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jedź na techa i odczytaj błędy- juz się na tym forum nauczyłem, że bez tego to tak jakby wróżenie z fusów... Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na dodatek dodam że (nie wiem jak to sie nazywa) te rury 1 ta która wychodzi z silnika taka czarna gruba i 2 ta która wychodzi z końcówki rury turbiny (nie wiem wygląda ze wchodzi do chłodnicy bądź intelcoolera) tez taka gruba powiedziano mi (znajomy znajomego pracownik servisu renault ) że jak gazuje to ta rura co wychodzi z silnika powinna się robić twarda a u mnie ona wręcz sie spłaszcza i powiedział że to prawdopodobnie zawór ciśnienia doładowania czy cos w tym stylu bądź ktoś zanim kupiłem autko grzebał przy tych kablach od tych zaworów. Czy to może być to ?? wiem wiem komputer go nie ominie ale wole napisać na forum

mało tego wąż ten wygląda na przerabiany (ten krótki, który wychodzi z silnika ) nie od strony silnika tylko chłodnicy, intercoolera wygląda na nie udolnie obcięty jest taki postrzępiony i tu pytanie czy możliwe jest że przez to ze tak jest mozliwe ze tamtędy dostaje się ""fałszywe podciśnienie a apropo wężyków wężyk na wysokości filtru paliwa

Please login or register to see this link.

(patrze na foto) który dochodzi do silnika jest tak jakby nacięty nożykiem od tapet lub stopiony może od końcówki rury turbiny i drugi wężyk niebieski

Please login or register to see this link.

(patrz zdjęcie powyżej) zdjąłem pokrywę silnika jest zaizolowany taśmą izolacyjna czy to może mieć jakiś wpływ chodzi mi o wężyki i druga sprawa czy jak wymienie ten wąż (króyki ) na nowy i poprawnie założę to czy może to pomóc a propo węża z tego co widziałem to wąż ten na końcu ma taki kołnierz czy coś u mnie tego nie ma możliwe ze poprzedniemu właścicielowi coś się stało i połaczył go w ten szybki sposób

kochani problem rozwiązany naprawiłem wężyk i po sprawie wąż o którym pisałem twardnieje po naciśnięciu gazu i viki ma teraz takie kopyto że to koniec nie oddam mojej viki hehe

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję naprawy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oby Viki służyła jak najdłużej i jak najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...